ערב הנעילה של פסטיבל תור הזהב 2019 באשדוד

אמש (רביעי), ננעל פסטיבל תור הזהב 2019, ה- 7 במספרו בעיר אשדוד בחגיגה מאין כמותה של מוזיקה ואמנות בארבעה מוקדים מרכזיים במתחם התרבות של ישראל – קונצרט מחווה חגיגי לנדבן ואיש הפעלים מר ניסים גאון במשכן לאמנויות הבמה, "המסיבה של אתניקס" שאירחו את שמעון בוסקילה, דיקלה ועידן עמדי באמפי אשדוד, הגרוב הפרסי – בוכרי בכיכובה של הדר מעוז במונארט, "ספרי"- אנסמבל ענבל בשירת יהודי תימן העתיקה בעיבודים עדכניים בבית יד לבנים
הזמרת דקלה באשדוד
צילום גיל לוי לפוטו דויד אס

יומו האחרון של פסטיבל תור הזהב נפתח במופע חינם של רביעיית אמיל אייבינדר ברחבת המשכן עם צלילים חובקי עולם, שקיבלו את פניהם של מאות אורחים שהגיעו למתחם התרבות.

על במת אודיטוריום מונארט כיכבה בגרוב הפרסי – בוכרי הדר מעוז שהפכה את המסורת הבוכרית האקזוטית למוזיקה ססגונית, קצבית ועכשווית ועל במת בית יד לבנים המופע "ספרי" של אנסמבל ענבל, מופע בהפקתו של גדי סרי שהביא אל קידמת הבמה את השירה והניגון של שורשיו במגע עכשווי ועיבודים עדכניים במופע שכולו שירת יהודי תימן העתיקה כשעל הבמה הזמרים: דדי ג'ראפי, דביר כהן עירקי, טל בדני וגולן לוי יחד עם המוזיקאים אודי בן כנען, יענקלה סגל, שיר אום וכמובן – גדי סרי.

באמפי אשדוד התקיימה המסיבה הכי גדולה בעיר – "המסיבה של אתניקס" כאשר זאב נחמה, סולן הלהקה הגיע במלוא האנרגיות ובקפיצות אל הבמה וכל אלפי אנשים נעמדו מיד על הרגליים, כבר מהרגע שנחמה צעק "ערב טוב אשדוד", מיד ניתן היה להבין שהולך להיות ערב מקפיץ במיוחד,
נחמה ביקש מאלפי האנשים שהגיעו למסיבה … ״תתחממו לאט לאט כי מחכה לכם מסיבה גדולה הלילה״. בזה אחר זה אירחו אתניקס את האמנים הגדולים – שמעון בוסקילה, דיקלה ועידן עמדי ששרו עם נחמה את שירי אתניקס האהובים ופינקו אותנו בלהיטים החמים שלהם.

המופע כולו שודר "לייב" בגל"צ וכ- 3,500 איש שרו בקולי קולות וקם מהכיסאות אל קידמת הבמה בריקודים ושיכרון חושים – ככה עושים מסיבה טובה! נחמה סיים עם רמז לבאות בשיר "מתי אחזור" ואכן נחכה לפעם הבאה.

תלמידי הקונסרבטוריון העירוני אקדמא קידמו את פניהם אלפי האנשים שבאו ל"מסיבה של אתניקס" באמפי ובבית יד לבנים הערב כמופעי חימום בפסטיבל.

האירוע המרגש של הערב התרחש במשכן לאמנויות הבמה, בו התקיים קונצרט מחווה לניסים גאון- במופע ״האנדלוסית בגאון״ עם התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד, הפייטן בנימין בוזגלו והדיווה ממרוקו – סנאע מראחטי, בנוכחות מכובדים ובני משפחת גאון.

מאות אנשים התמוגגו כבר בכניסתם לאולם, כשעל הבמה נפרשה התזמורת האנדלוסית הישראלית בניצוחה של סיוון אלבו – בן חור ובהפקה מוזיקלית של מר יורם אזולאי ולאחר הפתיחה המרשימה הוקרן סרט שהוכן במיוחד על ידי אבי שדה שנסע עד לביתו של גאון בז'נבה שבשוויץ ומתאר את סיפור חייו עם בני משפחו ודמויות מרכזיות בחייו.
אנו גאים להציג את סיפורו של ניסים גאון ומפעלי חייו המרשימים והגדולים והקשר שלו למדינת ישראל ולעם ישראל: https://youtu.be/DxBedEDgDho

מוטי מלכא
צילום גיל לוי לפוטו דויד אס

מר גאון, אשף פיננסי ואיש עסקים מצליח, לא חסר גם קסם אישי יוצא דופן. אישיותו יוצאת הדופן פתחה לו דלתות בעולם הערבי שהיו נעולות בפניו של כל יהודי אחר. במקביל פעל גם במישור היהודי והחברתי ובזכות תרומתו האדירה, בזכות המשפחה המפוארת שהקים והערכים שהנחיל בעשייתו, הפך גאון לאחד הנדבנים הציוניים הגדולים בהיסטוריה של העם היהודי ושינה לטובה את מסלול חייהם של אלפי אנשים לאורך השנים.

מוטי מלכא, מנכ"ל המשכן לאמנויות הבמה בירך ואמר: "מעל 20 אלף סטודנטים מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית בישראל – ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי ואנוכי בתוכם – זכינו ללמוד במסגרת "היחידה לפעילי ציבור" מיסודם של הסוכנות היהודית ומר ניסים גאון. זו הייתה מעבדה נפלאה לתודעה חברתית ומחויבות לקהילה שממנה באו הסטודנטים. נמצאים איתנו הערב גם בוגרות ובוגרי היחידה לדורותיה. מכאן אני מביא את ברכתו של ראש העיר והודעה על כך כי בעתיד הקרוב ייקרא שמו של רחוב ראשי בעיר על שמו של מר גאון כאות הוקרה על פועלו.
אנו מקדמים בברכה חמה את יו"ר הסוכנות היהודית, מר יצחק בוז'י הרצוג היקר. תודתי למכובדים: ד"ר אריה אזולאי, מר אהרון אבוחיצרא, מר דוד לוי, מר סימון אלפסי, מר ג'ו אסרף, ח"כ אלי אלאלוף, אבי שלוש, יעקב אלגרבלי ובנצי סלע.
ברכה חמה ואוהבת לבני משפחת גאון וצאצאיה, שהגיעו במיוחד מז'נבה: מרגרט ויואל הרצוג, דוד ונטלי גאון, דניאלה כהן – גאון, הנכדים והנינים. אתם ראויים לשאת בגאון את מורשתו של אבי המשפחה – ניסים גאון".

צפו בנאום המלא: https://youtu.be/8I9RgfHbwxA

לאחר המופע התקיימה קבלת פנים חגיגית מלווה בשמפניה וכיבודי פירות וירקות אליה הוזמנו מר יצחק בוז'י הרצוג, ד"ר אריה אזולאי, בוגרי "היחידה לפעילי ציבור" ומכובדים נוספים, אשר להם קשר ישיר או עקיף למר ניסים גאון ובני משפחת גאון שהגיעו מחו"ל במיוחד למופע אשר הודו לכולם על הנצחתו של אבי המשפחה, איש יוצא מן הכלל וסיפרו כי התרגשו עד דמעות במהלך הקונצרט – מהמופע, הסרט והארגון המיוחד.

תור הזהב באשדוד
צילום גיל לוי לפוטו דויד אס

מר יצחק בוזי הרצוג, יו"ר הסוכנות היהודית אמר והודה לד"ר יחיאל לסרי ולמר מוטי מלכא על העשייה המבורכת ועל עולם התוכן העשיר והנהדר שהם מביאים אל במות הארץ כי רק כך ניתן לשמר את המסורת היהודית על כל רבדיה, שמח ונרגש לכבד את מר ניסים גאון בעשייתו הפילנטרופית וזו הזדמנות לברך את משפחתו וכל העוסקים במלאכה".

עוד בירך והוסיף מר אהרון אבוחצירה שניסים גאון הוא בין עשרת היהודים הגדולים של הדור וכי חלומו הוא לכתוב עליו ספר כי רק ככה תתגלה הגדולה שלו ואיחל  לעוד ערבים כאלו בעתיד.

צפו בוידיאו סיכום של יומו הרביעי והאחרון של הפסטיבל: https://youtu.be/ck4Pt_UGoLk

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך