מבצע פסח בהכנות העיר לחג

עד עתה פונו 8,116 טון אשפה בשבועיים אחרונים כפול בהשוואה לשבועות רגילים
עיריית אשדוד
מחלקת תפעול. קרדיט: דוברות עיריית אשדוד

בעיריית אשדוד לקראת החג לא פוסחים על דבר , הוגשו תוכניות עבודה מסודרות עד לרמת צביעת הספסלים וסיוע לתושבים שעם שקית הפח זרקו גם את מפתחות הרכב.
חג הפסח ,הינו החג הקשה ביותר בתחזוקת העיר, מנהל התפעול מנהל את ההכנות בדומה למבצע צבאי במטרה לקבל את חג הפסח מסודר ונקי.

אז הכל מסודר לקראת החג?

שלמה רוטנברג , ראש מנהל התפעול: "הבוקר אנחנו נמצאים בשיא , הסגירות האחרונות ובעוד מספר שעות ייכנס החג ועבורנו זה יהיה האות לסיום המבצע שהחל לפני שלושה שבועות ותחילת מבצע חדש , הערכות לעומס עבודה בחוה״מ שכולל את העבודה השוטפת פלוס מתן מענה לאירועי התרבות הרבים בעיר ולפארקים העירוניים, אשר יארחו מבלים רבים!"

מחלקת תפעול. קרדיט: דוברות עיריית אשדוד

הנייד של רוטנברג מצלצל, "תנו מענה במיידי לתושב הוא מבקש",סוגר את הנייד וממשיך למקום אחר ,בודק מקיים שיחה נוספת עם כלל המנהלים, כפי שעושה בכל יום במטרה לבדוק שהכול תקין, בכל סיום השיחה יבקש להודות לעובדים אשר משקיעים במטרה לעמוד ביעדים.

במנהל התפעול, ממשיכים לעבוד ביתר שאת, שלושת הימים האחרונים מהווים השיא של תוכניות ההערכות לחג, העבודה נמשכת ברציפות, ללא הפסקה כולל בלילות במטרה לקבל את החג באופן המיטיבי ביותר . כבר לפני שלושה שבועות החלו את ההכנות לחג, התוכנית מחולקת לקטגוריית רבות של סדרי עבודה , כולם יקבלו מענה, התוכנית מתייחסת להוצאת כמות האשפה שתהיה כפולה ויותר מיום רגיל , משאיות פינוי האשפה יעברו בדיקות בכדי שלא יווצר מצב של תקלות, העובדים מתודרכים מידי יום, לכל קבוצת עובדים יהיה מפקד, העיר מחולקת לגזרות עבודה, דוחות מופקים מידי יום ומספר ימים לקראת יופקו דוחות מצב פעמיים ביום, המוקד העירוני תוגבר בשבועיים האחרונים. שתילים הוזמנו ונשתלו כבר לפני חודש וקצת יותר בכדי ששיא הפריחה יהיה בחג.

מחלקת תפעול. קרדיט: דוברות עיריית אשדוד

"אשדוד, העיר החמישית בגודלה וסדרי העבודה הם גדולים מאוד. בכל שנה אנחנו פותחים את תיק פסח וזאת לאחר שבשנה שעברה ביצענו הפקות לקחים מציין שלמה רוטנברג ראש מנהל התפעול שמנהל את המבצע .עקב גודלה של העיר והיקף העבודה העבודות אינן כוללות רק את פינוי אשפה וניקיון ,בתוך התוכנית ישנם מרכיבי התייחסות רבים ומשמעותיים, כאשר באשדוד בלבד קיימים 3,000 דונם שטחי גינון, מהם 2,700 שטחי גינון באזור המגורים, פארקים ,כיכרות ,פסי גינון ועוד שגם הם זוכים לטיפול גדול יותר", מספר רוטנברג.

לקראת החג, דוגמא לכך ניתן לראות את כלל הכיכרות נמצאות בשיא הפריחה עם פרחים צבעים שונים, הפארקים טופלו גם הם, המדשאות עברו דישון וטיפולים נוספים, ספסלים נצבעו ועוד.

מחלקת תפעול. קרדיט: דוברות עיריית אשדוד

בין ההמולה של ההכנות לחג מוצאים עובדי המנהל זמן ללכת לבתים של מעוטי יכולת, לחלק חבילות מזון וגם לשפץ בתים במטרה לתת את הכול למען התושב. זה לא חלק מתוכנית העבודה אבל הם החליטו לשלב זאת בתוכנית וזכו למחמאות רבות.

כיצד מצליחים במנהל התפעול לנהל ולעקוב בזמן אמת אחר העבודה המתבצעת?

רוטנברג מסביר , אנו נעזרים גם באמצעים טכנולוגיים ובתושבים המדווחים למוקד 106. בכל יום המוקד העירוני מפיק מספר דוחות ביצוע אשר נותנים לנו תמונת מצב עדכנית לגבי כלל העיר כולל מקומות שיש בהם בעיה והם ייזכו באותו רגע לטיפול תוך כדי כך שאנו מטפלים ובזכות הניסיון אנו מצליחים להבין מה הייתה התקלה, מטפלים ומיישרים קו במבצע במטרה להתקדם למטרות הבאות באופן חלק .
השבוע, כבר סיימו הערכות לחוה״מ, אירועי תרבות רבים מתקיימים בעיר, הפארקים נלאים בכל יום במבלים רבים, העיר ממש לא נחה ואנחנו חייבים לתת את המענה המקסימאלי, אין חופשות כולנו בעבודה. התושבים מאוד אכפתיים , משתפים פעולה וגם דואגים לנו, יתנו מילה טובה והרבה בזכות כך אנחנו פשוט מצליחים לעמוד בלחץ העבודה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך