משכנתא שנייה על הבית לסגירת חובות/ מרטין בוקסדורף

משכנתא שנייה היא משכנתא תוספת אשר מגיעה אחרי שכבר יש משכנתא ראשונה, כאשר בדרך כלל המשכנתא השנייה היא תוספת כדי לסגור הלוואות.
martin

נניח שיש לכם משכנתא ראשונה שלקחתם לקניית הדירה, המשכנתא השנייה היא תוספת שנלקחת כדי לסגור הלוואות והתחייבויות.

משכנתא שנייה עד 50 אחוז משווי הבית:

חשוב להבין את הנקודה הזו, משכנתא שנייה ניתן לקחת רק עד 50 אחוז משווי הבית, כלומר כל המשכנתאות כולן יחד יכולות להיות רק עד 50 אחוז משווי הבית. בואו ניתן לדוגמה את המקרה הבא: נניח שיש לי בית בשווי 2 מיליון שקלים, כל המשכנתאות יחד לא יכולות לעבור את 1 מיליון שקלים. במילים אחרות: נניח שיש לי היום משכנתא בגובה של 800 אלף שקלים, זה אומר שאני יכול לקחת עוד 200 אלף שקלים לסגירת הלוואות.

איך מתנהלת המשכנתא הראשונה:

כאשר מגיעים לבנקים ורוצים לבקש משכנתא שנייה על הבית, הדבר הראשון שהבנק ירצה לראות זה איך התנהלה המשכנתא הראשונה, כלומר האם היו בעיות כל שהן עם התשלומים של המשכנתא הראשונה. במילים פשוטות: אם היו בעיות עם תשלומי המשכנתא הראשונה, זה אומר שאתם לקוחות בסיכון ואין שום סיבה לתת לכם עוד כסף כי זה פשוט מסוכן. זאת נקודה קריטית, כי על הדברים האלו אין שום סליחה ואין שום מחילה.

צריכים יותר הכנסות:

חשוב להבין את הנקודה הזו, כאשר לוקחים משכנתא ראשונה בגובה של נניח 4000 שקלים בחודש, אז כולם מבינים שאנחנו צריכים להראות הכנסות של כפול 3, כדי לקחת משכנתא. במילים אחרות צריכים להראות הכנסות של 12 אלף שקלים בחודש.

עכשיו שנניח לוקחים עוד משכנתא בגובה של 1000 שקלים בחודש, אנחנו צריכים להראות יותר הכנסות. הרי אנחנו לא יכולים לקחת משכנתא של 5000 אלף בחודש, כאשר הכנסה היא 12,000 שקלים בחודש זה לא יחס מספיק טוב.

לכן אנחנו צריכים להראות הכנסה של בערך 15,000 בחודש, כי שנוכל לקחת משכנתא של 5000 בחודש. חשוב מאוד לחשוב על הנקודה הזו.

איך נראה חשבון עובר ושב שלכם?

מבחן נוסף של הבנקים זה איך נראה חשבון עובר ושב שלכם, כלומר זה בסדר שיש הלוואות בחשבון. זה לגמרי בסדר. אבל הדברים שהם לא בסדר זה מה שנקרא חריגות. כלומר אם יש הלוואות שנמצאות בפיגור, אם יש תשלומים שהם לא בזמן, חריגות מהמסגרת וכל דבר שנראה חשוד, אלו סימנים אדומים שיכולים להוות סימנים מעידים על כך שאתם לקוחות מסוכנים. היזהרו מאוד מהדברים האלו כי התנהלות חשבון עובר ושב היא סימן ראשון.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך