צפו: התגלה המקור לפיצוצים באשדוד ביום ג'

קול נפץ עוצמתי נשמע היטב שלשום (שלישי) באשדוד. למערכת אשדוד אונליין הגיעו פניות רבות של תושבי העיר, שדיווחו על רעידות חלונות הבית. כעת, התבררה הסיבה לכך: הושלם אימון ירי טילי פטריוט וכיפת ברזל חי בבסיס סמוך לאשדוד - צפו איך זה נראה

ביום ג' נשמעו באזור אשדוד קולות פיצוץ עזים. מבדיקה עלה כי מדובר בתרגיל שנערך בבסיס צה"ל הסמוך לאשדוד.

באותה שעה נערך אימון משולב של מערכות יהלום (פטריוט) וכיפת ברזל. האימון נערך בבסיס במרכז הארץ, וכלל מתארים ותרחישים אשר מטרתם לבחון את כשירות לוחמי וטכנאי ההגנה האווירית של חיל האוויר ומערכותיהם. באימון תרגלו הכוחות יירוט מטרות חיות בגבהים וטווחים משתנים.

האימון נערך בבסיס במרכז הארץ, וכלל מספר תרחישים שמטרתם הייתה לבחון את כשירות לוחמי וטכנאי ההגנה האווירית של חיל האוויר ומערכותיהם. הניסוי התקיים כחלק מתוכנית האימונים השנתית וחתם תקופת אימונים וניסויים מוצלחת.

סגן-אלוף רז נחום, מפקד גדוד "יהלום", סיפר על האימון: "חיל האוויר ביצע הלילה ניסוי יירוט כנגד מטרות אמיתיות עם שיגור חי של טילים אמיתיים. האימון הזה בא לשפר את המוכנות והכשירות של הלוחמים במרכזי הבקרה. את המערכות האלה מפעילים אנשים, לוחמים וטכנאים כאחד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך