אנחנו נמצאים ערב מהפכה טכנולוגית בתחום הנמלים, היום מה שעשרה עובדים, יבצעו רק 3 עובדים. יש בעולם נמלים אוטומטיים וחצי אוטומטיים. זה עולם אחר ממה שאנחנו מכירים, כי הנמלים עובדים כמעט ללא כוח אדם.
בלומנטל הוסיף וציין כי "אנחנו צריכים למצוא פתרונות ולהתאים את עצמנו לטכנולוגיה המתקדמת. אנחנו נמצאים כבר עכשיו בתחרות אגרסיבית ובעתיד תהיה תחרות בין גוף פרטי לגוף ממשלתי שתהיה חייבת להיות מוסדרת על ידי הרגולוציה גם מבחינת מבנה השכר וגם מבחינת ההצטיידות. הנמל עובר תהליכים מכרזיים ארוכים מאוד שגוף פרטי לא מחוייב להם".
בלומנטל הציג את הישגי הנמל בשנת 2014 והתייחס גם לעיצומי העובדים: "למרות צוק איתן בואו לא נתעלם מהעובדות, במספרים השתפרנו. נמל אשדוד היה מופצץ כמעט חודשיים אבל המשיך לעבוד ולמרות החודשיים סיימנו את 2015 עם שינוע 1,250,000 TEU. דעו לכם שהנמל מגלה אפס סובלנות לשביתות ועיצומים ואני חייב לציין לזכות העובדים שהם מבינים שהם בעולם תחרותי והם פתוחים לשיח".
לסיכום אמר בלומנטל: "אני בטוח כי המדינה תדאג לקיום תחרות הוגנת בין הנמלים החדשים לנמלים הקיימים".