הרב פינטו מונה לרבה הראשי של הקהילה היהודית במרוקו

הקהילה במרוקו המונה אלפי יהודים מספקת שירותים לכ-100 אלף ישראלים המבקרים מדי שנה במרוקו עם מינויו של הרב פינטו, בברכת מלך מרוקו, הוא נהנה ממעמד של שופט בית המשפט העליון ומעמד דיפלומטי
הרב פינטו מונה לרבה הראשי של הקהילה היהודית במרוקו
יאשיהו פינטו צילום באדיבות האתר JDN

הרב יאשיהו פינטו מונה במוצ"ש, בברכת מלך מרוקו, לאבי אבות בתי הדין של הקהילה היהודית במרוקו, בטקס שנערך בבית הכנסת בית אל בקזבלנקה בהשתתפות מאות איש. בטקס השתתפו, בין היתר, בכירים מן הממשל המרוקני, שהגיעו בהנחיית מלך מרוקו לכבד את הרב לרגל הטקס. בעיצומו של הטקס אף נערכה תפילה מיוחדת לכבודו של מלך מרוקו.

מינויו החדש של פינטו, שנעשה עתה לאחר מסע שנמשך כארבע שנים, מקנה לו מעמד של שופט בית המשפט העליון במרוקו ומעמד דיפלומטי. המלך מוחמד השישי פעל אישית לביצוע המינוי, שאף נעשה בחתימתו. הרב ישהה חלק משמעותי מזמנו במרוקו, לצד פעילותו בישיבת שובה ישראל המחזיקה מוסדות במדינות רבות, ובראשן: ניו-יורק, ישראל, צרפת, אנגליה, ארגנטינה ועוד.

הרב נשא דברים והתייחס לתקופה הקשה שהחלה לפני כ-10 שנים בישראל. לדבריו, הקדוש ברוך-הוא העמידו בניסיון, והוא לא ידע מה צופן עתידו – והנה הוא עתה הוא זוכה למעמד אבי אבות בתי הדין של הקהילה היהודית במרוקו. הרב פינטו הודה למלך מרוקו, מוחמד השישי, על נדיבותו ועל הסיוע העצום שהוא מעמיד לרשות הקהילה. הוא שיבח את הבכירים בממשלת מרוקו שתומכים ומגוננים על הקהילה במרוקו.

צילום: נתי שוחט/פלאש 90

הרב הודה לאחיו מנחם פינטו, שפעל רבות במשך חודשים וטיפל בכל ההליכים למינויו, סייע בהכנת הטקס ובדאגה לקהילה. כמו-כן הודה הרב לשלמה סרז' ברדוגו, נשיא הקהילה, עם תרומתו לקהילה במרוקו ועל הסיוע שהעניק לרב לקראת מינויו, וכן לג'ו בנעמי, החבר בהנהלת הקהילה.

"היום אנחנו יוצאים לדרך חדשה", אמר הרב פינטו. נפעל בכל כוחנו, שכל הרצונות של הקהילה יוגשמו. הרב פינטו הבטיח לדאוג לקהילה ולאנשיה, הן כלכלית והן לצרכיה הרוחניים והדתיים, ולשמור על מעמדם של הבכירים בה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך