ביבי כבר עבר את הודיני…

אומרים עלינו, העם היהודי, שאנחנו ברוב המקרים מקבלים החלטה ברגע האחרון. ככה יוצא לנו שאנחנו קונים מטריה רק אחרי שאנחנו נרטבים מהגשם, ממהרים לקנות חלב רק אחרי שגילינו שאריזת הקרטון במקרר ריקה,

ניגשים לעשות טסט לרכב רק ביום האחרון שרשום לנו ברישיון הרכב. ככה קרה לנו במערכת הבחירות האחרונה – חלק נכבד מהעם היושב בציון, החליט ממש ברגע האחרון להצביע לנתניהו כי מישהו גרם לנו להרגיש שאין לנו ברירה אחרת.

זה לא חדש שלבנימין נתניהו יש תכונות של קוסם. הוא כבר הוכיח את המיומנות שלו בשליפת קסמים מהכובע בכמה וכמה מערכות בחירות, אבל נראה כי הוא הולך ומשתכלל, מגיע לרמה של הודיני…

מערכת הבחירות האחרונה הייתה יום כיפור של הסוקרים במדינה. חלק גדול מהם העניק יתרון של 2-4 מנדטים דווקא לבני גנץ וכחול-לבן, ובעצם גרמו לביבי לעלות להתקפה ולעשות הכל כדי למחוק את הפיגור הזה. מסתבר שהטעות הראשונית של הסוקרים שיחקה לידיו של ראש הממשלה, שהצליח לבסס את ניצחונו בסדרת הפעולות שביצע בשלושת הימים שקדמו לבחירות.

ההישג המדהים הוא אך ורק של נתניהו. הוא ספג מתקפה אדירה בתקשורת בחודשים האחרונים, ולא רק ששרד אותה, מסתבר שגם נבנה ממנה. רשימת הליכוד עלתה ביותר משליש ביחס לסקרים האחרונים. אין עוד דוגמאות כאלה מהעבר, שמפלגת שלטון מצליחה להפוך באופן כזה דרמטי את כל התחזיות והסקרים.

ביבי פשוט עשה מהלכים מדהימים. מדובר בסוג של גאון פוליטי, אשף מילים שהחליט לעלות להתקפה שלושה ימים לפני הגונג האחרון, ובמסע הפחדה חסר תקדים, גרם לסחף אדיר של 8 מנדטים (!) לטובת הליכוד. ביבי לא בחל בכלום, וכך כנראה צריך לנהוג בפוליטיקה הישראלית.
בזמן שגנץ נראה מבוהל ומבולבל, ביבי דיבר על החשש מממשלת שמאל בראשותו של יאיר לפיד… מינה את אחמד טיבי לסגן שר הביטחון בממשלת לפיד-גנץ… עלה לשידור בכל תחנת רדיו בארץ הקודש… הגיע לכל אולפן טלוויזיה עם מסרים מבהילים… בשורה התחתונה, ככה מנצחים בחירות.

צילום: אמיל סלמן / פלאש 90

דרך אגב, אם נתניהו יחזיק בתפקידו עד אמצע חודש יולי (בדיוק מועד השימוע שלו…), הוא יעקוף את דוד בן גוריון ויהיה ראש הממשלה שכיהן הכי הרבה זמן בתפקיד. ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל דוד בן גוריון, כיהן בראשות הממשלה הזמנית, הממשלה הראשונה עד הרביעית וכן בממשלה השביעית עד העשירית. בן גוריון ישב על כיסא ראש הממשלה מיום הכרזת המדינה ב-14 במאי 1948 ועד שהחליט לפרוש לצריף בשדה בוקר ב-26 בינואר 1954. תקופת הכהונה השנייה הרצופה של בן גוריון הייתה מ-3 בנובמבר 1955 ועד שהוחלף על ידי לוי אשכול ב-26 ביוני 1963. בסך הכול כיהן בן גוריון כראש הממשלה 13 שנים ו-127 ימים.

נתניהו נכנס לראשונה ללשכת ראש הממשלה ב-18 ביוני 1996 אחרי שגבר בבחירות על שמעון פרס. ב-6 ביולי 1999 הוא פינה את לשכתו, לאחר שהפסיד בבחירות לאהוד ברק. נתניהו חזר ללשכת ראש הממשלה ב-31 במרץ 2009 לאחר הבחירות לכנסת ה-18 ומאז הוא מכהן ברציפות כראש הממשלה.

נתניהו כבר מחזיק בתואר ראש הממשלה המכהן בתפקיד ברציפות במשך הזמן הארוך ביותר, יותר מעשור! עכשיו הוא צריך להישאר בתפקיד עוד כמה וכמה ימים כדי לעקוף את בן גוריון ולהחזיק בתואר ראש הממשלה שכיהן את הזמן הרב ביותר בתפקיד בתולדות מדינת ישראל. גם זה יקרה…

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך