הרכב החדש של המועצה הדתית עושה פלאים: 80 נפטרים פחות בשנה האחרונה…

במהלך טקס הסיום של מיזם "מתפללים ומצילים חיים", בו עשרות גבאי בתי הכנסת עברו הכשרה רפואית, יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן, חשף פרט מעניין: "אומרים כשיש רכב מכובד לחברת קדישא, מלאך המוות לא מסתובב בעיר. ואכן מאז שרכשנו את האמבולנס בשנה האחרונה, ירדו כ-80 נפטרים"
הרכב החדש של המועצה הדתית עושה פלאים: 80 נפטרים פחות בשנה האחרונה...
הרב עובדיה דהן בנאומו בטקס

עשרות גבאים ונציגים מבתי הכנסת מכל רובעי העיר השתתפו בטקס סיום המיזם היחודי של "מתפללים ומצילים חיים", מיוזמתו של יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן, שנערך באולם המפואר שע"י בית הכנסת "מעם לועז" במרינה. במועצה הדתית מציינים כבר סיום מחזור רביעי של המיזם "מתפללים ומצילים חיים" שהוא ראשוני מסוגו בארץ, בו עשרות גבאי בתי הכנסת עברו הכשרה רפואית, בקורסים שהתקיימו מידי שבוע בשעות הערב במועצה הדתית ע"י נציג מד"א.

בטקס הנוכחי כבקודמיו, נרכשו עבור בתי הכנסת השונים תיקי עזרה ראשונה מתקדמים, ומכשיר דפיברילטור, הידוע בייחודיותו ונחיצותו להצלת חיים במקרים של דום לב. מתנדבים אלו אף הוסמכו לשמש כ"נאמני חיים" של ארגון מגן דוד אדום.

משתתפי הקורס זכו להכשרה רפואית מקצועית ומקיפה

כהמשך למיזם מתפללים ומצילים חיים, הערב התחיל ב"תרומת דם" של גבאֵי בתי הכנסת, אשר עמדו בתור בזה אחר זה כדי לתרום. נציגות מד"א הכשירו פינה באולם מבעוד מועד, עם מיטות וציוד ללקיחת דם. גם ראש המועצה הרב עובדיה דהן, נתן דוגמא אישית, והמתין בין העומדים בסבלנות לתרומת דם.

את הערב פתח והנחה הרב חיים בן חמו, מרבני המועצה הדתית, שריכז את המיזם במועצה הדתית והשתתף בקורס עצמו. בדבריו הודה לרב עובדיה דהן על היוזמה החשובה ולמעבירי הקורס בשם המשתתפים.

הרב עובדיה דהן הביע את התרגשותו בפני הנוכחים על ההצלחה של המתפללים שהשתתפו והשקיעו במסירות רבה ועברו בהצלחה את הקורס במחזור הרביעי. הרב דהן: "אנו מודים לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ולמנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין, שהם חלק בלתי נפרד מהרעיון ולכל המסייעים ומעבירי הקורס".

בתחילה הקריא את מכתבו של הרב הראשי רבי חיים פינטו: "נבצר ממני להשתתף עימכם היום בכינוס חשוב זה. בתורתנו נאמר רבות בעניין של 'כל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם מלא', שלא רק את האדם עצמו הציל, אלא גם את הדורות אחריו שיצאו ממנו, הציל".

הרב עובדיה דהן נתן דוגמא אישית ותרם דם

הרב עובדיה דהן הודה לאילן אדרי, מייסד ומקים את בית הכנסת "מעם לועז", שמיוזמתו מארח את המעמד החשוב. הרב דהן הפליא שסיפר שהמועצה הדתית רכשה אמבולנס חדש להסעת נפטרים, כהוראת הרב רוז'ה רבה של בת ים ומומחה לכבוד המת, שאמר: "כשיש רכב מכובד לחברא קדישא, מלאך המוות לא מסתובב בעיר, ואכן מאז שרכשנו את האמבולנס בשנה האחרונה, ירדו כ-80 נפטרים. אני רוצה לומר בהקשר לזה כשאתם גבאי בתי הכנסת לומדים קורס עזרה ראשונה, אז פחות יהיו אנשים שיזדקקו להציל אותם כי כשאתם לומדים את הקורס, הביקוש לכם יהיה פחות בע"ה".

דברי ברכה השמיע רב העיר הרב יוסף שיינין ובו ציין את קדושת החיים: "עלינו לדעת את חשיבות חייו של כל אחד וכל רגע של 'חיים' זה דבר גדול, וזה מה שאתם עושים ואני מקווה מאוד שלא יהיה לכם עבודה בזה".

נציג מד"א ד"ר אלי יפה, מגן סמנכ"ל קהילה, שיבח את היוזמה החשובה והציג לכולם את אפליקציה "מד"א שלי", שבלחיצה אחת מאפשרת באופן מיידי, שליחה של מיקומכם למוקד מד"א וכן את הפרטים האישיים והרפואיים שהזנתם במערכת הפועלת בכל ימות השבוע ובמיוחד בשבת, משאירים את הפלאפון דלוק בארון בבית הכנסת, ובמינימום של חילול שבת מד"א ידע בדיוק על מיקומכם ויגיע תוך זמן קצר.

הרב מאיר אבוחצירא, רבה של הסיטי, בירך את הרב עובדיה דהן ואת כל משתתפי הקורס בעזרה ראשונה והזכיר את מעלת הצלת חיים של כל יהודי שזה דבר גדול מאוד.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך