תורמים 200 שקל ודואגים שעוד משפחה תקבל סל מזון עשיר לחג הפסח

משה בן זקן מוכר באשדוד וברחבי הארץ בזכות העשייה הפוליטית במפלגת הליכוד, אולם הוא מבצע פעילות נוספת, חשובה לא פחות, ב-12 השנים האחרונות. בן זקן מוביל פעילות של גמילות חסדים להנצחת חברו החייל שמעון דהן ז"ל, ומתכוון לחלק לפני חג הפסח 2000 סלי מזון עשירים למשפחות נזקקות באשדוד
תורמים 200 שקל ודואגים שעוד משפחה תקבל סל מזון עשיר לחג הפסח
משה בן זקן פועל למען המשפחות הנזקקות בעיר

את השם משה בן זקן מכירים לא מעט אנשים ברחבי הארץ, בעיקר בזכות העשייה הפוליטית שלו. בכל זאת, בן זקן ביסס את מעמדו כאחד מפעילי הליכוד החזקים ביותר בארץ, ומעבר לכך הוא זה שהביא לאוויר העולם את ה"ליכודיאדה" המפורסמת שנערכת בכל שנה באילת, עם בכירי שרי הליכוד ומפורסמים ידועים אחרים. כיום בן זקן הוא יועצה הבכיר של השרה מירי רגב, ועובד סביב השעון לקראת הבחירות לכנסת.

אבל בן זקן עושה לא מעט דברים אחרים, חשובים הרבה יותר מהעשייה הפוליטית. מדובר בעזרה ונתינה לזולת שבן זקן מבצע שנה אחר שנה לקראת חג הפסח, כך במשך 12 השנים האחרונות.  משה פתח גמ"ח, ביחד עם אביו אלי, לעילוי נשמת חברו הטוב שמעון דהן ז"ל, שנספה בקרב המזעזע בבינת ג'בל לפני 13 שנה. את המוות של חברו הטוב, לקח בן זקן באופן קשה והתקשה להתנחם, עד שעלתה במוחו המחשבה להנציח את זכרו באמצעות מעשי חסד כלפי אנשים שאין ידם משגת לעשות חגים ושבתות כהלכתם. שמעון ז"ל בעצמו התנדב בגמ"ח "קרן החסד", והיה זה אך טבעי שיפתח גמ"ח לזכרו.

את הגמ"ח הקרוי "אוהל עמרם דוד ומשה", על שם סבותיו של משה בן זקן, פתחו משה ואביו אלי, והם מבצעים פעילות ברוכה לאורך כל ימות השנה. הגמ"ח דואג לסייע לאלפי משפחות נזקקות, כאשר בכל שבוע משפחת בן זקן והמתנדבים המסורים של הגמ"ח מסייעים לעשרות משפחות רעבות, שידם אינה משגת להכין אוכל לשבת.  הפעילות עולה כמה רמות קדימה בעיקר לפני חג הפסח, ומשה בן זקן מציב לעצמו יעד בכל שנה, על מנת שכמה שיותר משפחות נזקקות יוכלו לעשות את החג כהלכתו. היעד שבשנה שעברה עמד על 1600 משפחות הושג. השנה זקף בן זקן את פעילות הגמ"ח גם לעילוי נשמת אביעד פרידמן ז"ל, אשר עבד כסטודנט בלשכת התרבות והספורט אצל השרה מירי רגב ונפטר בגיל צעיר מאוד עקב מחלה קשה. בן זקן, שהיה מחובר לפרידמן מאוד, החליט להנציחו השנה ביחד עם דהן ואף להעלות את יעד המנות ל-2000 משפחות. בן זקן מבקש להדגיש כי השנה הזכות גדולה אף יותר, מכיוון שהרב יאשיהו פינטו שהיה ידוע ב'קמחא דפסחא' הגדולה שהיה מחלק בכל שנה, כבר לא עושה זאת השנה לכן הצורך אף גדול יותר. את הגמ"ח מממנים מכיסם תורמים שונים, אולם פעמים רבות נאלצת משפחת בן זקן להכניס יד לכיסם הפרטי ולהשלים את הכספים שלא תמיד מספיקים לכולם. בפסח הקרוב הם יצאו בקריאה נרגשת לכל מי שרוצה להיות שותף בחסד הענק הזה של 'קמחא דפסחא', בבקשה לתרום מה שידו משגת, כאשר כל 200 שקלים הנתרמים בימים אלה, מאכילים משפחה אחת בליל החג.

משה בן זקן אמר לעיתון "המגזין": "אנשים לא מבינים איזה חסד עצום הם עושים ב-200 שקלים בלבד. משפחה שלמה שלא יכולה להרשות לעצמה, תחייך בזכותם בליל החג. אני פונה ללב של כל מי שקורא את הכתבה הזו ומבקש – בואו תהיו שותפים לחסד העצום הזה".

בן זקן עצמו, שביום יום עסוק מאוד בפוליטיקה המקומית, דואג שהגמ"ח יפעל ללא הפסקה, גם כאשר הוא עצמו אינו יכול להיות שם פיזית, כאשר שותפיו לתרומה העצומה לגמ"ח הם לידור אפללו ויאיר שבת, שעושים ימים כלילות למען הנזקקים הרבים ודואגים לכך שאף משפחה חלילה לא תישאר רעבה בחגים ובשבתות.

לתרומה אתם מוזמנים ליצור קשר עם לידור אפללו: 050-9491907

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך