התחיל בכאבי בטן איומים, נגמר בהסרת גידול סרטני במעי הגס

ענת קרנר (50) סבלה מכאבי בטן במשך 8 חודשים, אבל היא חשבה שזה רק כאב בטן שבסוף יחלוף. עד שהגיעה לביה"ח אסותא אשדוד, שם הבינה שיש לה סרטן במעי הגס, ואם לא תמהר להסירו, חייה בסכנה. ד"ר עופר פורים שטיפל בה: "כל אדם מגיל 50, אפילו אם הוא לא סובל, ובמיוחד צעירים אם יש כאבים מטרידים בבטן, ירידה לא ברורה במשקל, דימום בצואה, ירידה בתיאבון שאינה מוסברת, אנמיה, חוסר דם, שלא יגיד זה יחלוף, שיבוא להיבדק, זה יציל לו חיים"
בית החולים אסותא.
ביה"ח אסותא.

ענת קרנר מגן יבנה (50), חייבת את חייה חד וחלק לטיפול מהיר שקיבלה בביה"ס אסותא אשדוד. מה שחשבה שהם כאבי בטן טורדניים בלבד, התגלו כסרטן במעי הגס. הטיפול המהיר מנע גרורות ליתר האברים וחייה ניצלו. חד משמעית. ענת: "אם זה היה מתפרץ לי מחוץ למעי הגס, יכולתי היום לא להיות פה. אז הסיפור היה אחר, לגמרי אחר".

הכל החל לפני כשנה. ענת, אם ל-3 ילדים, עובדת כמזכירה בית ספר בגן יבנה. היא החלה להרגיש כאבים בבטן. כאבים קשים, כאבים תכופים יום יומיים. היא התנהלה כך במשך 8 חודשים. הגיעה לטיפול אצל הרופא, קיבלה משהו להקלה והמשיכה בחייה. מסתבר בדיעבד שאם הייתה מחכה עוד ועוד, חייה היו בסכנה.

ענת מספרת: "באחת הפעמים שהייתי ב'טרם', אמרו לי שאולי אפנה לרופא גסטרו. אמרו לי 'בואי נעשה בדיקת קולונוסקופיה'. החומר שנתנו לי לשתות לבדיקה, בדרך כלל מתרוקן ולמחרת עושים את הבדיקה, אבל אצלי זה לא קרה. הבנתי שעליי לפנות לביה"ח ומהר".

ההחלטה הזו הצילה את חייה. היא פנתה למיון אסותא אשדוד. במיון החליטו לעשות מיד מספר בדיקות, ביניהן סי טי. בתום הבדיקה מיד קראו לה ואמרו את האמת הקשה: "יש לך גידול במעי הגס, גידול שחייבם להסיר ומיד". ענת הייתה בהלם.

למרות ההלם היא לא חשבה שזה יקרה כל כך מהר. מיד לאחר הבדיקות הזמינו מנתחת לניתוח חירום, מספר שעות לאחר שהגיעה למיון. ערכו ניתוח עם פתיחת בטן מלאה, לבדוק אם אין גרורות. הניתוח ארך 6 שעות, הגידול הוסר, אבל הוא היה מסובך וארוך, עם החלמה ארוכה. כמה מסובך? מסובך עד כדי שהיא היא התנהלה 9 חודשים עם שקית מיוחדת מחוץ לגוף, ושם עשתה את צרכיה. ענת: "זה מאוד קשה, במיוחד לאישה, אבל התרגלתי. 9 חודשים התנהלתי עם זה. למזלי, בעלי תמך בצורה הכי טובה שיכולה להיות, עם כל מה שמשתמע מזה".

מי שנכנס לתמונה הוא ד"ר עופר פורים, 49, מנהל שירות גידולי מערכת העיכול, במכון אונקולוגי אסותא אשדוד, שנמצא בביה"ח מפתיחת המכון. ד"ר פורים מספר: "ענת הגיעה אלינו אחרי שעברה ניתוח דחוף עקב כאבי בטן, ובעצם כרתו את הגידול שהיה במעי הגס. הניתוח היה דחוף בגלל חסימת המעי. היא הגיעה לאונקולוגיה אחרי הניתוח, עברה בדיקות ובדקנו שהגידול היה מקומי ולא גידול ששלח גרורות וזה היה המצב לשמחתנו".

ד"ר פורים מבהיר כי הוחלט להציע לה טיפול כימותרפי, לאור גילה הצעיר, שנמוך בממוצע ב-15 שנה מהחולים בסרטן מסוג זה: "זו תקופה לא פשוטה מבחינת החולה, בוודאי לאישה כמותה שעובדת". היא הגיעה ל-12 טיפולים, אחת לכל שבועיים.

ד"ר פורים מייעץ ללמוד מהמקרה הזה של ענת: "כל אדם מגיל 50, אפילו אם הוא לא סובל ובמיוחד צעירים אם יש להם כאבים מטרידים בבטן, ירידה לא ברורה במשקל, דימום בצואה, ירידה בתיאבון שאינה מוסברת, אנמיה, חוסר דם, שלא יגיד זה יחלוף, שיבוא להיבדק, זה יציל לו חיים".

ענת קרנר מסכמת: "חשוב, חשוב, חשוב מאוד להיות ערניים לגוף שלנו. לא לזלזל, לגשת ולבדוק. לא לפחד. עדיף לבדוק מוקדם מאשר מאוחר מידי". והיא לא יכולה בלי להגיד תודה לסיום: "הצוות במחלקה הכירורגית והאונקולוגית הם אנשים מדהימים. מעובדות הניקיון, כוחות העזר, האחיות, הרופאים, מי לא. ההחלמה הייתה מאוד כואבת, אבל הייתה לי תמיכה  מלאה. הם מקסימים באמת. שמחה שיש בית חולים ליד הבית. שלא נצטרך, אבל טוב שזה קרוב".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך