מי זרק את "התקווה" לזבל?

תושב אשדוד שעבר בסמוך לפחים לאיסוף פסולת למיחזור הזדעזע לגלות ערימת של תמונות ממסוגרות עם מילות ההמנון הלאומי, "התקווה", מגילת העצמאות, וכן סדרת תמונות מ"יד ושם", ובהן צילומים של יהודים במחנות ריכוז תחת שלטון הנאצים. "לא האמנתי למראה עיניי", הוא אומר, "זה ביזיון, עד כמה חסר רגישות צריך להיות? לא נרגעתי עד שחזרתי לשם עם הרכב ואספתי את התמונות"
מי זרק את "התקווה" לזבל?

בשבוע האחרון יצא תושב אשדוד להליכה, ובזמן שצעד ברחוב מורדי הגטאות בסמוך לפחי המיחזור ואיסוף הפסולת הוא נעצר בתדהמה. "לא האמנתי למראה עיניי", הוא מספר לעיתון "המגזין", "על טמוני הקרקע מישהו שם ערימה של תמונות ממוסגרות עם מילות 'התקווה' ומגילת העצמאות. על פחי המיחזור נשענו תמונות ממוספרות, שהיה נדמה לי שנלקחו מתערוכה בנושא השואה. תמונות שתיעדו יהודים מגורשים, יהודים במחנות ריכוז, והכל הושלך לזבל".

כרזות של מגילת העצמאות והמנון התקווה נמצאו בפח המיחזור

התושב מספר לנו כי חזר נסער אל ביתו, ולא מצא מנוחה. "ניסיתי להבין מי עושה דבר כזה? זה ביזיון, עד כמה חסר רגישות צריך להיות? בממשלה מדברים על חוק הנאמנות, ופה זורקים את סמל העם למיחזור? בבתי ספר טסים כל שנה לפולין, צועדים עם דגלי ישראל במחנות ריכוז, וכאן מישהו זרק את ההיסטוריה שלנו לזבל? וכמו אומרים, לעג לרש, הפח נמצא ברחוב 'מורדי הגטאות'. אנשים מרדו ונלחמו על חייהם, ומישהו שם תיעוד של המאבק במקום לאיסוף פסולת".

לאחר כשעה חזר התושב עם רכבו למקום, ואסף את סדרת התמונות. "פניתי אל מערכת 'המגזין' על מנת שתוכלו לברר האם יש מוסד חינוך פורמאלי או לא פורמאלי שירצה לקבל תמונות אלה. אני די בטוח שזה מגיע מאיזה מוסד חינוכי, כי ראיתי כבר בבתי ספר של הילדים שלי את הכרזות האלה עם מילות התקווה ומגילת העצמאות, אבל אני מסרב להאמין שמישהו נתן הוראה להשליך את זה".

סדרת תמונות ממוספרות מ"יד ושם" גם מצאו את דרכן אל פח הזבל

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך