127,000 שקל פיצוי לנפגע אשר נפל מסולם

משרדנו ייצג לקוח אשר נפגע בנפילה מסולם במהלך עבודתו באשדוד. הנפגע קיבל פיצוי בסך 127,000 שקל מהמוסד לביטוח לאומי ומחברת הביטוח של המעביד, וזאת בהתאם להסכם פשרה שנחתם עם חברת הביטוח בעקבות תביעה שהוגשה ע"י משרדנו.
127,000 שקל פיצוי לנפגע אשר נפל מסולם

לצערנו, חבלות ופגיעות כתוצאה מנפילה או החלקה מסולם הינן נפוצות וגורמות במקרים רבים, לנזקי גוף חמורים. סולמות הם ציוד זמין ונוח לשימוש, המשמש לעלייה לגובה בעבודה, ונמצא בשימוש נרחב של עובדים בתחומי פעילות שונים, בכל מגזרי המשק. הסולמות, הם אמצעי סטנדרטי, הנמצא כמעט בכל מקום, ולכן לא מתייחסים אליהם כאל גורמי סיכון, אולם בפועל תאונות בגין נפילה מסולמות מהוות חלק גדול מכלל תאונות העבודה בישראל. לפיכך, חייבים להקדיש לשימוש בסולמות תשומת לב מיוחדת, לנקוט בכללי בטיחות רבים ובזהירות בעלייה ובירידה בהם.

המשתמש הרגיל איננו יכול לדעת מהי איכותו של סולם שבשימושו, מכיוון שנדרשות לכך בדיקות שונות. בארץ אסור לייצר, לשווק ולהשתמש בסולמות, שאינם עומדים בדרישות התקן הישראלי. התקן קובע מגבלות על טיב החומרים שמהם עשויים הסולמות, מידות הגיאומטריות של סוגי הסולמות השונים, ואת היחס בין המידות השונות, ובדיקות גיאומטריות ופיסיקליות אשר בהן חייב כל סולם לעמוד.

לאחר שהנפגע נופל חלילה, עליו להביט במקום הנפילה ולראות ממה נגרמה הנפילה. חלק גדול מן הפגיעות נובעות מגורם חיצוני. כלומר, נפילה אשר אינה קשורה לסולם עצמו ויכול שתהיה קשורה לאופן הצבת הסולם או אופן השימוש בסולם. לעומת זאת, חלק נוסף מהנפילות נובעות כתוצאה מכך שהסולם אינו עומד בתקן והסולם עצמו הינו פגום.

חשוב לדעת שלא בכל מקרה שבו אדם נפל מסולם יפסוק לו ביהמ"ש פיצוי בגין הנפילה ויש לבחון כל מקרה לגופו. בכל מקרה של נפילה מסולם, חשוב לתעד את מקום הנפילה מיד בסמוך לאירוע התאונה, כמו גם את המפגע הרלוונטי או הסיבה שהובילה לנפילה ביחס לאותו סולם. כמו כן, מומלץ לפנות לטיפול רפואי, בסמוך ככל האפשר לקרות התאונה ולציין את הסיבה לפגיעה. במקרה בו היו עדים עוברי אורח לנפילה מהסולם, מומלץ לקבל את פרטיהם, על מנת שניתן יהיה לעשות בהם שימוש במידת הצורך. כמובן שמומלץ לפנות לעו"ד המתמחה בטיפול בתביעות נזקי גוף, לשם תביעת פיצויים בגין הנפילה, במקרה בו הייתה התרשלות אשר גרמה לאירוע הפציעה.

יובהר, כי המידע המוצג בכתבה הינו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ או חוות דעת משפטית, כמו כן במקרים של תאונות מומלץ להיוועץ עם עו"ד מומחה בתחום נזקי הגוף.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך