חטיבת הביקורת של משרד מבקר המדינה ביקרה באשדוד

למעלה מחמישים איש מחטיבת הביקורת של משרד מבקר המדינה פלשו ביום רביעי על העירייה והתמקמו באולם מועצת העיר. הפעם, שלא כבימים שבשגרה, הם לא עסקו בביקורת אלא בביקור. הם היו אורחי העיר לכמה שעות במהלכם שמעו סקירה על מבנה העירייה, השירותים המוניציפליים, מודלים ארגוניים ותפעוליים הפועלים בעיר וערכו סיור ברחובותיה של אשדוד.
צילום: לימור אדרי

הרעיון לשלב את אשדוד בסיור בן יומיים שערכה החטיבה בכמה יישובים, נולד במפגש של ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי עם מנהל חטיבת הביקורת מר אהרון הלינגר. ד״ר לסרי נענה לבקשת המנהל והטיל על גב׳ דינה בר אולפן, המשנה למנכ״ל העירייה, לארגן את הביקור. וכך, ביום רביעי (3/6/15) הגיעו אנשי הביקורת לאשדוד והתכנסו באולם מועצת העיר. הם שמעו סקירה ארוכה מפי מנכ״ל העירייה מר אילן בן עדי, על העיר, העירייה ומה שביניהם. בן עדי פרש בפני האורחים מסכת ארוכה של עשייה והשמה של תכניות עירוניות במגוון תחומים. הוא הציג נתונים כללים על העיר ואת חזון ״התושב במרכז״ כרעיון כללי, גדול ומקיף, הנותן מענה בכל הפרמטרים המרכיבים את סל השירותים לאזרח.

בן עדי הציג מיזמים מיוחדים כדוגמת "בניית בית החולים אשר החל במאבק 'חסר סיכוי' לכאורה וכיום נמצא בעצומה של בנייה ובתחזית לפתיחת בית החולים בסוף 2017". כן הציג את תכניות הפיתוח לתיירות, חדשנות עירונית, פינוי בינוי וחזות עירונית, בניית טיילת הים וטיפוח חופי הזהב של אשדוד, ההשקעות בנחל לכיש והתוכניות האסטרטגיות בנושאי איכות הסביבה. המנכ״ל תיאר בפירוט את תכניות האכיפה ויישומם של חוקי העזר העירוני לתגבור הביטחון האישי ושימור הסדר הציבורי. הוא הדגיש כי כל התוכניות והפרויקטים העירוניים נמדדים באופן תמידי ומאפשרים אינדיקציה קבועה לקצב ההתקדמות ולעמידה בלוח הזמנים. כך לדוגמא בנושא קיץ בטוח, פעילות הנוער, אכיפה ושפיכת אלכוהול, חריגות בניה, דוחות כנגד מפעלים מזהמים, מדדים לבדיקת מי הנחל ומי הים וכיו״ב.

דינה בר אולפן, המשנה למנכ״ל העירייה, הוסיפה התייחסות למודל הטיפול בתושב בשעת החירום שפיתחה אשדוד, מודל העובר שדרוג מסבב לחימה אחד לשני. "למודל זה יצאו מוניטין בכל הארץ ורשויות רבות באות אלינו ללמוד כיצד לעטוף את התושב בשעת חירום וכיצד להתמודד עם זירות נפילה בהיבט קהילתי ".

לאחר סבב שאלות והתייחסויות לנושאים שעומדים על סדר היום הציבורי, יצאה הקבוצה לסיור בעיר וראתה מקרוב את הפרויקטים והתוכניות עליהם דיבר המנכ"ל. הם התרשמו מגודלה של אשדוד, מהפארקים הירוקים וחופי הרחצה, ממוסדות הציבור ומערכת החינוך, תשתיות התחבורה ואיכות הסביבה. "לא תיארנו לעצמנו עיר כזו גדולה ודינמית ובמיוחד התרשמנו מהמערכת הניהולית היודעת לשים את האצבע על הנושאים החשובים ולטפל בהם תוך מדידה ובקרה" אמר לנו נציג הקבוצה בסיכום הסיור.

את אשדוד הם עזבו לאחר חמש שעות אינטנסיביות וארוחת צהריים באחת המסעדות בעיר (על חשבונם כמובן) עם החלטה להגיע לכאן עם המשפחות ליום כיף באשדוד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך