בפעם השנייה ברציפות: חופי אשדוד הנקיים ביותר

בשורות מרשימות לעיר אשדוד וחופיה. מדד 'חוף נקי' בדוח המשרד לאיכות הסביבה שהתפרסם השבוע והציג נתונים על ניקיון החופים זכתה אשדוד זו השנה השנייה ברציפות בציונים הגבוהים ביותר מבין כלל רשויות החוף בישראל .
בפעם השנייה ברציפות: חופי אשדוד הנקיים ביותר
אחד מחופי אשדוד.

אשדוד, מעריה היפות של ישראל, התברכה במשאב טבע מרהיב של ים כחול הנושק לחולות זהובים ורצועת חוף המתפרשת לאורך של כ-10 ק"מ. על רצועת החוף המדהימה הזו ולאורך קו המים הצלולים, ממוקמים שבעה חופי רחצה יפהפיים ומתקדמים ובניהם רצועת חוף לא מוכרזת שזוכה לטיפול וטיפוח בדומה לחופים המוכרזים .

בשורות מרשימות לעיר אשדוד וחופיה  לאחר שחופי העיר המדורגים במקום הראשון במדד חוף נקי בדוח המשרד לאיכות הסביבה, התפרסם השבוע דוח נוסף שהציג נתונים על ניקיון החופים ובו זכתה אשדוד שנה שנייה ברציפות בציונים הגבוהים ביותר מבין כלל רשויות החוף בישראל .

באשדוד פותחה תוכנית הפעלה ייחודית לניקיון החוף ואחד הפרויקטים החשובים הינו  "חוף ללא בדל" במטרה להגיע לרמת ניקיון של בדל סיגריה. כל המכרזים והאמצעים הוכוונו לפי תפיסה זו. רצועת החוף שלנו זוכה לציון הגבוה ביותר במדד חוף נקי. בכל רצועת החוף שלנו מתקיימות פעילות חינוכיות, סיורים והסברה בחופים שלנו, במסגרת מספר תוכניות של מינהל החינוך וגם תוכניות הסברה בנושא חשיבות על שמירת הניקיון  הפונות לכלל הציבור ובשנים האחרונות אנו עדים למודעות גבוהה אצל התושבים שמשתפים פעולה ודואגים לשמור על ניקיון החופים מציין מנהל האגף החופים מאריה תורגמן שמוסיף עובדי האגף הפועלים לאורך כל השנה ובזכות כך מצליחים לשמר את רמת תחזוקת החופים בדרגה הגבוהה ביותר ומערי חוף אחרות בישראל מגיעים אלינו בכדי ללמוד את שיטת ההפעלה .

בנוסף,  פרוסים 450 פחי אשפה ( שמפניות ) לאורך כלל רצועת החוף כולל החופים המוכרזים והלא מוכרזים באופן כזה שמבלה בחוף  מושיט את היד וזורק את הפסולת לפח ובכל מספר שעות מבוצעת סריקה ,איסוף והחלפת שקיות .ציוד מתקדם ומקצועי משולב בעבודת החופים שכולל מכונות ניפוי חול מיוחדות אשר מסיירות לאורך כלל גזרת החוף ומבצע ניקיון יסודי .

לכל אלה חשוב להוסיף את עובדי אגף החופים הפועלים לאורך כל היום במטרה לשמר ולשדרג את החופים ועבודתם מתבצעת מתוך תחושת שליחות ורצון לתת את המענה הטוב ביותר לכל המבלים המגיעים לחופים

כל חופי הרחצה של אשדוד מציעים שירותי חוף ברמה אופטימאלית הכוללים: תחנת הצלה (חלקם מצוידים באופנוע ים), עזרה ראשונה, שירותים, מקלחות ומלתחות, ברזי מים, מתקני שעשועים לילדים, מתקני כושר, סככות צל וספסלים, הנגשה לנכים וחניית נכים. לכל החופים ישנה נגישות נוחה של תחבורה ציבורית, קווי מוניות,רכב פרטי וברוב המקומות יש אפילו מסלולי רכיבה על אופניים ומתקני עגינה לאופניים.

לחופי הזהב של אשדוד יצאו מוניטין בכל הארץ. מאות אלפי מתרחצים מגיעים אליהם בעונת הרחצה ונהנים משירותי חוף ברמה הגבוהה ביותר, לרבות נגישות לבעלי מוגבלויות, תחבורה זמינה וחנייה חופשית ובתוך כך גם סל שירותים הכולל בתוכו את מיזם חופיקס שהפך להיות מודל ודוגמא לכל רשויות החוף בישראל.

אגף החופים עומד בתו התקן הבינלאומי "דגל כחול" לחופי רחצה,כבר מספר שנים ברציפות שכלל החופים עם דגל כחול  מתוקף קבלת תו התקן, עיריית אשדוד,אגף החופים לעמוד בתנאים הקשורים לשמירה על הסביבה הימית, בדיקות מים, רמת ניקיון, מיחזור…. כל 7 חופי הרחצה המוכרזים שלנו עומדים בתו התקן הזה

ראש העיר ד"ר:  יחיאל לסרי "המאמץ האינטנסיבי שאנו משקיעים לאורך כל השנה בחופי אשדוד ,  במטרה שיעמדו ברמות התקן הבינלאומיות, מהוות דוגמא למצוינות ולהגשמת היעדים של העירייה בכל מה שקשור לסל השירותים המוענק לתושב. ההשקעות החופים מוכיחות את עצמן והיכולת לשמר את ההישג המשך שנתיים ברציפות מהווה הישג גדול . הגאווה הנוספת שלנו  היא גם בהנגשת השירותים לכל האוכלוסיות בעיר ובכלל זה בחופי הים".

ד"ר לסרי הודה למנכ"ל העירייה למנהל אגף החופים  ולעובדי אגף החופים על עבודתם המקצועית לאורך כל השנה  אני שמח על המשך המגמה שקבענו: לחבר את הים אל העיר וליצור זירה רצופה כמו ערי התיירות הגדולות בעולם".

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך