שמעון בן שמעון: "כל עוד אני יכול, אמשיך לעזור לנזקקים לזכרו של בני מאור מאיר ז"ל"

לפני כשבועיים התקיימה אזכרה לזכרו של מאור מאיר בן שמעון ז"ל, במלאת 8 שנים לפטירתו והוא רק בן 16. מאור מאיר נודע לאחר מותו בעזרה שלו למען האחר, כשנתן מכספו וזמנו לאחרים להם אין. הוריו ובעיקר אביו שמעון בן שמעון, החליטו להמשיך את פועלו המדהים של בנם והקימו גמ"ח על שמו ועוסקים מאז בפעולות שונות למען נזקקי העיר אשדוד, עם דגש על ילדי אשדוד
הרבנים המכובדים והאב שמעון בן שמעון באזכרה
הרבנים המכובדים והאב שמעון בן שמעון באזכרה

בבית הכנסת "ישמח משה" שברובע ה' התכנסו מאות אנשים, צעירים ומבוגרים מכל רחבי אשדוד. האזכרה נפתחה בתפילת מנחה ובדקות שלפני ערבית נאמרו דברי תורה והלכות פורים ומקצת דברים על סיפור חייו של מאור ומפעל הגמ"ח הענק שהוקם לזכרו. אז התפרץ בבכי קורע לב ומרגש הסבא של הילד היקר יאיר דוד ז"ל, שהעיד ושיבח את האבא שמעון על שליווה את הנכד ומשפחתו ברגעים הקשים.

אף עין מעיני הנוכחים לא נותרה יבשה. בסיום הדברים התקיימה תפילת ערבית, ולאחריה הוזמן הציבור להתכנס באולם הגדול כדי להשתתף בסעודת המצווה ולשמוע דברי תורה מפי רבנים חשובים מאשדוד. בין הרבנים שנשאו דברים היו הרב יהודה סבאח, שנשא דברי תורה וחיזוק והזכיר את כל הפעילות הענפה של גמ"ח "חסדי מאור מאיר" באשדוד ומחוץ לה, וכן מרכולי המצוות שפזורים בעשרות בתי ספר באשדוד שמחזקים את בני הנוער באשדוד, וכן ברך על  העלון המיוחד שיוצא מידי שבוע ומשמח משפחות רבות בשולחן שבת. מאור מאיר ז"ל נודע לאחר מותו בעזרה שלו למען האחר, כשנתן מכספו  וזמנו לאחרים להם אין. מאור תרם ונתן כמעט כל מה שהיה לו למען מי שאין לו.

מאות הגיעו לאזכרה לזכרו של מאור מאיר ז"ל

לאחריו עלה לשאת דברים הרב שמואל אוחנה, חתנו של הרב רבי חיים פינטו. אחריו עלה לדרוש רבי יעקב רבי, ראש ישיבת "סולם יעקב", שהביא חידושי תורה. כמו גם רבנים נוספים שכיבדו את זכרו של מאור ז"ל ואת המשפחה היקרה היו הרב עובדיה דהן ראש המועצה הדתית באשדוד, הרב אליהו בן לייש שמלווה את המשפחה שנים רבות ועוד.

רגע השיא של האזכרה היה הרגע בו עלו לשאת דברים חבריו של מאור שהתחזקו ונהיו לאברכים בישיבות, בזכות השתתפותם בשיעורים הקבועים שמתקיימים מיד בשבת בבית משפחת בן שמעון, ביניהם הרב יגאל קדוש, האברך סהר כנפו, שריגשו את הציבור וסיפרו איך הם זכו להתקדש ולהתעלות והכל בזכות מאור מאיר ז"ל. בהזדמנות זו משפחת בן שמעון ההורים פלורה ושמעון וכן האחיות ליאת ונופר, אמרו תודה גדולה ומיוחדת לכל הציבור היקר שכיבד והגיע לאזכרה, וכן לאנשים וחברים שתומכים ומסייעים רבות לאורך כל הדרך מאז לכתו של מאור מאור ז"ל.

הוריו של מאור ז"ל, ובעיקר אביו שמעון בן שמעון, החליטו להמשיך את פועלו המדהים של בנם והקימו גמ"ח על שמו ועוסקים מאז בפעולות שונות למען נזקקי העיר אשדוד, עם דגש על ילדי אשדוד. שמעון בן שמעון: "מבחינתי כל עוד אני יכול, אמשיך לעזור למי שזקוק למען זכרו של בני מאור מאיר ז"ל".

למחרת האזכרה ביום רביעי, ערב קריאת המגילה, יום פקידת שנתו של מאור מאיר ז"ל, רבים עלו לקברו של מאור מאיר ז"ל, שם התברר דרך אחד מעובדי חברת קדישא, שקברו של מאור הפך למוקד עלייה לרגל של הרבה אנשים, לשם תפילות ובקשות. המשפחה הייתה בתדהמה ובהתרגשות רבה. יותר מאוחר התקיימה תפילת מנחה וערבית עם קריאת מגילה, כאשר בית משפחת בן שמעון היה גדוש ומלא באנשים. בבוקרו של יום פורים במשפחה התפנו לקיים את מצוות הפורים. האבא שמעון יצא לרחובות אשדוד כדי לשמח את ילדי אשדוד במשלוחי מנות עשירים, בדברי מתיקה לכל ילד וילד שנקרא בדרכו, מתוך אמונה שמאור מאיר ז"ל נהג לשמוח ולשמח בחייו ובמיוחד בחג הפורים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך