באשדוד ובאשקלון צפויות להתבצע 6,500 עבודות שיפוצים בהיקף כספי של כ-312 מיליון שקל

ענף השיפוצים עשוי לגלגל במהלך החודש הקרוב סכום של 3 מיליארד שקל ברחבי הארץ, לקראת חג הפסח הקרב ובא. באשדוד ובאשקלון השיפוצניקים עשויים לרשום הכנסות נאות במיוחד
אשדוד מבט על
צילום: טל אקוקה

לפי נתוני התאחדות קבלני השיפוצים, כ-53,000 בתי אב יעברו ברחבי הארץ שיפוץ לקראת פסח בהיקף כספי כולל של כ-3 מיליארד שקל. מסקר שערכו בהתאחדות קבלני השיפוצים לקראת החג עולה כי צביעת הבית היא עדיין עבודת השיפוצים הנפוצה ביותר לפני פסח. אחריה נמצא הריצוף, עבודות נגרות, אינסטלציה וחשמל.

בהתאחדות קבלני השיפוצים אומרים כי "באשדוד ואשקלון צפויות להתבצע לקראת החג כ-6,500 עבודות שיפוצים בהיקף כספי של כ-312 מיליון שקל. רוב קהל המשפצים נוהג לצבוע את דירתו לפני החגים. מדובר בעלות סבירה של כ-1,200 שקל לחדר כולל תיקוני שפכטל קלים, והצביעה מביאה עימה תחושה של התחדשות ורעננות עם בוא האביב. השנה יש ירידה בהיקף השיפוצים, שנובעת בעיקר מהמצב הכלכלי, ובנוסף ניתן לראות גם ירידה בהיקף הכספי של השיפוצים. בתקופה הנוכחית אנשים מעדיפים להימנע מהוצאות גדולות, ובוחרים בשיפוץ חלקי או שימוש בטכניקות להוזלת עלויות".

עבודות הצבע הינם עדיין העבודות הנפוצות לפני פסח, רוב הציבור הישראלי עדיין נוהג לצבוע את דירתו לפני החגים. עלות חדר צבע הינה 1,200 שקל לחדר כולל תיקוני שפכטל קלים.

עבודת הריצוף בהדבקה על תשתית קיימת מהירה יחסית וזולה יותר, מכיוון שאין צורך לשבור את הריצוף הקיים. עלות ריצוף בהדבקה הינה כ-180-160 שקל למטר, וניתן לסיים דירת 100 מטר בחמישה ימי עבודה בלבד.

עבודות הנגרות תפסו השנה מקום שלישי בעבודות השיפוצים לפני פסח. לרוב מדובר בהחלפת דלתות או פורמייקה של ארונות מטבחים, במיעוט המקרים מתבצעת החלפה מלאה של המטבח, שכן מדובר בעלות גבוהה במחיר התחלתי של 35,000 שקל.

אינסטלציה וחשמל – מכיוון שמדובר בעבודות גדולות המצריכות שבירת קירות ועלותן בהתאם, במידה ואין צורך דחוף לעשות זאת, אנשים יעדיפו לדחות את השיפוץ המקיף, ולהתמקד לפני החג בשיפוץ יותר קוסמטי. בחשמל למשל, החלפת מנורות ושאלטרים בלבד.

רבים שואלים מה צריך לבדוק לפני שסוגרים עם איש מקצוע? התשובה מאוד ברורה: גם כשעורכים שיפוץ נקודתי וקטן בבית, כדאי מאוד לעשות השוואת מחירים, לדאוג להסכם עבודה בכתב ולוודא שבעל המקצוע כולל את הביטוחים הנדרשים, רישיון עבודה (אם העבודה מצריכה רישיון על פי חוק) ומעניק אחריות על עבודתו. מעבר לרצון לחסוך בכסף, כשהעבודה כרוכה בסיכון תשתיות הבית הקיימות (חשמל, צנרת מים וצנרת ביוב), חשוב לוודא שהרכוש שלכם בידיים מקצועיות. אחרת, עלות תיקון הנזק יכולה לעלות הרבה מאוד כסף.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך