תאונות אופנוע – כיצד ניתן לקבל פיצוי?

טור אישי / עו"ד חני בן שמחון ממשרד עו"ד בלטר-בן שמחון | טלפון: 077-2344824
קטנוע

כל אדם אשר נפגע בתאונת דרכים, קלה או קשה, זכאי על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים לפיצוי כספי. יסודו של החוק הוא בתפיסה החברתית שאין להותיר נפגעי תאונות דרכים ללא פיצוי, ולכן נקבעה אחריות מוחלטת לפיצויו של נפגע בתאונת דרכים.

רוכבי אופנוע מהווים אוכלוסייה רגישה במיוחד למקרי תאונות דרכים, שכן הם חשופים בכביש ועל כן חייבים להכיר את זכויותיהם במקרה של תאונת דרכים. הדבר הראשון והבסיסי ביותר לאחר תאונת אופנוע (כל עוד הפגיעה אינה חמורה ביותר ואתם יכולים לקום ולתפקד), הוא החלפת פרטים וקבלת כל המידע הרלוונטי מהנהג השני המעורב בתאונה, בין אם מדובר באופנוע נוסף, רכב פרטי או כל כלי רכב אחר.

הפרטים הנדרשים הינם פרטי ביטוח החובה של הרכב הנוסף אשר מעורב בתאונה, מספר רישיון הנהיגה של הנהג, מספר רישיון הרכב שלו, מספר הרכב עצמו, שם החברה המבטחת את הנהג ופרטיו האישיים של הנהג. כמו כן מומלץ לקחת את פרטי עדי הראייה במידה וישנם עדי ראייה.

עם כל המידע המפורט לעיל יש לפנות למשטרה ולדווח אודות האירוע ולבקש טופס אשר נקרא "אישור משטרה". טופס זה יכלול את מלוא פרטי האירוע, תאריך, מקום, הרכבים המעורבים ופרטיהם, ושמות הנהגים והנפגעים בתאונה. את אישור המשטרה תידרשו להציג בפני חברת הביטוח בעת הדיווח אודות התאונה.
כפי שצוין כבר, רוכבי אופנוע, מטבע הדברים, חשופים מאוד לפגיעות גוף שונות וקשות במקרה של תאונת דרכים. אחד הדברים החשובים למעורבים בתאונת אופנוע הוא טיפול רפואי לאחר התאונה.

מומלץ מאוד ללכת לבדיקה גם אם אינכם מרגישים צורך בכך, שכן לעיתים הכאבים יתפתחו בהדרגה מספר שעות או מספר ימים לאחר התאונה. לא אחת לאחר התאונה מופרשים למחזור הדם חומרים מסוימים שגורמים לגוף להיכנס למצב של הלם. חומרים אלה משמשים כמשככי כאבים טבעיים, ולפיכך לא תמיד ניתן לחוש בכאבים ישירות לאחר התאונה. פעמים רבות פגיעות הנראות קלות ולא משמעותיות בשלב ראשון, הופכות בשלב מאוחר יותר לפגיעות של ממש ואין להקל ראש בעניין.

במידה ופוניתם ממקום התאונה באמצעות אמבולנס, תדעו שהנכם זכאים לפינוי זה בחינם, שכן הפינוי הראשוני מכוסה על ידי חברת הביטוח שלכם.

במידה ותרצו לתבוע פיצויים בעקבות תאונת אופנוע תידרשו להציג מסמכים המוכיחים כי נגרם לכם נזק. על כן, עליכם לשמור את כלל המסמכים הקשורים לפגיעות גוף שנגרמו לכם כתוצאה מהתאונה. הקפידו לקבל את כל המסמכים בכל שלב, מרגע התאונה ועד לאחר שתבקרו אצל הרופאים המומחים הרלוונטיים שיקבעו את מידת הפגיעה ואולי אף אחוזי נכות מסוימים. לאחוזי הנכות ולחוות דעתו של הרופא תהיה השפעה מהותית בקבלת פיצויים. אם נאלצתם להפסיד ימי עבודה או לעבור טיפולים מיוחדים תוכלו לתבוע פיצויים על כך מחברת הביטוח.

יובהר, כי המידע המוצג בכתבה הינו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ או חוות דעת משפטית, כמו כן במקרים של תאונות מומלץ להיוועץ עם עו"ד מומחה בתחום נזקי הגוף.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך