כ-3.5 מיליון שקל פיצוי לנהג משאית

הביטוח הלאומי ישלם כ-3.5 מיליון שקל לנהג משאית מאשדוד כבן 30, שהתהפך עם משאיתו במהלך העבודה. כך עולה מהחלטת ועדה רפואית של הביטוח הלאומי, בעקבות טיעונים שהגיש בא כוחו, עו"ד דותן לינדנברג העוסק בתביעות נגד הביטוח הלאומי
תאונת משאית באשדוד

מהתביעה עולה כי לפני מספר שנים  המכולות שהוביל הנהג גרמו להתהפכות  משאיתו באזור תעשייה בעיר, וכתוצאה מהתאונה הוא נחבל בכל חלקי גופו ופונה באמבולנס לבית חולים ברזילי באשקלון. מאז התאונה הנהג סובל מכאבי ראש, שבר באף, פגיעה בפנים, קושי בפתיחת הפה וכאב פוסט טראומטי  הגורם לחוסר תחושה.  כמו כן, הנהג סובל  מכאבי גב, מנדודי שינה וחרדות.

בעקבות התביעה, הביטוח הלאומי הכיר בתאונה כתאונת עבודה וקבע לו 61 אחוזי נכות בגין כאבים בעמוד השדרה, צלקת ופגיעה בפנים, הגבלה בפתיחת הלסת ופוסט טראומה, אך קבע כי הוא יכול לשוב לנהוג על משאית כי הנכויות העיקריות הן לא נכויות שמשפיעות על תפקודו (כמו פגיעה בלסת והצלקת). בא כוחו עו"ד דותן לינדנברג ביקש להפעיל במקרה זה את תקנה 15 במטרה להגדיל את שיעור הנכות, בין היתר בטענה כי רטט הנסיעה במשאית גורמת לו לכאבים עזים בפנים ובלסת וכן בשל חשיפה ארוכה לשמש ולכן הוא אינו יכול לחזור לעבודתו כנהג משאית.

הטיעונים הסתמכו על חוות דעתו של מומחה ברפואה תעסוקתית שקבע כי אם ימשיך לעבוד כנהג משאית, מצבו יחמיר הן בגלל שחשיפה לתנאי אקלים מחמירה את הכאב  ממנו הוא סובל והן בגלל שתנודות הראש והרטט בנהיגה על משאית, מגבירים בצורה קשה את כאביו בלסת ובפנים.

בא כוחו טען כי נפלה טעות בהמלצת ועדת הרשות של הביטוח הלאומי כשסברה שהוא מסוגל לחזור לעבודתו, שכן מהתיעוד הרפואי ודו"חות הוועדות הרפואיות שנערכו לנהג במקום עבודתו, ניתן להיווכח כי בעקבות התאונה התובע אינו כשיר לשוב לעבודתו כנהג משאית כבדה.

בעקבות טיעונים אלו ועדה רפואית של הביטוח הלאומי החליטה להפעיל את תקנה 15 באופן יחסי, וכתוצאה מכך העלתה את שיעור הנכות  מ-61 ל-76 אחוזים. לאור ההחלטה הנהג צפוי לקבל עד גיל הפרישה קצבה בסך כולל  של כ-3.5 מיליון שקל.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך