שרת הדרום

אלונה ברקת, מספר 3 ברשימת "הימין החדש", תהיה בעוד פחות משבועיים חברת כנסת, ומתחייבת לפעול שתושבי אשדוד ייהנו מהטבות מס בהיקף של אלפי שקלים בשנה כתושבי "קו העימות"
נפתלי בנט

תושבי אשדוד והדרום צריכים לקוות ולייחל שמפלגת "הימין החדש" תהיה דומיננטית מאוד בממשלה הבאה, כדי שאלונה ברקת, מספר 3 ברשימה של נפתלי בנט ואיילת שקד, אכן תמונה לשרת הדרום, תפקיד אליו היא מכוונת * ביום שלישי האחרון אלונה השיקה את הקמפיין שלה לטובת תושבי הדרום, במסיבת עיתונאים במלון לאונרדו באשדוד, כשלצידה ניצב מנהיג "הימין החדש", השר נפתלי בנט * ברקת אמרה בצורה ברורה: "תנאי מקדים לכניסה שלנו לממשלה יהיה שכל תושב באשדוד, אשקלון ובאר שבע, יקבל את הטבות המס המגיעות למתגוררים ב'קו עימות' לפי חוק, כפי שמקבלים לדוגמא תושבי קריית שמונה. את הכספים הללו גזלו ממאות אלפי תושבי הדרום, כדי לחסוך על חשבונם מיליארד וחצי שקל בשנה. מדובר בגזלה נטו ואני אפעל לשנות את העוול הזה במהירות".

האם תושבי אשדוד יזכו לקבל הטבה למשכורת שלהם בהיקף של אלפי שקלים בשנה? אם תשאלו את אלונה ברקת התשובה היא חיובית. מספר 3 ברשימת "הימין החדש" מתכוונת לצאת למאבק בלתי מתפשר כדי שתושבי אשדוד, אשקלון ובאר שבע, יוכרו כתושבי "קו עימות", בדיוק כפי שמוגדרים תושבי קריית שמונה למשל. משמעות הדבר – הטבת מס משמעותית מאוד שתזכה כל אחד מתושבי אשדוד, בהקלות מס של אלפי שקלים בשנה בשכר הנטו שלהם. לא מדובר בהבטחת בחירות מופרכת או חסרת היגיון, אלא במהלך שאכן יכול לעבור בחקיקה בכנסת, מהלך שברקת עשויה להוביל מיד עם כניסתה למשכן הכנסת, אם אכן "הימין החדש" יזכה למספר מנדטים משמעותי, מה שעשוי להוביל למינויה של ברקת כשרת הדרום.

ברקת נולדה באשקלון ב-1969 לזוג הורים מהציונות הדתית, שעלו מתימן במבצע "כנפי נשרים". היא למדה במדרשיית עמליה בירושלים, שירתה בשירות לאומי בבית ספר לחינוך מיוחד באשקלון, ומחזיקה בתואר ראשון ושני בהיסטוריה של המזרח התיכון מהאוניברסיטה העברית בירושלים. ב-12 השנים האחרונות היא מובילה בהצלחה בלתי רגילה את קבוצת הכדורגל הפועל באר שבע, ובכך הייתה לאישה הראשונה בישראל המשמשת כבעלים ויו"ר פעילה של מועדון כדורגל מקצועי. תחת ידיה באר שבע עשתה היסטוריה וזכתה בשלושה תארי אליפות ברציפות, ואף שיחקה במוקדמות ליגת האלופות.

אלונה, שנשואה לאיש העסקים המצליח אלי ברקת, החליטה להשתלב בפוליטיקה ובחרה ב"ימין החדש", כבית הפוליטי שלה, לצידם של שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד. היא שובצה במקום השלישי ברשימה, מתוך כוונה לקבל את תפקיד שרת הדרום, ולבצע שורה של פעולות אופרטיביות כדי להטיב עם תושבי אשדוד והדרום.

ביום שלישי בבוקר אלונה הגיעה יחד עם השר נפתלי בנט למלון לאונרדו באשדוד, למסיבת עיתונאים, במהלכה חשפה את התוכנית שלה להצלת הדרום.

ברקת אמרה בתחילת דבריה: "השלב הראשון בתכנית הדרום החדש, ואני אומרת פה בבירור שהוא יהיה תנאי מקדים לכניסתנו לממשלה, הוא שכל אחד מכם שמתגורר ביישוב שנמצא תחת ירי הרקטות הכבד והמתמשך, יקבל את הטבות המס שמגיעות למתגוררים בקו העימות לפי חוק, ושנגנבו מהתושבים באשדוד והדרום כל השנים. מדובר בהקלות מס שמגיעות לאלפי שקלים נטו בשנה ויותר למשק בית. פיקוד העורף הגדיר ש"מצב מיוחד בעורף" מתקיים ביישובים שנמצאים במרחק של עד 40 ק"מ מגבול הרצועה. אתם לא צריכים את המפה הזאת להבין למה, פשוט תראו את מספר האזעקות בערים הגדולות בתחום ה-40 ק"מ. לאלה שלא חיים בדרום תנסו לדמיין איך חיה אמא באשקלון, שכל סדר יומה סובב סביב מי יהיה ליד הילדים אם וכאשר תהיה האזעקה הבאה, או הילד באשדוד שגם כשאין אזעקות כל הלילה הבית רועד ונשמעים קולות אימה של פיצוצים. או האבא בבאר שבע שעובד בכלל בתל אביב ומצוי בחרדה כל היום לגבי שלום משפחתו. אז מה עשו באוצר? הגדירו את קו העימות לצרכי הטבות מס רק 7 ק"מ מגבול הרצועה. למה 7 ולא 9 ק"מ כמו שקיים בצפון אתם שואלים? פשוט כי ב-9 ק"מ גם 150 אלף תושבי אשקלון היו נכללים ומקבלים את הכסף שמגיע להם. אז למה 7 ולא 40 ק"מ תשאלו? כי ב-40 ק"מ גם 250 אלף תושבי אשדוד ו-230 אלף תושבי באר שבע היו מקבלים את הכסף שמגיע להם. גנבו ממכם את קו העימות מהאשקלונים, מהאשדודים, מהבאר-שבעים ומיישובים רבים נוספים כדי במלוא הציניות לחסוך על חשבונכם מיליארד וחצי שקלים בשנה לקופת האוצר. זו גניבה נטו".

 

"מדינת ישראל ויתרה על הדרום"
ברקת הוסיפה ואמרה: "אזעקה אחת בתל אביב וכמעט יצאנו למלחמה, אבל שמישהו יסביר לכם באשדוד או בבאר שבע שחוויתם את זה מאות פעמים בשנים האחרונות שאתם לא בקו העימות? בושה וחרפה, זו יריקה לפרצוף לחבל ארץ שלם. אני אומרת במילים ברורות, אנחנו נחזיר לכם את מה שמגיע לכם ושינסה מישהו לעצור אותי. לכם תושבי הדרום אני מציעה שתשאלו איך זה קרה לכם? זה קרה כי הסכמתם שלא יספרו אתכם. איך הסכמתם? לא שלחתם שר ומפלגה לממשלה שיתאבדו עבורכם, פשוט מאוד. אז אם תשימו אותי בממשלה, אנחנו נדאג עוד כתנאי כניסה לקואליציה, שיתוקן העוול המשווע הזה ושמי שמגיע לו יקבל את הטבות המס שגנבו ממנו, גם אם זה בשווי אלפי שקלים נטו בשנה. לא רוצים לשלם? תעצרו את ירי הטילים. שימו אותי שם ותראו איך זה קורה".

בהמשך נאומה ברקת הסבירה מה הוביל אותה להיכנס לזירה הפוליטית: "כשהגעתי להפועל באר שבע, הבטחנו לכם תושבי הדרום שביחד נגשים חלום, שעם הרבה נחישות ואמונה ננצח את המרכז. הבטחתי וגם קיימתי. פעם לא ספרו את הדרום בכדורגל, היום הדרום חזק על המפה ותחושת השוויון קיבלה ביטוי במציאות. הגעתי לפוליטיקה בדיוק מאותה סיבה שבגללה הגעתי לכדורגל. הגעתי לפוליטיקה כי לא סופרים את הדרום והחלטתי שאני הולכת לשנות את זה. אני אומרת לכם בביטחון מלא שכמו שעשינו את זה בכדורגל, נעשה את זה גם בבריאות, בחינוך, בהייטק, בצבא ובכל תחום. כשהדרום יקבל את אותם המשאבים שמקבלים במרכז, אנחנו נביא את הרוח, נרתום את המשוגעים לדבר ונעשה מהפכה בדרום בדיוק כמו שעשינו בכדורגל. אני הולכת מכדורגל לפוליטיקה כדי להיות שרת הדרום. התקפות הטילים שלא נגמרות וגניבת ההטבות מס הם רק סימפטומים. האמת היא שלא סופרים את הדרום בשום תחום. לא סופרים אתכם בתעסוקה, עם נתונים כואבים מאוד של תושבי הדרום לעומת תושבי המרכז, השכר הממוצע בדרום נמוך משמעותית מהמרכז, מצב העסקים שבסכנת קיום גבוה יותר בדרום, איך האבטלה בדרום כפולה מהממוצע הארצי, מצב הבריאות ועוד ועוד. אז מה הפלא שהילדים עוזבים למרכז? מה הפלא שהתור לרופא מומחה הוא פי 5 בהשוואה למרכז? ויש עוד שורה של נושאים שממחישים את הפערים הבלתי נתפסים בין הדרום למרכז. תושבי הדרום היקרים, אני מסתובבת בקרבכם ושומעת כמה אתם אוהבים אותי וכמה לא סופרים אתכם. אז, אני רוצה לשאול אתכם שאלה אחת, לא הגיע הזמן שתספרו את עצמכם? השינוי יכול לבוא רק ממכם. אז בעוד שבוע וחצי, כשאתם הולכים לקלפי, אני מבקשת את אמונכם בקלפי, כך שאוכל לשבת עם חבריי לצד נתניהו בממשלה וביחד נבנה דרום חדש".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך