ילדי אזור ג' במבצע ניקיון גדול

המיזם המצליח ״מובילים לשינוי - שואפים לירוק״ שב לפעול ולעמוד בחזית המיזמים אותם מפעילות מינהלות הרבעים ברחבי העיר. המיזם שנולד במינהלת רובע ג׳ רשם לעצמו עשרות מבצעים דומים, כל פעם בשכונה אחרת ברובע, ובכל פעם הצליח לסחוף אחריו מאות ילדים ותושבי השכונה. הפעם הגיע המיזם אל רח׳ האדמו״ר מבעלזא, לשכונה ״קריית חרדים״, וגם שם נרשמה הצלחה רבה.

״כ-140 ילדים התייצבו לקריאת המינהלת ונרתמו במלוא המרץ למשימות הניקיון״ אומר מר יעקב ביטון, ראש מינהלת רובע ג׳. ביטון מציין כי ״גם הפעם פעלנו על פי המודל שגיבשנו. תיאום עם ועדי הבניינים, פרסום מודעה בלוח המודעות בבניין, קביעת מועד למבצע וגיוס הילדים לפעילות״ ואכן הילדים הגיעו בהתלהבות והיו נכונים לעמוד בכל אתגר שהוצע להם.

תחילת המבצע היה בהתכנסות והסברה, חלוקת שקיות אשפה גדולות, תיאור מתחם הפעילות שכלל הפעם 6 בנייני מגורים ויציאה לפעילות. ״כל ילד שמילא שקית והביאה לנקודת הריכוז, זכה במדבקה ובשקית נוספת״ מסבירים במינהלת ומציינים כי בסופו של המבצע, במהלכו נאספו כ-200 שקיות אשפה, חולקו ארטיקים לילדים.

בחלק השני של המבצע התקיימה פעילות הפגתית. הילדים השתתפו בתחרות ציורים שבהם בטאו את כישוריהם היצירתיים בתחום איכות הסביבה. הילדים כמובן נהנו מהפעילות ומהציונים ולבסוף גם נבחר הציור היפה שבוצע ע״י אחת הילדות בשכונה.

״אנו מייצרים מודעות לאיכות סביבה ומעודדים את התושבים לקחת אחריות על סביבת מגוריהם ועל רכושם הפרטי״ אומר מר רוטנברג ומשבח את הילדים ואת וועדי הבתים על הירתמותם למבצע. מר ביטון מוסיף ומציין כי ״בשבועות הקרובים אנו צפויים לצאת למבצעים דומים בשכונות נוספות ברובע״.

גם פעילי המינהלת יוצאים נשכרים מהמבצעים הללו משום שהם מהווים במה והזדמנות ליצירת קשר בין התושבים למינהלת, מעוררים דיאלוגים ומעלים רעיונות לפעילות וליוזמות חדשות המקדמות את הרובע. הדברים עולים בקנה אחד עם פעילות אחרת של הכשרת פעילים, במסגרת ההכשרות הייעודיות שמקיימות המינהלות בכל חלקי העיר, ההופכים את פעילות ההתנדבות למערכת מקצועית המשלבת ידע ולב גדול.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך