צעירה מאשדוד התעקשה לשבת קדימה באוטובוס, והותקפה מילולית בידי חרדים

צעירה מאשדוד שעלתה לקו 350 של חברת אפיקים המוגדר כקו 'מהדרין' על ידי הציבור החרדי, התעקשה לשבת דוקא מקדימה ליד הגברים דבר שהוביל לדין ודברים בינה לבין כמה נוסעים ואחד מהם אף צעק לעברה 'את מנסה לעורר פרובקציות, לא בטוח בכלל שאת יהודיה'
צומת באשדוד

צעירה אשדודית בשם שני ז'צבסקי טוענת כי הותקפה מילולית כדבריה על ידי נוסעים חרדים בקו אוטובוס 350 של אפיקים, לאחר שהתעקשה לשבת דווקא מקדימה ליד הגברים ולא ליד הנשים.

המקרה אירע לפני כשבועיים בקו 350 של חברת אפיקים המוגדר על פי הציבור החרדי כ 'קו מהדרין' דבר שיש לציין אינו על פי חוקי החברה.

ז'צבסקי עלתה לאוטובוס וראתה שהנשים שנסעו באוטובוס התיישבו דווקא בחלק האחורי, ואילו כל הגברים ישבו בחלקו הקדמי. למרות שלטענתה הבינה שמצופה ממנה לשבת גם כן בחלק האחורי של הרכב, זצ'בסקי החליטה לשבת באחד המושבים הקדמיים – שם היא רגילה לשבת. אולם בכל פעם שהתקרבה לכיסא פנוי, אחד הגברים הניח עליו את כובעו, וכך מנעו ממנה לשבת בזה אחר זה.

כשראתה כך פנתה ז'צבסקי אל אחד הנוסעים וביקשה ממנו לפנות את כובעו, אך נתקלה בתגובה של ' יש הרבה מקומות פנויים מאחורה' ז'צבסקי לא ויתרה והמשיכה להתעקש לשבת דווקא מקדימה דבר שהוביל לשלל תגובות נגדה מצד כמה מהנוסעים כגון ' לכי אחורה כאן גברים יושבים' את עושה פרובוקציות' וכן 'לא בטוח בכלל שאת יהודיה'.

ז'צבסקי שסיפרה את הסיפור ל 'חדשות Online' טענה ש'בדרך כלל היא בחורה דעתנית ולא מוותרת בקלות, אולם הפעם הרגישה חשש לחייה, ולכן לטענתה לא הייתה לה ברירה אלא לשבת מאחורה.

כמו כן טענה ז'צבסקי כי הנהג לא התערב בהמולה, ורק הודיע לה כי אם לא תשב יעצור את האוטובוס.

אחד מהנוסעים החרדים שהיה באוטובוס הינו ישראל רייכר אשדודי בן 27 שסיפר את הצד שלו לאירוע: ' האשה עלתה לאוטובוס והתעקשה לשבת ליד הגברים למרות שהוסבר לה בצורה יפה שוב ושוב שנהוג בקו זה שנים כבר שגברים מקדימה ונשים מאחורה, היא לא התרצתה וממש העיפה את כובעו של אחד הנוסעים מהמושב כדי לשבת, ראית את השנאה בעיניים שלה.

ש. היא טוענת שהיא הרגישה שחייה בסכנה
ת. 'נו באמת, דיברו איתה הכי בנימוס בעולם, אומנם מישהו אמר לה שהיא לא יהודיה כאשר ראינו את השנאה בעיניים שלה אבל מפה עד איום על חייה? כנראה שזו עוד פרובוקציה'.
ש. אתה מודע לעניין שלפי חוק הדרת נשים אסורה נכון?
ת. ' אני מודע לחוק של ו'אהבת לרעך כמוך' לא היה קורה לה כלום אם היא הייתה מכבדת'

מחברת "אפיקים" נמסר בתגובה: "חברת אפיקים דוגלת ומחוייבת לשיוויון מוחלט בין הנוסעים, ולכן זו אכן זכותה של הנוסעת לשבת בכל מקום שהיא רוצה. מתחקור המקרה נראה כי הנהג פעל על פי הנהלים, ובהתאם לבקשת הנוסעת ביקש מהגברים מספר פעמים לאפשר לה לשבת במקום שביקשה. לפני התערבות משטרה, אחד הגברים פינה את מקומו ואיפשר לנוסעת לשבת מלפנים. אנו מתנצלים בפני הנוסעת על אי הנעימות ובכל מקרה נחדד את ההנחיות בקרב הנהגים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך