60 רקטות ופצצות מרגמה על הדרום מאז תחילת הסבב

כיפת ברזל יירטה חלק מהן, היתר התפוצצו בשטחים פתוחים. צה"ל: "תקפנו עשרות יעדי טרור". נתניהו הקדים את בואו מארה"ב: כשינחת בישראל - יכנס דיון ביטחוני בקריה. מצרים מנסה לתווך. 24 השעות הקרובות יבהירו אם תהיה החמרה או רגיעה.

למרות הודעת חמאס על הפסקת אש אמש בעשר בערב, הרי שישראל בשלב הזה לא מקבלת אותו. עד כה נורו 60 רקטות ופצצות מרגמה על ישובי הדרום, 30 מהם מאז "הפסקת האש", שאמורה הייתה להיכנס לתוקף. ראש הממשלה בנימין נתניהו הקדים את בואו מארה"ב, יכנס ישיבת קבינט דחופה עם הגעתו במטכ"ל ורק אז יוחלט אם וכיצד יימשך הסבב או יופסק. צה"ל פרס סוללת כיפות ברזל כבר אתמול באשדוד.

בינתיים המשיכו ארגוני הטרור ברצועת עזה לשגר רקטות ופצצות מרגמה לעבר יישובי עוטף עזה. מ-22:00 נרשמו כאמור לא פחות מ-30 שיגורים לעבר ישראל, כיפת ברזל יירטה חלק מהרקטות והיתר התפוצצו בשטחים פתוחים. הירי האחרון בוצע בסביבו 3 לפנות בוקר. גם באזור התעשייה אשקלון, הסמוכה לאשדוד  הופעלו אזעקות. בתגובה לשיגורים, מסר הבוקר דובר צה"ל מטוסי קרב וטנקים תקפו עשרות יעדי טרור בצפון ובמרכז רצועת עזה, בהם מתחם צבאי של חמאס בבית חאנון ומתחם צבאי של הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני בבית להיא, כולל משרדו אסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס. ידע שבעבר לא הופץ ואולי זה מלמד על הכיוון של ישראל.

מצרים מנסה לתווך בין הצדדים, על מנת להשיג רגיעה. אבל נראה כי כרגע ישראל לא מסכימה לכך.רקטה פגעה בבית בשדרות ובמזל אין נפגעים. אכשהיא לא התפוצצה.בעזה דווח כי חיל הים ירה לעבר נמל חאן יונס וכלי טיס הפציץ מתקן תת-קרקעי ממזרח לעיר עזה ליד גדר הגבול. הג'יהאד האיסלאמי מסר כי "אם התוקפנות תימשך, ההתנגדות לא תהסס לרגע למלא את תפקידה. ההתנגדות הפלסטינית מתחילה והיא זאת שתסיים". מנגד, בכיר ישראלי אמר: "הכול תלוי בחמאס".

באשדוד הוחלט לא לקיים לימוידם מלבד בחינוך המיוחד ותנועת הרכבות מתל אביב דרומה הופסקה אף היא. 24 השעות הקרובות יבהירו אם תהיה החמרה או רגיעה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך