היום ומחר: שביתה בקווי "אגד תעבורה" באשדוד

ועד נהגי "אגד תעבורה" פתחו בשביתה שתמשך יומיים וזאת במחאה בשל עיכוב בהשלמת המו"מ על חידוש הסכם עבודה קיבוצי. בין הערים שיושבתו: אשדוד. ההנהלה דאגה לנהגים חלופיים אך נרשמו עיכובים ושיבושים ברחבי הארץ
אנשים עולים על אוטובוס
צילום: נתנאל פריאנטי

עובדי "אגד תעבורה" פתחו היום בשביתה שתמשך עד מחר ובמהלכה יושבתו הקווים בערים שונות ובינהם באשדוד. וזאת לטענתם בשל סירוב ההנהלה להגיע להסכמות על הסכם קיבוצי חדש לאחר חצי שנה של מש"א ומתן. העובדים טוענים שההנהלה מתעקשת שאם המדינה לא תשתתף ב – 100% מעליית השכר הצפויה עד לשיעור של 39 שקלים לשעה, משכר שעומד היום על 32.6 שקלים לשעה תוריד החברה את תוספות השכר המוצעות כיום. טענה נוספת שעלתה היא כי החברה מבקשת לצמצם ככל הניתן את הוצאותיה על שכר הנהגים בהסכם החדש, ומגבילה את הענקת תוספות השכר לסכום כסף מצומצם.

איציק קשקש, יו"ר ועד העובדים אמר: "הנהגים לא מוכנים שהתוספות הנלוות יהיו 'על קרן הצבי', ודורשים שהחברה תכניס את היד עמוק יותר לכיסה ותתחייב להעניק תוספות נלוות מינימאליות לנהגים. התוספות המדוברות – הקדמת ההפרשות לקרן ההשתלמות מארבע שנים לשנתיים וחצי, הגדלת התגמול על עבודה במשמרות מפוצלות והגדלת הפרמיה תמורת ביצוע העבודה ותמורת עבודה איכותית. שיפורי התנאים הוא בדמנו. בשל התנאים הירודים מתקשה החברה לגייס נהגים והצוות הקיים כורע תחת הנטל."

תגובת הנהלת אגד: " "מצרה על האטימות שמפגינים נציגי העובדים כלפי ציבור הנוסעים, וסבורה שההחלטה לשבות בימים העמוסים ביותר מהווה פגיעה מיותרת בחיילים ובסטודנטים. זאת, בשל העובדה שהושגו הסכמות אשר סוללות את הדרך להעלאה משמעותית של שכר הנהגים ל-39 שקלים לשעה ולהטבת התנאים, הכוללת תוספות שכר מגוונות, הפרשות סוציאליות ותשלום קרן ההשתלמות". והוסיפו: "הפערים בין הצדדים לא מצדיקים שום שביתה, במיוחד לא שביתה של יומיים המתחילה ביום ראשון", אמר מנכ"ל אגד תעבורה, גדעון מזרחי. "יש קו ברור שמבדיל בין שיפור תנאי העובד לבין פגיעה בחברה והקו הזה נחצה. הגיע הזמן של הוועד לגלות בגרות ולסיים את סכסוך העבודה הזה באופן ראוי שיימנע פגיעה מיותרת בעשרות אלפי נוסעים", הוסיף. "

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך