היערכות משטרת ישראל לקראת מזג האויר הסוער והמלצות לציבור הנהגים ומשתמשי הדרך

משטרת ישראל נערכת למתן שירות לציבור משתמשי הדרך, בכבישי הארץ ובצירים הראשיים בפרט. על פי תחזית השירות המטאורולוגי, החל מהלילה, ראשון ועד למחר (יום ב׳, 25.03) צפויה מערכת חורפית קצרה אשר תשפיע על כלל אזורי הארץ, בדגש לאזור הדרום. במערכת זו צפויים ממטרים שילוו בסופות רעמים ובברד, בעיקר במרכז הארץ ודרומה, ולכן צפויות הצפות באזור החוף, שיטפונות גם באזור נחל לכיש.
היערכות משטרת ישראל לקראת מזג האויר הסוער והמלצות לציבור הנהגים ומשתמשי הדרך
צילום: דוברות משטרה

על פי תחזית השירות המטאורולוגי, החל מהלילה, ראשון ועד למחר (יום ב׳, 25.03) צפויה מערכת חורפית קצרה אשר תשפיע על כלל אזורי הארץ, בדגש לאזור הדרום. במערכת זו צפויים ממטרים שילוו בסופות רעמים ובברד, בעיקר במרכז הארץ ודרומה, ולכן צפויות הצפות באזור החוף, שיטפונות באזור נחל לכיש ושורק ונחלים אחרים באזורי הבקעה, הנגב, מדבר יהודה וים המלח, בדגש לנחלי הנגב הצפוני והמרכזי. כמו כן קיים צפי לחסימות בגשר צאלים (באזור נחל בשור) ובכביש 21 בבקעת הירדן וככל הנראה גם בצפון ובמרכז ים המלח.

משטרת ישראל נערכת למתן שירות לציבור משתמשי הדרך, בכבישי הארץ ובצירים הראשיים בפרט, במטרה לשמור על חייהם וביטחונם של כלל אזרחי מדינת ישראל.

משטרת ישראל תפרסם כל העת מידע אודות חסימות כבישים ושיבושי תנועה בעקבות מזג האוויר. מומלץ לציבור להיות קשובים לאמצעי התקשורת ולהישמע להנחיות השוטרים.
כמו כן ניתן לקבל מידע אודות שינויים בהסדרי התנועה גם באמצעות מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל שמספרו 110.

לאור אירועי העבר ניתן לצפות כי מזג האוויר הסוער יגרום לחסימות צירים והצפות ברחבי הארץ. הערכות המשטרה כוללת תאום מול נתיבי ישראל והכנת כוחות שיגיעו לצמתי דרכים בהם יידרש טיפול מידי כתוצאה מפגעי מזג האוויר, וזאת בכדי למנוע מפגעי בטיחות ופגיעה בשלומם של כלל משתמשי הדרך.

משטרת ישראל קוראת לציבור הנהגים להתאים את הנסיעה לתנאי הדרך, להימנע מנסיעה בכבישים בהם יש הצפה, לשמור מרחק ולהאט את מהירות הנסיעה במזג האוויר הסוער. מומלץ לוותר על נסיעות שאינן הכרחיות או טיולים בנחלים ואזורים שעלולים להיות מוצפים נוכח מזג האוויר.

בטרם הכניסה לרכב:
? חובה לבדוק כי צמיגי הרכב תקינים ובלחץ האוויר הנדרש.

?יש לבדוק כי המגבים תקינים ואינם יבשים ופגומים.

?יש לדאוג לנקות את שמשות הרכב על מנת לספק תנאי ראות טובים לנהג.

?יש לנקות את פנסי הרכב הקדמיים והאחוריים- על מנת לראות ולהראות בהתאם.

? יש לאחוז את ההגה בשתי ידיים מאחר וכניסה עם הרכב לשלולית, ובורות המוסתרים ע"י הצטברות מים על הכביש – עלולה לגרום לסטייה פתאומית של הרכב.

בעת הנהיגה ברכב:
?יש להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך ולהאט משמעותית בעת כניסה לעקומות ובעת ביצוע פניות חדות.

?יש להדליק אורות דרך במהלך כל הנסיעה.

?כשהכביש רטוב, מרחק הבלימה גודל. לכן נדרש לשמור מרחק גדול יותר מהרכב שלפנים.

?יש להתרכז בנהיגה ולהימנע מהיסח דעת בדגש על שימוש בטלפון הנייד.

?שימו לב להולכי רגל – בעת מזג אויר גשום, קשה יותר להבחין בהולכי רגל ולבלום בזמן במקרה הצורך. יש להאט הנסיעה באזור מגורים ולתת זכות קדימה להולכי רגל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך