לידיעתכם: ביום הבחירות – הנסיעה חינם בקווים בין עירוניים

מנכ"לית וועדת הבחירות: "על מנת להקל על האזרחים להגיע אל הקלפי בה הם רשומים, לממש את זכות הבחירה – הוחלט על נסיעה חינם ביום הבחירות" כל הפרטים בכתבה המלאה
אנשים עולים על אוטובוס
צילום: נתנאל פריאנטי

על פי החוק ולצורך מימוש זכות הבחירה, זכאים להסעה הממומנת על ידי אוצר המדינה בעלי זכות בחירה אשר נימצאים או יימצאו ביום הבחירות בישוב המרוחק מתחום השיפוט של הישוב שבו נמצאת הקלפי, שבה הם רשומים.

ועדת הבחירות המרכזית בשיתוף משרד התחבורה החליטו כי שירותי הנסיעה בתחבורה הציבורית הבינעירונית כולל קווי רכבת ישראל ביום הבחירות יהיו פתוחים לכלל הציבור הרחב חינם, החל מהשעה 20:00 ביום שלפני יום הבחירות (8.4.19), ועד לתום פעילות התחבורה הציבורית ביום הבחירות (9.4.19).

הנוסע באוטובוס של התחבורה הציבורית הבינעירונית יעלה לאוטובוס באופן חופשי ללא צורך בכרטיס. הנוסע ברכבת, יקבל כרטיס נסיעה בחינם בקופות השירות בתחנות הרכבת.

הזכאים להסעה לאילת וחזרה ומאילת צפונית לצומת הערבה יקבלו כרטיס "אגד" מיוחד בקופות "אגד" בהתאם לזכאותם ובכפוף לרישום מוקדם מול מרכזי מידע "אגד" (03-6948888).

ועדת הבחירות תישא בכל העלויות של היסעי הבוחרים ביום הבחירות.
מנכ"לית וועדת הבחירות המרכזית, עו"ד אורלי עדס, מצפה, כי היוזמה שנקטה הועדה להקל על אזרחי ישראל להגיע לקלפי בנוחות ובבטיחות תעודד ותסייע גם לאלה אשר יהיו מרוחקים בשל עיסוקם ביום הבחירות מהקלפי בה הם רשומים, לממש את זכותם וחובתם להצביע בבחירות לכנסת ה-21.

"במטרה להקל על האזרחים לממש את זכותם, התחבורה הבינעירונית ביום הבחירות – היא חינם" הדגישה עו"ד עדס. פירוט הקווים הבינעירוניים יפורטו במוקד המידע הארצי לתחבורה הציבורית 8787*.

בעבר המעוניינים במימון הנסיעה ביום הבחירות נדרשו להגיע מבעוד מועד לאחד מסניפי הדואר, להצהיר (בצירוף הצגת תעודת זהות) כי ביום הבחירות ישהו באיזור המרוחק 20 ק"מ מתחום השיפוט שבו נימצאת הקלפי שבה הם רשומים. לפונה היה מונפק שובר נסיעה מנקודת מוצא בה יימצא ביום הבחירות אל העיר בה מצויה הקלפי בה הוא רשום. על מנת למנוע את הסרבול במצב הקיים, ולהקל על בעלי זכות הבחירה להגיע לקלפי בה הם מצביעים, הוחלט בשיתוף עם משרד התחבורה, כי התחבורה הציבורית הבינעירונית כולל קווי רכבת ישראל, יהיו פתוחים, לכלל הציבור חינם. עלות ההסעה חינם ביום הבחירות לועדת הבחירות המרכזית היא 3 מיליון ₪.

מערך ההסעים, ביום הבחירות לבעלי זכות בחירה בכנסת ה-20, התבסס על הנפקת שוברים מראש בסניפי הדואר, הצבת נאמני נסיעה בתחנות הסעה גדולות ביום הבחירות והעסקת כח אדם רב להתחשבנות בין הועדה לכלל מפעילי התחבורה הציבורית (מיון השוברים), עלותו הייתה של 2.4 מליון ₪. וועדת הבחירות המרכזית החליטה להוסיף למערך ההסעים עוד 600,000 ₪ – ולעבור למערך הסעים חינם לכל אזרחי ישראל וזאת על מנת לעודדם למלא את חובתם האזרחית, להגיע לקלפי בו הם רשומים ולהצביע.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך