משכנתא לסגירת חובות – הכללים החשובים / מרטין בוקסדורף

איך לוקחים משכנתא לסגירת חובות והלוואות? אז הנה כל הפרטים שאנחנו צריכים לדבר עליהם, עכשיו במאמר הזה. נתחיל מהנקודות החשובות ביותר שצריך כדי להגיע למצב הזה, והקריטריונים הראשיים.
מרטין בוקסדורף מומחה למשכנתאות

אז בואו ניגע בדברים הראשיים, אבל חשוב להבין שלקבל משכנתא לסגירת הלוואות זה בדרך כלל הרבה יותר קשה מאשר לקבל משכנתא שמיועדת לרכישת דירה. הסיבה היא שכאשר מגיעים לקחת משכנתא לרכישת דירה, הבנק למעשה מקבל בית כנגד הכסף שהוא נותן.

לעומת זאת, כאשר מגיעים לקחת משכנתא לסגירת הלוואות, יש מצב שהבנק צריך לתת עוד כסף כנגד אותו הבית שכבר נמצא בידי הבנק. כלומר, הבנק נשאר עם אותו הבית אבל מגדיל את הסיכון שלו. עכשיו שאנחנו מבינים את הנקודה הזו, בואו נמשיך הלאה.

רק עד 50 אחוז משווי הבית:

שימו לב היטב. משכנתא לסגירת הלוואות ניתן לקחת רק אם יש לכם בית כבר ואם המשכנתא שלכם כרגע היא יותר נמוכה מ50 אחוז משווי הבית.

כלומר נניח שיש לי בית שהשווי שלו הוא 1 מיליון, זה אומר שכל המשכנתאות יחד יכולות להגיע עד 500 אלף שקלים, שמהווים 50 אחוז משווי הבית. דוגמה: נניח הבית הזה של 1 מיליון שקלים, יש עליו משכנתא של 200 אלף שקלים- זה אומר שאנחנו יכולים לקחת משכנתא של עוד 300 אלף שקלים לצורך סגירת הלוואות או כל דבר אחר. בשום פנים ואופן לא ניתן לעבור את 50 אחוז משווי הבית.

רישום מסודר של הבית:

אם הייתי מקבל שקל על כל פעם שנפלה משכנתא לסגירת הלוואות בגלל רישום לא מסודר של הנכס, היה לי היום עוד 100 שקלים בערך. הרבה פעמים אנשים לא שים לב לרישום מסודר של הנכס. לא מעבירים לטאבו כאשר צריך, לא זוכרים להעביר את הבית על שם הקונים במקרים מסוימים, לא מסדרים עיקולים שיש על הבית ועוד הרבה דברים דומים.  שימו לב היטב שהבית שלכם רשום בצורה מסודרת ואין שום בעיות שיכולות למנוע א הרישום שלו.

התנהלות המשכנתא הראשונה- קריטי

אם כבר יש לכם משכנתא ראשונה, אז הדבר הראשון שאתם צריכים לקרוא זה הפסקה הזו. שימו לב, בעיות בהתנהלות המשכנתא מונעות לחלוטין את האפשרות לקבל משכנתא נוספת. הרי העיקרון של הבנק פשוט מאוד: אם יש לכם בעיות לשלם את המשכנתא הראשונה, למה שהבנקים יתנו לכם משכנתא נוספת. שימו לב היטב לנקודה הזו.

התנהלות החשבון עובר ושב:

שימו לב בבקשה, אם יש לכם בחשבון החזרות של תשלומים, אם יש בעיות של אכ"מים, אם הלוואות לא משולמות בזמן, לא תוכלו לקבל שום משכנתא. יוצא לי הרבה מאוד פעמים לשמוע את הטיעון: אבל אני רוצה את הכסף כדי לסגור הלוואות. זה נכון, אבל עדיין, הבנקים לא רוצים לתת כסף לאנשים שלא מצליחים לנהל את החשבון שלהם בצורה סדירה. זה שיש הלוואות בחשבונות זה בסדר גמור. אבל בעיות בהתנהלות החשבון זה לא בסדר בכלל.

להיעזר ביועץ מומחה:

תראו, להגיע למצב שבו צריכים משכנתא לסגירת הלוואות זה בדרך כלל מצב בעייתי, אני אישית ממליץ בחום גדול להיעזר ביועץ מומחה כדי לעבור את התהליך הזה בשלום, כי זה תהליך שעלולות להיות בו הרבה בעיות פוטנציאליות.

מרטין- 0508116397

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך