יצחק מויאל הוביל מהלך שישפר את תנאי שכרם של מאות עובדי שיכון ובינוי-סולל בונה

הסכם קיבוצי מיוחד נחתם בין ההסתדרות הבניין והעץ לבין הנהלת שיכון ובינוי-סולל בונה, במסגרתו יעודכנו תנאי שכרם של העובדים. העובדים יקבלו תוספת שכר של 8 אחוז בהדרגה ושיפור התנאים הסוציאליים. יו"ר הסתדרות הבניין יצחק מויאל (תושב אשדוד): "שמח לבשר על תוספות השכר למאות העובדים ושיפור בתנאי עבודתם ושכרם"
יצחק מויאל הוביל מהלך שישפר את תנאי שכרם של מאות עובדי שיכון ובינוי-סולל בונה
יצחק מויאל חותם על ההסכם

את המו"מ המורכב הוביל יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ יצחק מויאל, יחד עם מזכירי האיגוד המקצועי של המרחב המטפל עם נציגי הוועד, מול נציגי הבעלים החדש בשיכון ובינוי שרכש את מניות החברה הוותיקה ממשפחת אריסון. לאחר מו"מ ארוך נחתם הסכם השכר לעובדי המפעלים בסקטור היציגים והקבועים ומנהלי העבודה בסולל בונה. תוקף ההסכם מיום 1.1.2019 ועד ליום 1.1.2023.

ההסכם בא לעדכן את שכרם של עובדי המפעלים ב"סולל בונה", עם תוספת שכר בשיעור של סה"כ 8% מתעריף דרגתם. תוספת השכר תשולם מחודש ינואר השנה, ותחול רטרואקטיבית במשכורת מרץ. בנוסף, יתווסף יום בחירה נוסף, סה"כ 2 ימי בחירה בשנה.

הסכם זה הוא השני במספר שנחתם בחברה בתמיכת ההסתדרות הכללית בחצי שנה האחרונה. ההסכם הקודם שנחתם לאחר מכירת החברה, העניק לעובדים פיצוי כספי חד פעמי. אותו הסכם חל על כ-800 עובדים בקבוצת שיכון ובינוי, לרבות החברות הבנות והוא כולל עובדים בתפקידים מגוונים כגון נהגים, מהנדסים, עובדי בניין ותשתיות, עובדי מנהלה ופקידים, עובדי ציוד מכני הנדסי (צמ"ה) ועוד. עובדי קבוצת שיכון ובינוי הם חלק מכ-800 אלף עובדים במשק המאוגדים בהסתדרות. כחלק מההסכם הוסדר מנגנון לחלוקת מענק לעובדי הקבוצה, בסך כולל של כ-10 מיליון שקל. גובה המענק משתנה ונקבע בהתאם לוותק והוא חולק לעובדים המועסקים בה לפחות שלוש שנים

מויאל סיכם ואמר: "אני שמח שלאחר מו"מ שנערך בערך חודש וחצי, נחתם הסכם קיבוצי מיוחד לעדכון שכרם העובדים ולאור השחיקה שהייתה להם בשכר. אני שמח על כך שגם ששכרם של הוותיקים השתפר, יש עובדים ותיקים אשר עובדים בחברה עשרות שנים וחשוב מאד לשמור על עדכוני שכר והפרשות לקרן השתלמות ופנסיה".

עוד אומר מויאל: "בקרוב נחתום בשיכון ובינוי על שני הסכמים נוספים, הסכם המסדיר את שכרם ותנאיהם של סקטור המפעילים בסולל בונה וחידוש הסכם המסדיר את תנאי הפרישה לכלל העובדים בקבוצת שיכון ובינוי".

אורי חמדי, יו"ר הוועד הארצי של סולל בונה: "חששנו מאוד מהחלפת הבעלים וחששנו מכניסת גורם פרטי, ואנחנו שמחים לבשר שהצלחנו לתת בונוסים ושמרנו על מקומות העבודה, ושמח שההסתדרות עמדה לצדנו".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך