הכינו את ביתכם לפסח – כך תצבעו את הדירה

אחת הדרכים הטובות ביותר לקבל את חג הפסח הוא לצבוע את הבית ולהקנות לו מראה חדש מבלי להיכנס להוצאות גבוהות והרפתקאות שמוכרות כל כך מענף השיפוצים אך לפני שאתם מתחילים, יש כמה דברים שאתם צריכים לדעת ושיבטיחו לכם צביעת דירה איכותית ויפה שתחזיק לאורך הרבה מאוד זמן.
צבע בבית

בחירת הצבע

השלב הראשוני בכל צביעת דירה הוא קבלת שתי החלטות מרכזיות – האחת נוגעת לגוון של הצבע והשנייה מתייחסת לסוג הצבע שתבחרו.

מבחינת הגוון, ההמלצה המקובלת היום היא בחירה בצבעים בהירים בדגש על צבע לבן. מדובר בבחירה שמביאה עמה הרבה מאוד יתרונות כגון:

  1. ניקיון ורעננות.
  2. העצמת תחושת המרחב בדירה.
  3. הצבע הלבן מתאים לתכולת הדירה ולרהיטים באופן מושלם.
  4. הצבע הלבן זול במעט ואינו מצריך חישובים והתאמות של צבעים שונים.
  5. אין צורך לבצע חיתוכים עדינים בחיבורים שבין התקרה לקיר – מה שמקצר את משך התהליך.

ובסופו של דבר – למרות גילו המופלג – הצבע הלבן הוא האופנתי והמקובל מכולם.

מבחינת ההחלטה אודות סוג הצבע – כאן ההחלטה פשוטה אף היא. כדי להפיק את המקסימום, מומלץ לבחור בצבע אקרילי איכותי.

לבטח שמעתם את המושג ותהיתם מה הוא אומר. נספר לכם בקצרה שצבע אקרילי מביא עמו איכויות שקשורות בעמידות גבוהה ומראה מהודר. בנוסף, הוא ניתן לרחיצה או נכון יותר לניגוב וניקוי של כתמים וכיוצא בזה.

איך לצבוע ועל מה להקפיד

לאחר שבחרנו את הצבעים המתאימים, הגיע הזמן להתחיל ולצבוע. בשלב זה חשוב לזכור שבעוד שבחנויות השונות העניין מצטייר כמאוד פשוט ונחמד, בפועל מדובר בעבודה פיזית שדורשת לעתים לא מעט כישורים ועל כן כדאי לשקול אם לצבוע את הדירה לבד או להיעזר בצבעי מקצועי שיעשה עבורכם את העבודה.

ההחלטה צריכה להתקבל על בסיס הידע שלכם, הזמן הפנוי וכמובן מצב הקירות בביתכם כך שאם יש הרבה פיצוצים, סדקים וקילופים, תצטרכו להיות מאוד מקצועיים כדי להגיע לתוצאות הרצויות.

יחד עם זאת, יש מספר כללים שחשוב להקפיד עליהם גם אם הזמנתם צבעי או אם אתם צובעים את הדירה בעצמכם.

הכנת החדרים באופן מסודר

אחד הפיתויים שניצב בפניכם הוא לראות איך יוצאת הצביעה. בשורה התחתונה כולנו כבר מייחלים לשינוי ולעתים חוסר הסבלנות עשוי לעכב ואף לפגום באיכות ובתוצאות.

לפני שאתם בכלל פותחים את פח הצבע, השקיעו זמן בהכנה של החדרים. פנו חדר חדר, פרסו קרטונים, כסו רהיטים גדולים ובמידת הצורך השתמשו בסרט דביק רחב כדי למנוע לכלוך של שקעים, מסגרות חלונות וכיוצא בזה.

הכנה נבונה של האזור שמיועד לצביעה תבטיח עבודה חלקה, זורמת ובעיקר איכותית.

תשומת לב לתיקונים

אנשים לא מייחסים לשלב התיקונים את החשיבות הראויה ובפועל מדובר אולי בצעד הכי קריטי לדירה צבועה באופן מקצועי ויפה.

הקדישו זמן לתיקונים וזכרו שתיקון שנעשה בהקפדה יהיה יפה יותר ומעל הכל – לא תצטרכו לחזור עליו אחרי הצביעה – מה שבסופו של דבר יכול לחסוך לא מעט זמן.

אתרו את כל הסדקים והקילופים, נקו אותם ומלאו אותם מספר פעמים עד להשלמת התהליך. לסיום הפעולה שייפו מעט והחליקו אותם כך שלאחר הצביעה אף אחד כבר לא יבחין בהם.

צביעה על פי הוראות היצרנים

הגענו לרגע המיוחד – צביעת הדירה. אם נקטתם בכל הצעדים שהסברנו, הכנתם את החדרים ותיקנתם את הקירות, צביעת הדירה תהיה מאוד פשוטה ומהירה ותספק לכם את התוצאות הכי טובות שאפשר לבקש.

יחד עם זאת, אנו ממליצים בחום להקפיד ולעבוד על פי הוראות היצרנים בדגש על אחוזי דילול של הצבע, זמני ייבוש וצביעה בשתיים או אפילו שלוש שכבות במקרה הצורך.

בצעו את העבודה בסבלנות ותוכלו ליהנות מהתהליך ומהתוצאות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך