אשדוד מארחת את גביע העולם לריקודים סלוניים

400 רקדנים, 9 ארצות ו-9 סגנונות ריקוד, עם לא מעט אלופי עולם בעבר ובהווה, נציגות אשדודית מכובדת של רקדני הלהקה העירונית "גרציה", שהצמיחה אלופים. הסלבריטאים של ענף הריקודים הסלוניים מגיעים בשבוע הבא לאשדוד, ומפזזים כל הדרך לפסגה

לפני שלוש שנים הצליחה גלינה שוסטין להביא את אליפות אירופה לאשדוד. השנה תארח אשדוד את גביע העולם בריקודים סלוניים לשנת 2015. שוסטין, שופטת בינלאומית, כוריאוגרפית ומנהלת הלהקה העירונית ״גרציה״, הצליחה להפוך אירועים כאלה למסורת. התחרות תתקיים ביום שבת הבא באולם הספורט "הקריה" שבמקיף ז'. גולת הכותרת עבור המבינים בתחום היא הגאלה במוצאי שבת שכוללת הופעה של אלופי העולם בריקודים לטיניים אנדרי סקופקה ומלינדה טורוקגיורגי מסלובניה, וכן הופעה מרגשת של אדם גרינפלד, נכה צה"ל, הרוקד לצד רקדנית מקצועית כשהוא יושב על כיסא גלגלים.

רוקדת עם כוכבים
גלינה שוסטין (47) עלתה לארץ בשנת 91' לאחר שרקדה ולימדה בלהקת "גרציה" במינסק. שנה וחצי לאחר שעלתה לאשדוד הקימה כאן להקה תחת אותו השם. ברבות השנים קיבלה הלהקה מעמד של להקה עירונית, והיא מייצגת את העיר ואת ישראל בכבוד. "בתחרות ביורודיסני בצרפת הייתה גם תחרות קבוצתית וזכינו בה במקום ראשון", אומרת גלינה, "השמיעו את ההמנון של ישראל, והאנשים הכי גדולים, השופטים הכי נכבדים עמדו, וזה היה מרגש". אם לוקחים בחשבון שריקודים סלוניים בישראל הם ספורט צעיר, רק בן 25 שנים, ובעולם הספורט הזה קיים כבר 95 שנים, זה מעיד שההישגים אכן משמעותיים. בתה אלינה (24), רקדנית מוכשרת, גם הייתה חלק מהקבוצה.

"התלמידה עלתה על המורה", מעידה בגאווה גלינה. אלינה ובן זוגה בשנים האחרונות, אלון דוידובסקי, זכו בתחרויות רבות, הם גם דורגו במקום הראשון באותה אליפות עולם. המבוגרים בינינו זוכרים את אלינה כנערה יפה ובולטת, המדגמנת ברמה המקומית והארצית. הצעירים יותר יזהו אותה כמי שהשתתפה בתכנית "רוקדים עם כוכבים", לצידו של אביהו שבת. גלינה החלה לרקוד בגיל 13. "הייתי הכי צעירה", היא מספרת, "התאמנו שבעה ימים בשבוע, כל יום ארבע שעות, למדנו גם בלט וגם רצנו שבעה ק"מ". אלינה, לעומתה התחילה לרקוד כבר בגיל ארבע וחצי. בגיל 12 החליטה לעזוב את התחום, ובמשך שלוש שנים וחצי לא רקדה בכלל.

מהן הסיבות לחזרתה לרקוד? אולי ההתבגרות, אולי הפריחה של התחום בעקבות "רוקדים עם כוכבים", וכנראה עוד מספר גורמים. גלינה מספרת: "היה רקדן טוב שנשאר בלי בת זוג והוא הציע לה לרקוד. אחרי הפסקה ארוכה כזו לא כולם יכולים לחזור לרקוד, אבל אלינה חזרה ואחרי חודש וחצי של אימונים היא כבר השתתפה בתחרות בחו"ל".

מאז, היא לא הפסיקה לרקוד, והיום היא גם מלמדת. פרויקט אחד חדש וייחודי לאשדוד נקרא "ריקוד לכולם", והוא מתקיים אל מול עמותת אקי"ם. ילדים עם מוגבלות שכלית לומדים ריקודים סלוניים, וכבר נערכה תחרות בינלאומית המיועדת להם. "אבל הכי חשוב", אומרת גלינה, "שמחקרים הראו שזה מועיל לבריאות הילדים, הם מפתחים קואורדינציה, תפיסה מוזיקלית, ויש לריקודים השפעה חיובית כוללת. אלינה מאמנת טובה, הילדים אוהבים אותה, והם יכולים להרגיש את האנשים".

רוקדים עם אלופים
בחזרה לתחרות. בשבת הבאה, ה-13.6, החל משעות הבוקר, יחולקו המתחרים לגילאים ולקטגוריות. בכל זאת, מדובר על כ-400 רקדנים, מגיל 6 ועד גיל 60, שרוצים להראות שכוחם במותניהם… למי שאינו בקיא ברזי הענף: התחרות בין הזוגות מתחלקת לשניים: ריקודים סלוניים וריקודים לטינו אמריקאים. הריקודים הסלוניים כוללים ואלס אנגלי, טנגו, סלואו פוקס, ואלס וינאי וקוויק סטפ. הריקודים הלטינים הם צ'ה-צ'ה, סמבה, פסדובלה וג'ייב. בין הרוקדים תוכלו לזהות רקדנים שהשתתפו בתכנית "רוקדים עם כוכבים", אלופי ישראל ופיינליסטים של אליפויות אירופה והעולם. המתחרים אשר מגיעים מהונג-קונג, סלובניה, לטביה, קזחסטן, פולין, רוסיה, בלרוס, אוקראינה וישראל, ירקדו לעיני שופטים מהארץ ומחו"ל. ההפקה כולה מתאפשרת בשל התמיכה ושיתוף הפעולה של עיריית אשדוד, החברה העירונית לתרבות ופנאי, תרבות עולים והעמותה לקידום אמנות הריקוד עם האיגוד העולמי לספורט הריקוד (WDC) והאיגוד הישראלי (A.I.D.A).

בשעה 19:00 יתקיים קונצרט הגאלה שינעל את האירוע. בין המופיעים יהיו הצמד אנדרי סקופקה ומלינדה טורוקגיורגי מסלובניה, אלופי אירופה לשנת 2015. השניים אף יעבירו כיתת אמן יום לפני התחרות. הופעה נוספת תהיה של אדם גרינפלד, נכה צה"ל, שעלה לגמר אליפות אירופה ואליפות העולם לנכים. בקונצרט הגאלה הוא יבצע ריקוד בשם "כנפיים שחורות", כשלצידו הרקדנית לי מעיין מהסטודיו למחול של שלומית סקיבא. "אדם כבר הופיע באשדוד לפני כחצי שנה בפסטיבל ריקודים", מספרת גלינה. "אז הוא רקד יחד עם שתי רקדניות, וגרם להתרגשות גדולה בקהל. אדם ייחודי, הוא רוקד ריקודים סלוניים ובלט מודרני. הוא גם האורח האהוב עלינו. אנחנו תמיד שמחים לראותו".

מנחה התחרות הוא סטניסלב פופוב, סגן נשיא ההתאחדות (WDC), יו"ר חבר השופטים של "רוקד עם הכוכבים" בערוץ RTR, מפיק ובמאי של אליפות אירופה והעולם במוסקבה ובסנט פטרסבורג, ונחשב אגדה בתחום. כדי שתבינו עד כמה האיש חשוב, נציין שלטקס ההשבעה של פוטין, גם הוא הוזמן.

"זה עומד להיות אירוע מרהיב", אומרת גלינה. " בניהול האמנותי נמצא איתי איוון מויסייב, שהוא שופט בינלאומי, המארגנים עוברים הרבה לילות ללא שינה, וכמובן, ללא תמיכה כספית מהעירייה ומהחברה העירונית לתרבות, זה היה פשוט בלתי אפשרי. אני מודה לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ולסגן ראש העיר בוריס גיטרמן, שבמשך שנים רבות מסייע להתפתחות של האקדמיה 'גרציה' ושל ספורט הריקוד, וכמובן למנכ"ל החברה העירונית לתרבות יגאל גמליאל ולסמנכ"ל אורן טואיל".

איך הרקדנים מאשדוד מתכוננים לתחרות?
"המאבק על האליפות הולך להיות מאוד קשה. יש לנו שיעורים מאוד אינטנסיביים כדי להכין את התלמידים שלנו לאליפות. ערכנו להם סמינר לפני שבועיים, שהזמנו אליו ממוסקבה חבר ותיק של האקדמיה, ולאד בורודינובה, שהוא הנשיא של המחול הלאומי בליגה הרוסית, שניצח פעמים רבות אליפות אירופה והעולם, ושזכה בתחרות 'רוקדים עם כוכבים' ברוסיה. אנחנו מתכוננים ברצינות לתחרויות הקרובות, ואנו מקווים לזכות. בכל מקרה, צפוי לבאים תענוג אמיתי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך