מרטין בוקסדורף: "כשהבנק סוגר הדלת אני פותח חלון קטן"

מה הסיכוי שתושב אשדוד שקיבל צו הפטר לאחר פשיטת רגל, יקבל משכנתא לרכישת דירה שלושה חודשים בלבד לאחר קבלת צו הפטר? מתברר שזה אפשרי
מרטין בוקסדורף

זוג שכירים שהבעל הסתבך בגלל משכורת מאוד נמוכה והוא הגיע לפשיטת רגל. היום שניהם שכירים במקומות עבודה טובים יותר ושנה אחרי הפטר הצליחו לקבל  משכנתא בסך  900 אלף. במיקרה אחר גרושה שבעלה לא שילם לה מזונות משך שנים רבות, הגיעה לפשיטת רגל. כיום, לאחר שהתחתנה מחדש, שנה לאחר קבלת צו הפטר, קיבלה עם בעלה החדש משכנתא בסך מיליון שקלים.

"אחד הדברים המורכבים ביותר במשכנתאות אחרי פשיטת רגל היא העובדה שהבנקים והמדינה שמים אות קלון על אנשים שעברו פשיטת רגל", כך אומר השבוע מרטין בוקסדורף, יועץ משכנתאות שעבד 7 שנים בצד השני של המתרס כיועץ משכנתאות בבנק דיסקונט, בנק אוצר לחייל ובנק מזרחי טפחות.

בוסקדורף: "לפעמים זה טבוע כל כך חזק אצל פושטי רגל שאין להם סיכוי לקבל משכנתא, שאני צריך להשקיע את מיטב האנרגיה כדי  לשכנע את פושט הרגל שהוא לא מצורע והוא יכול לקבל משכנתא. זה כל כך חזק שאנשים איבדו כל תקווה לקבל משכנתא. המערכת הבנקאית עובדת כל כך חזק להוקיע את האנשים האלו מהחברה, עד שהם עצמם לא מאמינים שזה ייתכן".

"לבנקים אני מסביר שאדם שעובר פשיטת רגל הוא לא אותו אדם שהיה לפני פשיטת הרגל. כלומר, זה אותו שם אבל האדם הוא אדם אחר לחלוטין. זה אדם שמבין את המשמעות של להחזיר חובות ולעמוד בתשלומים. אני נלחם כדי שהבנקים יכירו בכך שהאדם הזה הוא משוקם לחלוטין ולעולם לא יהיו לו בעיות עם המשכנתא".

בוקסדורף מתאר את מצבו של פושט הרגל כמאזניים עם כף זכות וכף חובה: על כף אחת זה פשיטת הרגל ועל הכף השנייה צריכים 'להעמיס' כמה שיותר דברים טובים שיכולים לאזן את התמונה. כמו משכורות, יציבות תעסוקתית, עבודה נחשבת, תואר אקדמי, גיבוי של הורים וכו'.

לדבריו, בדרך כלל ניתן לקבל משכנתא כשנה לאחר פשיטת הרגל  ויש כמובן מקרים של קבלת משכנתא שנתיים ואף שלוש שנים לאחר קבלת צו ההפטר.

שנה אחרי הפטר בוקסדורף: "כשמגיע אלי בחור שבור שעבר פשיטת אני אומר לו "זה גרוע, אבל לא סוף העולם. הדלת סגורה, אבל נשאר חלון קטן פתוח, שדרכו אני אצליח להחזיר אותם לתוך המערכת ואשיג להם משכנתא".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך