הפועל אשדוד נגד יעקב שטרית

יעקב שטרית שוב מוצא את עצמו במרכזה של שערורייה, כאשר נטש בזלזול ישיבה שהתקיימה בתחילת השבוע בין שתי העמותות שרוצות להקים את הפועל אשדוד מחדש' שטרית עזב את החדר דקות ספורות לאחר התחלת הישיבה ובכך סתם את הגולל על ניסיונות האיחוד בין הצדדים. האוהדים זועמים

הבלאגן סביב הקמת הפועל אשדוד חוגג. כידוע, פועלות שתי עמותות שונות המצהירות כי הן יקימו מחדש את הפועל אשדוד בעונה הבאה בליגה ג'. עמותה אחת בראשותו של יעקב שטרית והשנייה בראשות נעים שומר, הנהנית מתמיכתם של רוב האוהדים.לאחר שפעלו שתי העמותות במקביל במשך מספר חודשים, חששו האוהדים כי פיצול זה יפגע במטרת העל שהיא הקמת הפועל אשדוד, והתחילו לבדוק את האפשרות לאחד את כל הכוחות תחת קורת גג אחת. שיחות מקדימות נערכו בשבועיים האחרונים עם יעקב שטרית ואנשיו וכן עם נעים שומר ואנשיו, ונראה היה כי הצדדים מגיעים להבנות על המתווה הכללי, כשהעיקרון המנחה הוא שקיפות, שיתוף וקבל החלטות בצורה דמוקרטית, קרי בהצבעה, לרבות על זהות היו"ר וחברי ההנהלה.

ביום שני האחרון התקיימה פגישת הפסגה בנוכחות חברי שתי העמותות וכן מספר אוהדים שיזמו את מהלך הגישור. נדמה היה כי הצדדים נפגשים רק כדי ללחוץ ידיים ולפתוח את השמפניות אך עד מהרה התברר שלא כך הדבר. אנשי עמותת "בני אשדוד" של יעקב שטרית פתחו ואמרו כי לא יהיו כל בחירות וזהות יו"ר העמותה, יו"ר ההנהלה ואף מאמן הקבוצה כבר נקבעה ולא נתונה כלל לדיון. הדבר יצר מהומה והותיר את חברי עמותת "האדומים של אשדוד" המומים. דקות ספורות לאחר מכן קם יעקב שטרית ונטש את הישיבה, תוך שהוא אומר שהוא "כבר חוזר", דבר שלא קרה. מאוחר יותר תירץ את עזיבתו בכך שהיה לו "כאב שיניים".

זמן קצר לאחר מכן, עם היוודע הדברים והגעתם לרשתות החברתיות, סערו הרוחות בקרב אוהדים רבים שראו את מעשהו של שטרית כזלזול וחוסר כבוד כלפיהם, כלפי חברי העמותה וכלפי הפועל אשדוד, שכן כל דבר שיעכב או יסכן את הקמתה של הפועל אשדוד פוגע בהם באופן אישי.

אחד האוהדים הבולטים של הפועל אשדוד, שהיה מיוזמי ניסיונות הגישור בין שני הצדדים, טובי דקנטי, הבין עם מי יש לו עסק וכתב בקבוצת האוהדים בפייסבוק: "אדומים יקרים. אתמול הבנתי באופן סופי שלנו האוהדים ישנה הפועל אחת של עמותת האוהדים בראשות נעים שומר וכולנו צריכים להתאחד סביבה. אתמול בערב התקיימה פגישה בין עמותת האוהדים לבין העמותה של יעקב שטרית, פגישה שאותה אני יזמתי למרות שהיו ניסיונות עבר לגשר בין הצדדים ואף אחד מהם לא צלח. אבל חשבתי שבלחץ האוהדים החברה יבינו שטובת האוהדים מעל הכל וצריכים לאחד כוחות למען מטרה אחת והיא הקמתה של הפועל אחת חזקה ואדומה, ושלאף אחד אין עניין בשתי קבוצות של הפועל. האמת שבאתי לפגישה בהרגשה טובה שבסוף הערב אנחנו פותחים שמפניות ומכריזים על הקמתה של הפועל אשדוד אחת חזקה. לצערי אחרי מספר דקות הבנתי ששמפניות לא נשתה היום וברגע שיו"ר עמותת בני אשדוד קם ועזב את השולחן הבנתי שמבחינתי ניסיונות הגישור הסתיימו, ואני נותן את כל כוחי להצלחתה של העמותה בראשות נעים שומר שנציגיה היו הכי אמיתיים ובאו וכיבדו אותנו למרות שהיו בנחיתות מספרית".

אוהד נוסף שהיה בפגישה, אלון בן דוד, אף אמר דברים קשים יותר: "חברים יקרים, יש אנשים רעים שלא באמת רוצים את הפועל אשדוד מתוך האהבה וחבל ,היום בפגישה שאנחנו האוהדים יזמנו עם חברי ההנהלה של שטרית וחברי ההנהלה של שומר הלכנו בשביל להבין בדיוק איפה הדברים עומדים. אנחנו האוהדים חשבנו שיש פה משחקי כבוד ואגו, חשבנו שיש דברים שאפשר לפתור, רצינו קבוצה אחת חזקה, תאמינו לי חברי ההנהלה שלנו יצאו גברים אחד אחד, הם באו היום במטרה אחת שתקום הפועל אשדוד אחת וחזקה אבל חברי ההנהלה של שטרית עשו במכנסיים ברגע האמת".

למרות החזית האחידה, עדיין ישנם אוהדים רבים המאוכזבים מהצורה בה מתנהלים הדברים ומטילים ספק בשאלת הקמת הקבוצה בעונה הבאה, בעוד הם רואים קבוצות אחרות שכבר נמצאות בהכנות מתקדמות לעונה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך