שיחת טלפון גרמה לאוטם שריר הלב ולפיצוי בסך מיליון ו-150 אלף ₪

עכשיו התובע דורש להגדיל שיעור הנכות ולקשור השיחה גם לניתוח מעקפים ולפגיעה בריאות האם שיחת טלפון מהבית הביאה לאוטם שריר הלב? הביטוח הלאומי קבע שכן!
התקף לב

המדובר בבעל קו חלוקה, בן כ-60, תושב אשדוד,  ששהה בחופשת מחלה והעובד שהחליף אותו יצר איתו  קשר טלפוני, על  רקע חילוקי דעות  עם אחד הלקוחות בנושא החזרת סחורה. במהלך הוויכוח עם הלקוח, שאירע לפני כ-5 שנים, בעל קו החלוקה החל לסבול מכאבים בחזה ולמחרת משמצבו החמיר, הוא  פנה לקופת החולים שהפנתה אותו לבי"ח ברזילי שם אובחן כי הוא סובל מאוטם בשריר הלב. לאחר שניסיון צנתור לא צלח, הוחלט להעבירו לבי"ח שיב"א  לצורך ביצוע ניתוח מעקפים. כתוצאה מניתוח המעקפים נגרם לתובע זיהום שהתפתח למחלת ריאות.

בעל קו החלוקה הגיש תביעה נגד הביטוח הלאומי באמצעות עו"ד דותן לינדנברג ובעקבות כך הביטוח הלאומי הכיר באוטם שריר הלב בו לקה, כתאונת עבודה וקבע לו נכות לצמיתות בשיעור של 42 אחוזים מה שיקנה לו קצבה בסך כולל של כמיליון ו-150אלף ₪, אולם הביטוח הלאומי דחה כל קשר סיבתי בין ניתוח המעקפים והפגיעה בריאות לבין אותה שיחת טלפון.

בא כוחו ערער על ההחלטה בטענה כי גם ניתוח המעקפים והפגיעה בריאות קשורים לתאונת העבודה. בעקבות הערעור בית הדין להחזיר את התיק לדיון מחודש לוועדה באותו הרכב,  במטרה לברר בין היתר האם ניתוח המעקפים בוצע בשריר בו הוכר אוטם שריר הלב.

עו״ד דותן לינדנברג צילום: דובי פיינר

לאחר שגם ועדה זו  דחתה קשר סיבתי בין שיחת הטלפון לניתוח המעקפים ולזיהום בריאות,  עו"ד דותן לינדנברג העוסק בתביעות כנגד הביטוח הלאומי, ערער שוב תוך שהוא טוען בין היתר כי למרות שמדובר בבעיה הנוגעת ללב, הרכב הוועדה לא כלל מומחה למחלות לב אלא אורתופד, פסיכיאטר ומומחה לרפואה פנימית.  לטענתו חברי הוועדה לא התייחסו לקביעותיו של מומחה הקרדיולוגיה שמינה הביטוח לאומי, שקבע חד משמעית כי יש להכיר בתעוקת הלב, בצנתור הנלווה אליה ובניתוח המעקפים שנגרר אחריהם, כתאונת עבודה.

עורך הדין טען בערעור כי הביטוח הלאומי הסתיר את חוות הדעת של המומחה מטעמה שקבע  שיש  קשר סיבתי בין שיחת הטלפון לניתוח המעקפים.  חוות הדעת נחשפה  לראשונה בוועדות הערר האחרונה ורק לאחר מתן פסק הדין.  בית הדין לעבודה מתבקש לחייב בנוהל בכל התיקים,  להמציא למבוטח כל חוות דעת מטעם המל"ל מיד עם קבלתה.

עוד נטען כי לא ברור ולא הגיוני, שוועדה שהרכבה אינו כולל מומחה מתחום הלב, קובעת בניגוד לקביעת מומחה הלב שמונה על ידי הביטוח הלאומי.

בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, מתבקש לחייב את הביטוח הלאומי למנות ועדת ערעור חדשה בהרכב אחר שתכלול הפעם מומחה בתחום הקרדיולוגיה ומומחה למחלות ריאה, זאת  בשל העובדה שהוועדה 'נעולה' בדעתה לאחר שפסקה ללא נימוקים המניחים את הדעת.

הביטוח לאומי השיב לערעור שיוכרע בשבועות  הקרובים, כי אין בערעור כל נימוק משפטי המצדיק התערבות של בית הדין.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך