75% תושבי אזור הדרום נוסעים בפקקים כל יום, לעתים שעתיים ויותר

הציבור הישראלי עומד בפקקים ועומסי תנועה באופן יומיומי. כולנו חווים את זה, בדרך לעבודה ובחזרה ממנה אנחנו מעבירים שעות ארוכות מדי יום בישיבה ברכב בפקק תנועה. הכבישים גדושים בכלי רכב, רבים אינם משתמשים בתחבורה הציבורית מאחר וזו נתפסת כבלתי יעילה, בלתי זמינה ובלתי נגישה.
צעיר נוהג ברכב

הנתונים הללו מתבררים בסקר חדש שביצעה עמותת אור ירוק באמצעות מכון הסקרים 'מאגר מוחות'. עוד עולה מהסקר תחושתו של הציבור כי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לא משקיע מספיק משאבים על מנת לשפר את נגישותה של התחבורה הציבורית ולא עושה די לטובת צמצום העומסים הכבדים בהם אזרחי המדינה מצויים שעות ארוכות מדי יום.

להלן תוצאות הסקר באזור הדרום:

  • 75% מתושבי אזור הדרום העידו כי הם נוסעים בפקקים כל יום. 18% מהמשיבים טוענים כי הם נוסעים בפקק בין שעה לשעתיים ואף יותר בכל יום.
  • 56% טוענים שמשרד התחבורה לא משקיע מספיק משאבים לפתרון בעיית הפקקים.
  • 65% מהנשאלים באזור הדרום העניקו לשר התחבורה והבטיחות בדרכים ציון בין 1-5 (מתוך 10) – ציון נכשל בנושא הטיפול בבעיית הפקקים.
  • 67% מהנשאלים מאמינים כי שיפור התחבורה הציבורית יתרום במידה רבה או במידה רבה מאוד לצמצום תאונות הדרכים.
  • 40% מאזור הדרום מעריכים כי נושא הטיפול בתאונות הדרכים יהווה עבורם שיקול בבחירות הבאות במידה רבה או רבה מאוד. 32% מעריכים כי נושא התחבורה הציבורית יהווה עבורם שיקול בבחירות הבאות במידה רבה או רבה מאוד.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "לציבור הישראלי נמאס מפקקי התנועה הגדולים ולכן הוא מעניק ציון נכשל גם למצב התחבורה הציבורית וגם לשר האחראי. הכישלון המתמשך במאבק בתאונות דרכים כמו גם פקקי התנועה מפריעים מאוד לאזרחים ולכן הם מהווים עבורם שיקול לבחירות שבפתח. תחומי הסעת ההמונים והכישלון בצמצום תאונות הדרכים הם החמצה לאומית של ממשלות ישראל והגיע הזמן לשים את הנושא הזה, שגובה את חייהם של מאות בני אדם בכל שנה, ועולה למשק הישראלי כסף רב, בראש סדר העדיפויות בשורה אחת עם נושאים מרכזיים כמו בטחון וכלכלה. ממשלת ישראל הבאה תהיה חייבת להעביר תקציבים רבים יותר לשיפור התחבורה הציבורית ועידוד הציבור לעבור מהרכב הפרטי לאוטובוסים ולרכבות. בראש ובראשונה זה יפחית את תאונות הדרכים, יצמצם את פקקי התנועה, את זיהום האוויר ויחסוך למשק הישראלי כסף רב".

להלן נתוני יתר האזורים:

נמשכת המגמה של הסקר משנה שעברה – תושבי ירושלים עומדים יותר בפקקים:

  • 79% מתושבי אזור הצפון העידו כי הם נוסעים בפקקים כל יום. 28% מהמשיבים טוענים כי הם נוסעים בפקק בין שעה לשעתיים ואף יותר בכל יום.
  • 78% מתושבי אזור השרון העידו כי הם נוסעים בפקקים כל יום. 34% מהמשיבים טוענים כי הם נוסעים בפקק בין שעה לשעתיים ואף יותר בכל יום.
  • 83% מתושבי אזור המרכז העידו כי הם נוסעים בפקקים כל יום. 26% מהמשיבים טוענים כי הם נוסעים בפקק בין שעה לשעתיים ואף יותר בכל יום.
  • 85% מתושבי אזור ירושלים העידו כי הם נוסעים בפקקים כל יום. 31% מהמשיבים טוענים כי הם נוסעים בפקק בין שעה לשעתיים ואף יותר בכל יום.
  • 75% מתושבי אזור הדרום העידו כי הם נוסעים בפקקים כל יום. 18% מהמשיבים טוענים כי הם נוסעים בפקק בין שעה לשעתיים ואף יותר בכל יום.

משרד התחבורה לא עושה די: הכי הרבה תושבי השרון חשים כי משרד התחבורה לא משקיע מספיק משאבים לפתרון בעיית העומסים בכבישים:

  • 62% מתושבי אזור הצפון טוענים שמשרד התחבורה לא משקיע מספיק משאבים לפתרון בעיית הפקקים.
  • 76% מתושבי אזור השרון טוענים שמשרד התחבורה לא משקיע מספיק משאבים לפתרון בעיית הפקקים.
  • 67% מתושבי אזור המרכז טוענים שמשרד התחבורה לא משקיע מספיק משאבים לפתרון בעיית הפקקים.
  • 62% מתושבי אזור ירושלים טוענים שמשרד התחבורה לא משקיע מספיק משאבים לפתרון בעיית הפקקים.
  • 56% מתושבי אזור הדרום טוענים שמשרד התחבורה לא משקיע מספיק משאבים לפתרון בעיית הפקקים.

רוב הנשאלים בכלל האזורים מעניקים את הציון "נכשל" לשר התחבורה בנושא הטיפול בבעיית הפקקים – יותר תושבי המרכז מעניקים ציון נמוך לעשיית השר:

  • 73% מהנשאלים באזור הצפון העניקו לשר ציון בין 1-5 (מתוך 10) – ציון נכשל.
  • 73% מהנשאלים באזור השרון העניקו לשר ציון בין 1-5 (מתוך 10) – ציון נכשל.
  • 76% מהנשאלים באזור המרכז העניקו לשר ציון בין 1-5 (מתוך 10) – ציון נכשל.
  • 62% מהנשאלים באזור ירושלים העניקו לשר ציון בין 1-5 (מתוך 10) – ציון נכשל.
  • 65% מהנשאלים באזור הדרום העניקו לשר ציון בין 1-5 (מתוך 10) – ציון נכשל.

הכי הרבה תושבי השרון מאמינים כי שיפור התחבורה הציבורית יתרום לצמצום תאונות הדרכים

  • אזור הצפון: 75% מהנשאלים מאמינים כי שיפור התחבורה הציבורית יתרום במידה רבה ובמידה רבה מאוד לצמצום תאונות הדרכים.
  • אזור השרון: 79% מהנשאלים מאמינים כי שיפור התחבורה הציבורית יתרום במידה רבה או במידה רבה מאוד לצמצום תאונות הדרכים.
  • אזור המרכז: 69% מהנשאלים מאמינים כי שיפור התחבורה הציבורית יתרום במידה רבה או במידה רבה מאוד לצמצום תאונות הדרכים.
  • אזור ירושלים: 70% מהנשאלים מאמינים כי שיפור התחבורה הציבורית יתרום במידה רבה או במידה רבה מאוד לצמצום תאונות הדרכים.
  • אזור הדרום: 67% מהנשאלים מאמינים כי שיפור התחבורה הציבורית יתרום במידה רבה או במידה רבה מאוד לצמצום תאונות הדרכים.

יותר תושבי השרון מעריכים כי נושא תאונות הדרכים והתחבורה הציבורית יהווה עבורם שיקול בבחירות הקרובות לממשלה

  • 46% מאזור הצפון מעריכים כי נושא הטיפול בתאונות הדרכים יהווה עבורם שיקול בבחירות הבאות במידה רבה או רבה מאוד. 37% מעריכים כי נושא התחבורה הציבורית יהווה עבורם שיקול בבחירות הבאות במידה רבה או רבה מאוד.
  • 47% מאזור השרון מעריכים כי נושא הטיפול בתאונות הדרכים יהווה עבורם שיקול בבחירות הבאות במידה רבה או רבה מאוד. 47% מעריכים כי נושא התחבורה הציבורית יהווה עבורם שיקול בבחירות הבאות במידה רבה או רבה מאוד.
  • 35% מאזור המרכז מעריכים כי נושא הטיפול בתאונות הדרכים יהווה עבורם שיקול בבחירות הבאות במידה רבה או רבה מאוד. 34% מעריכים כי נושא התחבורה הציבורית יהווה עבורם שיקול בבחירות הבאות במידה רבה או רבה מאוד.
  • 42% מאזור ירושלים מעריכים כי נושא הטיפול בתאונות הדרכים יהווה עבורם שיקול בבחירות הבאות במידה רבה או רבה מאוד. 41% מעריכים כי נושא התחבורה הציבורית יהווה עבורם שיקול בבחירות הבאות במידה רבה או רבה מאוד.
  • 40% מאזור הדרום מעריכים כי נושא הטיפול בתאונות הדרכים יהווה עבורם שיקול בבחירות הבאות במידה רבה או רבה מאוד. 32% מעריכים כי נושא התחבורה הציבורית יהווה עבורם שיקול בבחירות הבאות במידה רבה או רבה מאוד.

המחקר בוצע במהלך חודש פברואר 2019 באמצעות סקר אינטרנטי באמצעות פאנל קבוע רב משתתפים בקרב 506 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, מתוכם 404 יהודים 102 ערבים, המהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה במדינת ישראל. טעות הדגימה ביחס לאומדנים השונים היא 4.3%

דירת החלומות שלכם מחכה לכם כאן - הקליקו לפרטים

blank

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך