"אנחנו מרוצים מאוד מהעשייה החינוכית והחברתית בבית הספר"

הורים רבים לתלמידים הלומדים בבית הספר "אופק" ברובע ט"ו, הביעו בשבוע האחרון תמיכה בלתי מסוייגת בעשייה החינוכית והחברתית, אותן מובילה המנהלת המוערכת חנה שמשי. חלק נכבד מההורים הביעו את זעמם על יו"ר ועד ההורים הבית ספרי יצחק עזריאל, שמצוי בקונפליקט עם הנהלת בית הספר ומתבטא נגד העושים במלאכה, "יצחק עזריאל פוגע בילדים שלנו, וצריך לעשות הכל כדי שהוא לא ימשיך בתפקידו"

מנהלת בית הספר "אופק" חנה שמשי, ממשיכה בעשייה החינוכית שלה, יחד עם צוות המורים בבית הספר, למרות ניסיונות של גורמים כאלה ואחרים לחבל בתדמית בית הספר. בשבוע החולף התפרסמה כתבה, שבה הועלו טענות נגד הנעשה בבית הספר.
מבדיקה שערכנו מסתבר כי חלק נכבד מההורים לא שותפים לאותן אמירות, ותומכים בצורה בלתי מסוייגת בכל הנעשה בבית הספר סביב הנושאים החינוכיים והחברתיים.

מי שמוביל את המאבק נגד חנה שמשי והנהלת בית הספר הוא יו"ר ועד ההורים יצחק עזריאל. גורמים בבית הספר אומרים כי "יצחק למעשה רוצה לנהל את בית הספר, וברגע שהמנהלת לא הסכימה ללכת בדרכו, הוא החליט לתקוף אותה ולהכפיש אותה באופן קבוע".
מספר הורים אמרו לעיתון "המגזין": "יצחק לא מייצג אותנו, ונעשה הכל כדי שהוא לא ימשיך בתפקידו. מדובר באדם שגורם לנזק לבית ספר שלם ולתלמידיו, באמירות חסרות אחריות. תמיד יש מה לתקן במערכת, ותמיד צריך לשאוף ליותר, אבל באופן כללי בית הספר מתנהל בצורה טובה ביותר, עם עשייה חינוכית וחברתית מגוונות מאוד".

בבית הספר מציינים באגרת שנשלחה לכלל ההורים כי "היעדים שהצבנו בתחילת שנה"ל שכללו גיוון בתכניות העשרה ומצוינות, שיפור תכניות הליבה בדגש על המקצוע שפה (לאור תוצאות המיצ"ב האחרון), חיזוק תחושת המוגנות והשייכות לביה"ס, כל אלה הושגו במלואם".
זאת ועוד, בשאלון מורים ותלמידים שהתקיים בחודש מרץ 2015, עלה כי 80%-90% מהתלמידים חשים תחושות מסוגלות, מוגנות, שייכות, כבוד וערך עצמי גבוהות, הן באופן סובייקטיבי והן בהשוואה לממוצע הציונים בבתי ספר בארץ. מדובר באחוז מרשים מאוד. נושא האווירה הלימודית זכה לציון של 72%.

מעבר לכך, תלמידי בית ספר "אופק" הצטיינו בתחומים רבים ולקחו חלק במגוון פעילויות בית ספריות ועירוניות: שמונה מתלמידי ביה"ס הגיעו בשבוע שעבר לגמר אולימפיאדת מתמטיקה עירונית, ומתוכם ארבעה סיימו בהצטיינות. הדבר הולם את ההצלחה המתמשכת בתחום המתמטיקה (במיצ"ב האחרון ציון 77, 12 נקודות מעל הממוצע הארצי). בנוסף, ארבעה מתלמידי כיתות ו' זכו באולימפיאדת פיזיקה, תלמיד כיתה ו' עלה לשלב הגמר בחידון התנ"ך העירוני, זכייה בגביע הוגנות בתחרות קט-רגל עירונית, תלמיד שהגיע לגמר תחרות הקורא הטוב, תלמיד שהגיע לגמר תחרות הנואם הצעיר, השתתפות בתכניות מצוינות בשיתוף מרכז למחוננים מרו"ם בנושאי מחשב ואקולוגיה ותוכנית המצויינות רופאים צעירים.

בנוסף, בית הספר נמצא בעיצומו של תהליך רה-ארגוני, בהדרכתה של ד"ר אתי חגי, יועצת ארגונית מנוסה שעבדה עם בתי ספר רבים. הנהלת בית הספר בחנה את הגדרות התפקידים ואת התקנון הבית ספרי, אשר ייחשף בפני ההורים ובפני התלמידים בפתיחת שנת הלימודים הבאה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך