גולן אביטן ברח, הערבים ישלמו 12 מיליון ש"ח

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב אברהם הימן, פסק הבוקר כי על הערבים של גולן אביטן שברח מהארץ למרוקו ובתוכם בתו לשלם כ12 מיליון ש"ח לקופת המדינה, אך אלה מתכוונים לערער על ההחלטה לבית המשפט העליון.
אסיר אזוק באזיקים

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, אברהם הימן, הורה על חילוט כולל וגורף של ערבויותיהם של תשעה ערבים שמונו כמפקחים על גולן אביטן בתיק 512, בסכום של מיליון שקל כל אחד, בנוסף לחילוט ערבויות מפקחת נוספת (בתו של אביטן) בחצי מיליון שקל, וחילוט ערבויותיו של אביטן עצמו בסכום של שלושה מיליון שקלים.

משמעות ההחלטה היא חילוט כולל של 12.5 מיליון שקל ערבויות, בעקבות בריחתו של אביטן מהארץ באוקטובר 2018.

אביטן, שהיה עצור בחלופת מעצר בפיקוח אלקטרוני ובפיקוח של עשרת הערבים, ניצל חלון הזדמנויות כאשר יצא באישור ובליווי אחד המפקחים לרופא שיניים. לטענת המפקח, בעודו ממתין בחדר ההמתנה של המרפאה לסיום ה"טיפול", אביטן יצא מדלת אחורית, שם חיכה לו ככל הנראה אדם אחר שסייע לבריחתו עד יציאתו מהארץ והיעלמותו של אביטן שעל פי דיווחים ברח למרוקו ומתגורר בעיר קזבלנקה, החל להיטמע בחיי הקהילה היהודית שם ומתכוון להשתקע שם לתמיד או לחלופין עד שיקבל עסקת טיעון כרצונו ורק אז יחזור לארץ.

במשך כמה שבועות לא הבינו במשטרה להיכן נעלם אביטן, ועורך דינו אף הביע חשש ממשי לחייו, אך לאחר כמה שבועות לכולם היה ברור שגולן נמלט מהארץ.

המכשול הראשון בדרכו של אביטן למרוקו היה האזיק האלקטרוני. בעבר כבר היו עצורים ישראלים שמצאו דרך לפצח את האזיק: לפני כשלוש שנים נעצר תושב נתניה שביצע לכאורה מעשי שוד בעת שהיה אזוק בביתו, ובעשור שעבר הצליח עציר להסיר את האזיק ולקשור אותו לכלבו. א' מספר שאביטן למד במשך תקופה ארוכה כיצד פועל המנגנון. "הוא השתמש במייבש שיער כדי לחמם את הגומי של האזיק, להרחיב אותו מספיק כדי להסיר אותו ואז להלביש אותו על בעל חיים" (הצמיד בודק דופק וחום גוף, אבל אינו מבחין בין אדם וחיה). זמן קצר לאחר מכן הוא כבר נפגש עם "הזקן" – לפי גרסה אחת בנתב"ג, ולפני השנייה במרינה בהרצליה.

הזקן" הוא כינויו של אדם העומד בראש רשת גדולה שמבריחה עבריינים ישראלים ואזרחים שהסתבכו בפלילים ליעדים בעולם. ככל הידוע, אביטן שילם לו 15 אלף דולר במזומן תמורת מסמכים מזויפים וטס או הפליג לחופשי.

כאמור כל הסאגה הזאת גרמה לבית המשפט לחלט את כל הערבויות החתומות בתיק ולהשאיר את הערבים עם בור עמוק בכיס, אך אלה באמצעות עורכי דינם מתכוונים לעריר לבית המשפט העליון על ההחלטה כדי לבטל את ההחלטה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך