יש לנו דור מצוין!

אשדוד היא העיר היחידה בישראל שזוכה בדאבל התנדבותי. לאחר שבשנת 2013 זכתה בפרס "עיר המתנדבים של ישראל", היא זכתה השבוע לקבל את הפרס הערכי והחשוב גם בקרוב הדור הצעיר – "הנוער המתנדב של ישראל". מעל 45,000 בני ובנות נוער מכלל ארגוני הנוער באשדוד, מתנדבים באופן קבוע בתכניות שונות ובתחומים רבים ומגוונים . ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "אנו גאים מאוד בבני הנוער המתנדבים, אשר לצד התנדבותם הקבועה, נענים לכל פנייה ומתגייסים גם לפרויקטים ולמבצעים עירוניים"
ילדים באשדוד

העיר אשדוד זכתה בפעם השנייה בתואר "הנוער המתנדב של ישראל". המועצה הישראלית להתנדבות במשרד ראש הממשלה, בחרה בבני הנוער של העיר אשדוד ל"נוער המתנדב של ישראל". במילים אחרות, ההתנדבות בקרב בני הנוער בעיר היא הגבוהה ביותר מבין כל ערי ישראל ומבין כל בני הנוער בישראל. בפגישה שנערכה בין ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, לבין השופטת בדימוס דליה דורנר, נשיאת המועצה הישראלית להתנדבות במשרד ראש הממשלה, הודיעה לו האחרונה על הבחירה המרגשת.

מעל 45,000 בני ובנות נוער מכלל ארגוני הנוער באשדוד מתנדבים באופן קבוע בתכניות שונות ובתחומים רבים ומגוונים על הרצף החינוכי והחברתי: ביטחון, בריאות, חינוך, אזרחים ותיקים, ניצולי שואה, עולים, ילדים בעלי צרכים מיוחדים, ילדים מנוכרים חברתית ועוד.

ד״ר לסרי אירח בלשכתו נציגות של בני הנוער המתנדים בעיר

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי התייחס לזכייה: "אנו גאים מאוד בבני הנוער המתנדבים, אשר לצד התנדבותם הקבועה, נענים לכל פנייה ומתגייסים גם לפרויקטים ולמבצעים עירוניים. בני נוער אלה הם ההוכחה להטמעת החינוך הערכי להתנדבות באשדוד, נתינה לקהילה, סבלנות, ערבות הדדית ויצירת חוסן קהילתי. בעיר אשדוד, אנו רואים חשיבות רבה, להקנות לתלמידי העיר את הכלים הנדרשים לעמוד בתעודת בגרות חברתית, המחייבת בהתנדבות ומעורבות בקהילה. אחוז הזכאים לקבלת תעודת בגרות חברתית עומד על 99.9%, אחוז התלמידים בעלי בגרות חברתית מצטיינת עומד על 74%".

בני הנוער המתנדבים מגיעים מהחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, תנועות וארגוני נוער, תחום הילדים והנוער והמחלקה לטיפול בנוער וצעירים (נוער בסיכון), מעודדים את ערך ההתנדבות, ומהווים דוגמא אישית עבור כלל תושבי העיר.

בהנחיית ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, נבנה מודל ייחודי הרואה בפסיפס האנושי המרכיב את אשדוד בסיס למגוון עצום של צורות התנדבות המשמשות גלגל תנופה לקירוב לבבות, לשייכות וללכידות חברתית ואלו ממנפות את ההתנדבות וחוזר חלילה. התמיכה בפעילות ההתנדבותית בעיר מתבטאת הן בדאגה לצרכים מידיים והן בראייה ארוכת טווח. יזמות חברתית – התנדבותית של בני נוער משמשות להגברת פעולתו של גלגל התנופה ההתנדבותי. היוזמות מצליחות משילוב של שתי סיבות. הן נותנות מענה אמיתי לרצון של בני הנוער באשדוד להתנדב ולקחת אחריות על סביבתם, והן נותנות מענה למגמות ההתפתחות של העיר.

שיתוף הפעולה בין העירייה לפורום ארגוני ההתנדבות, המונה יותר מ-150 ארגוני התנדבות הפועלים בעיר, הוא הבסיס להצלחה בשילוב והפעלת מספר גדול כל כך של בני נוער מתנדבים. תמיכת העירייה בהפעלת בני נוער מתנדבים מתבטאת בהכשרות מנהלי ורכזי ההתנדבות בארגונים השונים שמתווספים להשקעה הכספית הגדלה של העירייה, לטובת ההתנדבות והעשייה החברתית-קהילתית של בני הנוער.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך