פעולות שיעזרו לכם להכין את הגינה לאביב ולקיץ

המודעות לסביבה ירוקה והרצון לגינות יפות מביא לכך שישראלים רבים משקיעים סכומי כסף גבוהים בטיפוח הגינה אך יחד עם זאת, על מנת ליהנות מגינה פורחת ומסודרת, יש צורך לבצע פעולות שונות שיסדרו וייפו את הגינה מצד אחד ויאפשרו לה להתפתח באופן הנכון מצד שני

לפניכם מספר פעולות שכל מי שמחזיק גינה ביתית או חצר בבניין המשותף צריך להכיר.

לגזום את העצים והשיחים

אחת הפעולות הראשונות שצריך לבצע בגינה לאחר החורף הוא גיזום של שיחים ועצים. הפעולה הזאת קודם כל תאפשר לכם לעשות קצת סדר ולפנות מקום שנתפס על ידי ענפים שצמחו ללא הבחנה בחודשים האחרונים וחשוב מכך, פעולת גיזום נכונה (בדגש על נכונה) תאפשר לעצים ולצמחים האחרים "לפרוץ" ולצמוח מהר, טוב ומסודר הרבה יותר.

איך גוזמים?

גיזום נכון הוא יותר מחיתוך של ענף כזה או אחר וכדי להפיק את המרב מבחינת המראה ובריאותו של העץ, צריך לבצע את הפעולה באופן הנכון.

כשמדובר בשיחים או צמחים נמוכים, תוכלו לבצע את העבודה בעצמכם ובלבד שתקבלו הדרכה ברורה על האופן המומלץ אך כשמדובר בעצים, יש להזמין גוזם עצים מקצועי.

מחיר גיזום עצים נע בין 250 שקלים בעצים נמוכים ויכול להגיע עד לסביבות ה-1,000₪ כאשר מדובר בעץ גדול.

הערה: שימו לב שעל מנת לגזום עצים, על בעל המקצוע להציג בפניכם תעודה שמכשירה אותו לכך ובנוסף מומלץ לבדוק את הכיסוי הביטוחי שלו.

לבדוק את מערכת ההשקיה

פעולה נוספת שיכולה להכריע את הכף בין גינה ירוקה וחסכונית לבין גינה עם חלקים יבשים והוצאות מים מופרזות היא בדיקת מערכת ההשקיה.

עלינו לזכור שבחודשי החורף המערכת לא פעלה וסביר להניח שנגרמו לה נזקים כתוצאה מהתייבשות של מחברים וגומיות, סתימות של מסננים ואפילו סוללות שצריך להחליף.

ראשית צריך להפעיל ולראות שאין נזילות, לבדוק את הטפטפות ולוודא שאין סתימות וכמו כן כדאי להפעיל את כל המערכת לרבות הממטרות ולבחון אם היא עובדת כהלכה.

הערה: מומלץ להשקיע במערכת השקיה מתקדמת ומתוכננת היטב שאולי תהיה יקרה במעט בהתחלה אך החיסכון העתידי במים ובכסף יהיה הרבה יותר משמעותי.

לדשן בחכמה

תקופת המעבר שבין החורף לאביב ולקיץ מהווה את הזמן שבו העצים ושאר הצמחים נמצאים בנקודה הטובה ביותר להתפרצות וצמיחה מוגברת ולכן חשוב מאוד לוודא שיש להם את התנאים המתאימים להתפתח בעונה החשובה הזאת.

אחד הגורמים שמחסור בו יכול להאט את הקצב הוא דשן כימי או כל חומר אורגני מזין.

ההמלצה היא לדשן את העצים ואת שאר הצמחים בדשן שתואם את סוג הצמח. לדוגמה, במדשאות נוכל לפזר גרגרים של דשן כימי שמתפרקים באופן איטי בעוד שבעצים נוכל לעשות שימוש בתערובת קומפוסט איכותי.

צביעה ושיפוץ של מתקני החצר

סביר להניח שריהוט חיצוני ואביזרים אחרים כמו פרגולות וגדרות ניזוקו במהלך החורף. נצלו את החודשים הללו על מנת לצבוע, לתקן ולשפץ את החלקים שצריכים את הנגיעות הקטנות הללו.

כמו כן זה זמן לא רע בכלל להתחיל ולתכנן את פינות הישיבה ורכישת ריהוט חיצוני יכולה להיות אפשרות נהדרת.

ריענון כללי

לאחר שגזמנו, דישנו ווידאנו שהכל עובד כמו שצריך ומוכן להפעלה בחודשים הקרובים, הגיע הזמן לתת את הטאץ' האחרון ולנטוע עצים חדשים, לשתול צמחים מתאימים ולהעשיר את הגינה לפי טעמנו.

לפני שרצים לרכוש צמחים בלי הבחנה, חשוב לבחור את הסוגים על פי ההתאמה שלהם לתנאי הסביבה מבחינת חשיפה לאור, צריכת מים וכדומה. דבר נוסף שחשוב לזכור הוא שצמחים רבים גדלים ומה שיפה היום, יכול להיות מטרד מחר ועל כן חשוב לבצע את הבחירות הנכונות שיישארו אתכם למשך שנים רבות ויעשירו את הגינה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך