ד"ר לסרי: "עיריית אשדוד ערוכה לכל תרחיש"

בצל המתיחות ברצועת העזה והחשש מהתלקחות שעלולה להגיע ממש בכל רגע, ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, כינס את ועדת מל"ח וביטחון לישיבתה הראשונה בשנת 2019. על פי תרגולים והיערכויות, אשדוד ערוכה לעבור משגרה לחירום תוך דקות ספורות, וד"ר לסרי חידד מספר סוגיות חשובות מול אנשי המקצוע בעירייה
ד"ר לסרי: "עיריית אשדוד ערוכה לכל תרחיש"

במערכת הביטחון חוששים מהתלקחות ברצועת עזה, וכל הסימנים מראים שזה עלול להתרחש ממש בכל רגע נתון. כפועל יוצא, ועדת מל"ח (מוכנות לשעת חירום) וביטחון של עיריית אשדוד התכנסה בפעם הראשונה בשנת 2019, ומי שמוביל אותה הוא ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, שהזמין את כל הסגנים אשר נחשפו בפעם הראשונה למערך החירום של אשדוד, הנחשב לאחד הטובים בישראל. בישיבה נכחו נציגי כל גופי הביטחון וההצלה (משטרה, מד"א, כב"א, פקע"ר), ראשי המכלולים, נושאי תפקידים בחירום, נבחרי ציבור ומתנדבים.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, פתח את הישיבה והציג את מערך החירום באשדוד, ותיאר את שיתופי הפעולה הרבים המתקיימים בין הרשות העירונית, באמצעות המוקד העירוני ומרכז ההפעלה, עם גופים שונים הנוטלים חלק בחירום. ד"ר לסרי עדכן כי במהלך השנה יתקיימו כמה תרגילים, ובהם גם תרגיל פתע כך שעל כולם להיות מוכנים לכל תרחיש.

מנכ"ל העירייה אילן בן עדי, המשמש כראש מטה מל"ח, ציין כי מערך החירום איננו פרויקט חד פעמי, אלא חלק מתהליך ניהול שגרת העירייה המחייב רענון קבוע, הכשרה תמידית של צוותים ופעילות עקבית שנועדה לשפר את היכולות שלנו כל הזמן. מנהל אגף חרום וביטחון אריה איטח, הציג תרחיש לעימות אפשרי שבו יהיה עלינו להתמודד עם כמה זירות אירוע במקביל. הוא סיפר על תרגיל שביצעה העירייה שבוע קודם לכן, לבחינת התפקוד במערכת השוע"ל לניהול אירועי חירום, וציין כי התחזיות הן שנידרש לכושר תפקוד ארוך ויכולת עמידה של לפחות 30 יום רצופים.

מפקד משטרת אשדוד סנ"צ פורטל שמעון, הדגיש את החשיבות בהפקת לקחים מכל אירוע ושיפור היכולות בחירום. הוא שיבח את שיתופי הפעולה עם העירייה ועם גופי ההצלה בעיר, וציין את החשיבות שיש לתרגילים להגברת רמת המוכנות.

הישיבה התנהלה בסבב התייחסויות לנושאים שעמדו על סדר היום, תוך שימת דגש על כל המרכיבים האפשריים שיסייעו למערכת לתפקד בעת חירום. התחזיות הלוחמניות הן כאלה שמחייבות רמת מוכנות ויכולת מקצועית גבוהה, הצטיידות אופטימלית ויכולת תפקוד של כל המכלולים במשמרות וברצף יומיומי (24/7) לחודש ימים לפחות.

ד"ר לסרי סיכם את הישיבה ואמר: "עיקר התפקיד בחירום זה שמירה על חיי אדם. לשם כך עלינו לדעת לעשות את המעבר משגרה לחירום במהירות, להיות מוכנים לכל התרחישים, לדעת לעבוד בתיאום מלא עם כל הגורמים ולבנות יכולת לעצמאות תפקודית. אסור לנו להיכנס לשאננות ועלינו להתמקצע כל הזמן. בתוך כך, מעבר ליכולת התפקודית של גורמי המערכת, יש חשיבות עליונה לרמת המוכנות האזרחית. לכן, חשוב שכל בית אב ידאג למשפחה בהתאם להנחיות פיקוד העורף ומידע נוסף הנמצא באתר העירייה. ככל שהתושבים ידעו מה לעשות בחירום, כך יגבר החוסן הקהילתי והביטחון האישי של כל תושב וממילא התפקוד יהיה מיטבי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך