הלוואות לעסקים – כל האפשרויות

קשיי מימון הם אחד החסמים העיקריים בפני התרחבות עסקית. בנוסף, בעיות בתזרים מזומנים עלולות להוביל גם עסקים יציבים לסכנת סגירה, כולל במקרים שבהם הבעיות נקודתיות ובפרט זהו המצב כשמדובר על עסקים קטנים. בהתאם כדאי להכיר את האפשרויות השונות של הלוואות לעסקים.
הלוואות לעסקים – כל האפשרויות

בנקים

המקור הראשון לקבלת הלוואה לעסק הוא באופן טבעי הבנק שבו מתנהל החשבון של העסק. בדרך כלל הבנק יציע תנאים נוחים יחסית, וישנו כמובן יתרון להיכרות שלו אתכם, אבל מצד שני כדאי לזכור שבנקים הם גופים שמתאפיינים בגמישות מועטה, וייתכן שדווקא בשעת הצורך תקבלו ממנו תשובה שלילית.

הלוואות חוץ בנקאיות

במדינת ישראל קיים שוק רחב היקף של הלוואות חוץ בנקאיות. בניגוד לתדמית שלו בעבר, זהו ענף לגיטימי לחלוטין שמפוקח על-ידי משרד האוצר, כך שמדובר באופציה שכדאי לשקול גם עבור הלוואות לעסקים.

במגזר החוץ בנקאי הגמישות גבוהה יותר ועל כן גם במקרים שבהם הבנק סירב לבקשתכם בהחלט יכול להיות שתקבלו תשובה חיובית מחברה חוץ בנקאית – אם כי בדרך כלל עלות ההלוואה תהיה גבוהה יותר.

הלוואות לעסקים בערבות מדינה

לנוכח החשיבות של העסקים הקטנים והבינוניים מסייעת להם מדינת ישראל כשהם זקוקים לפתרון מימון. הממשלה כמובן לא מהווה תחליף לבנק או לגופים אחרים בשוק האשראי, אבל היא כן מספקת ערבות להלוואה – שאותה נותנים מספר בנקים שנבחרו במכרז – ובכך משפרת את סיכויי העסק לקבל הלוואה.

חשוב להדגיש כי הלוואות לעסקים בערבות המדינה הם בתנאי הריבית המקובלים במשק. עבור עסקים קטנים וכאלה שנמצאים בראשית דרכם הסכום המקסימלי שאותו ניתן לקבל באפיק זה הוא 500,000 ₪, כשבחצי השנה הראשונה אין צורך לשלם את ההחזרים החודשיים אלא רק לאחר מכן.

האגודה להלוואות ללא ריבית

מקור נוסף שמספק הלוואות לעסקים קטנים ללא ריבית הוא האגודה להלוואות ללא ריבית. הסכומים שניתן לקבל דרך אגודה זו הם בסדר גודל של כמה עשרות אלפי שקלים, והמטרה היא לסייע למי שזקוק לכסף ולא יכול לשלם עליו ביוקר.

איך לבחור הלוואה?

השיקול העיקרי כשבוחרים הלוואה הוא כמובן עלותה, והעלות נקבעת בהתאם לשיעור הריבית עליה. מבחינה זו הלוואות לעסקים קטנים ללא ריבית הן כמובן האופציה המומלצת ביותר ואם אתם עומדים בקריטריונים לקבלתן – כדאי לנצל זאת.

פרמטרים חשובים נוספים עבור עסק שזקוק להלוואה הם תקופת ההחזר המקסימלית האפשרית, האם ישנה תקופת גרייס (כלומר האם מתחילים להחזיר את ההלוואה מיד עם קבלת הכסף או רק לאחר מספר חודשים) ומידת הגמישות שמאפיינת את ההלוואה.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך