חקירות אישות – כך זה קורה…

משימתו העיקרית של כל משרד חקירות פרטיות היא להביא מידע חיוני, שלרוב הינו סמוי, ללקוח המבקש. אנשים רבים נוהגים להסתיר מידע כזה או אחר מהקרובים אליהם ביותר כולל מבני הזוג – הסיבות והנסיבות לכך הינן שונות ומשתנות אבל התוצאה היא שהסתרת המידע עלולה לפגוע באופן מהותי ואף דרמטי באדם שאינו מודע לו.
חוקר פרטי

אצל בני זוג הנושא הינו רגיש במיוחד לאורך כל מערכת היחסים אבל חשוב וקריטי יותר כאשר מתעורר משבר ביחסים או בנישואין וצד אחד חושד  מבקש לדעת על מעשיו של השני. המידע הנדרש מובא על ידי החוקר במהלך משימתו הסמויה וישמש את הלקוח לצרכיו כאשר לעיתים מידע המאשש את החשדות יכול להוביל לפירוק מערכת היחסים אבל לא תמיד הדבר כך והוא יכול להועיל גם בדרכים אחרות, חשובות לא פחות.

מתי עלול להתעורר חשד אצל בן הזוג?

קיימים מספר סימנים אשר יכולים לעורר חשד כלשהו בקרב בן/בת זוג, הנה רשימה חלקית של תרחישים בולטים:

  1. לעיתים, הדברים מתבטאים בהתרחקות בלתי מוסברת;
  2. בהיעדרויות תכופות מהבית בתואנות שונות של עבודה או "פגישות" תכופות עם חברים;
  3. סימנים וריחות זרים ומוזרים על בגדי הלבוש לצד הקפדה שונה ומרובה על הופעה אישית;
  4. פרץ שמחת חיים שאינו מוסבר דיו ורגישות מיוחדת לטלפון הנייד והשגחה ישירה עליו כל העת;
  5. חיובים בלתי מוסברים בכרטיס אשראי ומשיכת מזומן רב על בסיס קבוע הינם גם סימנים חזקים במיוחד.

בעת הפנייה לחוקר פרטי ובמהלך הפגישה עימו חשוב לציין ולפרט בעניין כל החשדות והסימנים הרלוונטיים. החוקר יתעניין לקבל כל פריט מידע מתאים ולמעשה, כל סימן שכזה יכול לסייע לו לפתח כיווני חקירה חשובים.

חקירת אישות – איך זה מתבצע בשטח?

חקירות אישות מתנהלות במספר מישורים כך למשל לרוב מתחילים עם חיפוש במאגרי מידע שונים אשר יכולים לגלות על רכוש מוסתר, חשבונות בנקים שאינם ידועים לבן הזוג ועוד – מידע זה קריטי בעת החלטה על הליכה לגירושין, אם וכאשר כמובן. לאחר מכן ו/או במקביל נהוג לנהל התחקות אחר האובייקט זאת באמצעות מעקבים רכובים ורגליים, תצפיות וכו' כאשר לעיתים יידרשו אף מספר צוותי עיקוב בכל פעולה אשר יעשו שימוש במכוניות וכלי רכב אחרים, מצלמות, משקפות, מכשירי הקלטה ושאר כלי מעקב ותיעוד מתקדמים. לרוב מעקב סמוי אחר אובייקט נמשך זמן רב, ולעיתים, נעשים אף סביב השעון. הדבר נדרש מאחר ויש לתצפת על החשוד כל העת ואסור לפספס את הרגע בו הוא מבצע פעולה מחשידה או כזו שיכולה להוביל לפרצת דרך למידע המבוקש.

איסוף מידע על פי החוק

איסוף מידע וביצוע מעקב במהלך חקירת אישות חייב להתבצע על פי החוק – אחד החוקים המגבילים כל חוקר פרטי בעבודתו הוא חוק המגן על כבוד וחופש האדם, כך למשל אסור לצלם אדם בתוך מקום פרטי, כלומר בן/בת הזוג שלכאורה בוגדים, יכולים להיות מצולמים בכניסה לצימר/בית מלון/דירת אירוח אחרת או ביציאה אבל לא בתוך המבנה. פעילות בניגוד לחוק עלולה לסבך את החוקר הפרטי בעבירות פליליות, ובנוסף, כל הראיות שהושגו תהיינה בלתי חוקיות ולא תוכרנה בבית המשפט.

>> זקוקים לביצוע חקירת אישות פרטית ומקצועית? פנו ל-מ.ח.א משרד חקירות אזרחיות, לחצו כאן.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך