בצה"ל מזהירים מפני הסלמה מול עזה והפלשתינאים

הסיבות, קיצוץ הכספים לאבו מאזן עבור משפחות המחבלים, אותם יגרע האחרון מהתקציב שהוא מעביר לעזה. המתיחות בהר הבית וכמובן הבחירות הקרובות בישראל. השר ישראל כץ אישר בראיון לכאן 11 את החשש: "ישראל קיבלה החלטה נכונה להפסיק את העברת הכספים מהרשות למשפחות המחבלים".

גורמים בצה"ל מזהירים כי גורמים פלשתינאים, בעזה וגם ברשות הפלסטינאית, עלולים לנסות להסלים את המצב במיוחד בדרום הארץ, אבל לא רק.

הערכה היא שיש לכך מספר סיבות. הבולטת שבהן היא החלטת ממשלת ישראל לקצץ מהכספים שהיא מעבירה לרשות הפלסטינאית ולאבו מאזן את הסכום שהוא מעביר למשפחות המחבלים.  השר ישראל כץ אישר את עניין ההסלמה ואמר בראיון לכאן 11 כי: "ממשלת ישראל קיבלה החלטה נכונה להפסיק להעביר את הכספים שמגיעים למשפחות המחבלים. לא יעלה על הדעת שנעביר כסף שיגיע לידיי משפחות של מחבלים".

הערכה היא שאבו מאזן יקצץ את מה שישראל גורעת מהכספים שהוא מעביר לעזה, ומכאן שצפויה מעזה עוד הסלמה מאחר וחמאס לא יהיה מוכן לקבל את הגזרה הזו. רק לאחרונה חימם חמאס את האזור בדרום בגלל עיכוב בכספי הסיוע הקטארי שניתן להם.

סיבה נוספת היא המתיחות שגואה בהר הבית. ביום שישי האחרון המון פלסטיני פרץ למתחם שער הרחמים. הארוע התרחש בסיוע אנשי פת"ח, כרוזים של החמאס, קמפיין הסברה של הרשות הפלשתינית ובעיקר אנשי המוראביטון. למעלה מעשרת אלפים איש נכנסו למתחם באב אל רחמה,כך שזה כמבון עלול להפשיע. כי תמיד הר הבית הוא מקור הבערת השטח על ידי החמאס, שכך יפעיל בעקיפין לחץ על ישראל לא לגרוע את הכספים שהיא תקצץ מאבו מאזן.

בנוסף יש רצון של חמאס עזה והרשות הפלשתינאית בגדה להתערב בבחירות בישראל. רק לאחרונה קראו גורמים פלשתינאים ובראשם אבו מאזן לאיחוד בין המפלגות הערביות בריצה משותפת לכנסת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך