שימו לב: עומסים ואיחורים בתנועת הרכבות באשדוד והסביבה

בוקר לא פשוט לנוסעי רכבת ישראל בעקבות שיבושים קשים שנוצרו בגלל ביטולי רכבות עקב "מחלה" מסתורית שבעקבותיה לא הופיעו לעבודה שלושים וחמישה נהגי קטר
רכבת ישראל תחנה אשדוד
רכבת ישראל

בוקר עמוס במיוחד על נוסעי רכבת ישראל בעקבות הודעת נהגי קטר על מחלה מסתורית שבעקבותיה לא הופיעו לעבודה הבוקר, וגורמת לשיבושים קשים ברכבת ישראל. נכון לשעת בוקר מוקדמת בוטלו רכבות מכרמיאל, מרעננה ומבית שאן. רכבות אחרות יצאו מתחנות שונות מהתכנון וסיימו נסיעה במרכז במקום בדרום, וגרמו לכך שרכבות שהיו אמורות לצאת מאשדוד בזמן טרם הגיעו.

גם רכבות בקו נתב"ג ירושלים בוטלו, ובעקבות כך 24 רכבות אמורות להתבטל, כאשר ברכבת ישראל מנסים למצוא מחליפים לנהגים ה"חולים", בתוך כך בהנהלת רכבת ישראל עדכנו הבוקר באמצעי התקשורת כי כמות הנהגים ה"חולים" עלה ל- 35 לפני זמן קצר, והשיבושים ימשכו.

בהנהלת החברה תקפו את ההחלטה וכתבו כי "בעומס הכבד המוטל כיום ממילא על רכבת ישראל הפועלת במלוא כוחה ובתפוסה ממוצעת של 160 אחוז, התנהלות כוחנית ולא ראויה שכזו מיותרת, מוטלת על כתפי ההנהלה והעובדים אחריות גדולה לנוסעים ואנו מצפים מהנהגים, כמו כלל העובדים, לנהוג במידת האחריות הראויה. אנו עדים הבוקר להתנהגות פראית ולא אחראית בהובלת הועד בהצהרות על חולי נהגים ופקחים באופן שפוגע בנוסעים. אנו מצרים על כך וקוראים לועד להתעשת".

"מן הראוי שהציבור ידע כי החלטת הוועד נובעת מהחלטת ההנהלה להוסיף פחות מחצי שעת נהיגה בממוצע לנהג מדי יום. כיום נהג נוהג בממוצע שלוש שעות וחצי לעומת שש השעות המותרות ולאור הצרכים התפעוליים ומצב החברה ינהגו הנהגים כארבע שעות. זאת כאמור בעוד שההסכם הקיבוצי מתיר נהיגה של שש שעות לנהג. בגין תוספת זו יהנו הנהגים מפרמיית נהיגה פעילה. זהו מהלך נדרש לרכבת בתקופה זו. אנו קוראים לוועד להורות לנהגים לשוב מיד לעבודה ולא לגרום לנוסעים סבל נוסף, על הצפיפות והמחסור במסילות. רק התנהגות אחראית ושילוב ידיים יאפשרו להתגבר על האתגרים. הציבור יוכל לקבל מידע נוסף ושוטף בתקשורת, במוקד השרות, באפליקציה ובאתר הרכבת".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך