עלייה באחוז התלמידים בחינוך המיוחד הזכאים לבגרות באשדוד

נתוני הזכאות שהגיעו לידי מינהל החינוך מספקות את המספרים הבאים: בתשע"ח – 70 אחוזים מהתלמידים בחינוך המיוחד זכאים לבגרות, לעומת 57 אחוזים זכאים לבגרות בתשע"ז. עלייה של 13 באחוזים, בהשוואה לשנה קודמת. כמו כן, 15 אחוז מהתלמידים בחינוך המיוחד זכאים לבגרות אוניברסיטאית אשר כוללת אנגלית ברמה 4-5 יחידות.

עלייה של 15 אחוז במספר הזכאים לבגרות בחינוך המיוחד באשדוד. ההישג נזקף לזכות "משלבים ידיים להצלחה", תכנית ייחודית המשלבת את ילדי החינוך המיוחד בבתי הספר העל יסודיים. התכנית מציגה יתרונות נוספים: היא מייצרת חברה שוויונית, ערכית וטובה יותר ומנפצת תפיסות שגויות אצל בני נוער.

ראש העיר ד"ר יחיאל  לסרי – הנתון הזה של הצלחת תלמידי התיכון בחינוך המיוחד הינו מהמרגשים ביותר. יש לו ערך מעבר לדיון ולזכאות, הוא מעיד על עבודת עומק של שילוב בין אוכלוסיות ותשומת לב מיוחדת לחינוך המיוחד באשדוד, אני שמח וגאה בצוותים החינוכיים, בתלמידים ובהוריהם, זו בשורה אמיתית.

מנהל החינוך העירוני משקיע רבות בנושא החינוך המיוחד וכעת ניתן להיווכח כי  התוכנית לשילוב ילדי החינוך המיוחד בבתי הספר התיכונים בעיר, מניבה פירות ומשיגה תוצאות מרשימות מאוד. "התוכנית 'משלבים ידיים להצלחה', יוצרת חברה שוויונית, ערכית וטובה יותר כבר מגיל צעיר ומנפצת תפיסות שגויות אצל בני נוער" אומרים במינהל החינוך בסיפוק גדול.

נתוני הזכאות שהגיעו לידי מינהל החינוך מספקות את המספרים הבאים: בתשע"ח – 70 אחוזים מהתלמידים בחינוך המיוחד זכאים לבגרות, לעומת 57 אחוזים זכאים לבגרות בתשע"ז. עלייה של 13% בהשוואה לשנה קודמת. כמו כן, 15 אחוז מהתלמידים בחינוך המיוחד זכאים לבגרות אוניברסיטאית אשר כוללת אנגלית ברמה 4-5 יחידות.

בתי הספר התיכונים הנמצאים תחת פיקוח וניהול מנהל החינוך באשדוד, החלו כבר לפני מספר שנים בתוכנית פורצת דרך "משלבים ידיים להצלחה", שכללה שילוב כיתות חינוך מיוחד בבתי הספר התיכונים. השנה (2019) שולבו בבתי הספר התיכוניים, הנמצאים תחת פיקוח מנהל החינוך העירוני, 50 כיתות ח"מ (חינוך מיוחד) ובסה"כ לומדים כיום 79 תלמידים בתוכנית.

התוכנית נבנתה באמצעות צוותים מקצועיים שכללו את הצוות החינוכי הבית ספרי. "המחנכים עברו הכשרה והסמכה מקצועית להוראת חינוך מיוחד, כאשר מספר התלמידים בכיתות הינו עד 15 תלמידים!! וזאת במטרה לתת יחס פרטני" אומרים במינהל החינוך. בנוסף, נבנתה תוכנית אישית פרטנית לכל תלמיד, בהתאם ליכולותיו ובהתאמה לתוכנית הלימודים הרגילה. "ההתייחסות היא לחוזקות התלמיד כמנוף להצלחה" אומרים באגף לחינוך מיוחד ומדגישים כי "בתוכנית הלימודים משולבים גם מקצועות לימוד נוספים כמו: 'לרוץ באומץ', 'אילוף כלבים', 'תיאטרון רחוב' ופעילויות ספורט, במטרה לבנות תשתית יצוקה אצל כל אחת ואחד מהתלמידים ולהעצים את היכולות האישיות ובהן: מנהיגות, קבלת החלטות, התנדבות בקהילה שנועדו לבנות ביטחון עצמי והכרה ביכולות האישיות שיש אצל כל אחת ואחד מהתלמידים".

מנהלי בתי הספר מספרים גם על האקלים הערכי-חברתי החיובי שנוצר בבית הספר. "ניתן לראות בפועל שההתייחסות הינה בדומה לכלל התלמידים בשכבה, והרצון לעזור, לסייע ולהתנדב בלימוד הוא גבוה מאוד.  אין ספק שההצלחה שאנו עדים לה כיום נובעת גם בזכות המעורבות הגבוהה של התלמידים בבית הספר".

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך