בג"ץ: ההסתדרות הכללית היא הארגון היציג בנמל אשדוד

הרכב שופטי בג"ץ החליט שלא להתערב בהכרעת ביה"ד הארצי לעבודה בנוגע לזהות הארגון היציג בנמל אשדוד, והציע להסתדרות הלאומית למשוך את עתירתה בנושא, הלאומית נסוגה וקיבלה את הצעת השופטים
פריקת מכולות בנמל אשדוד
ארכיון.

הרכב בג"ץ בראשות כב׳ השופט ניל הנדל ובהשתתפות כב׳ השופטים מני מזוז ואלכס שטיין, הציע היום (ב') להסתדרות הלאומית לחזור בה מהעתירה שהגישה נגד פסק הדין של בית הדין הארצי בעניין היציגות בנמל אשדוד. הלאומית קיבלה את ההצעה ונמנעה בכך מדחיית העתירה בפסק דין ותשלום הוצאות משפט.

הלאומית הגישה את העתירה בתחילת שנת 2018 לאחר שהפסידה להסתדרות הכללית בהליך בבית הדין הארצי שעסק במאבק היציגות בנמל אשדוד. בעתירה נטען כי יש לבטל את פסק דינו של בית הדין הארצי, משום שהוא מונע מהעובדים לבחור לעצמם ארגון עובדים ואף נותן עדיפות להסתדרות הכללית על פני הלאומית.

במהלך הדיון הבהירו שופטי ההרכב את דעתם לפיה העתירה אינה מגלמת בתוכה עילה להתערבות בג״ץ, כי היא תיאורטית וכי פסק הדין ניתן מכח מומחיותו של בית הדין הארצי לעבודה ביחסי עבודה קיבוציים. ההרכב הציע ללאומית למשוך את העתירה אף מבלי לשמוע את שאר הצדדים.

את ההסתדרות ייצגו בהליך עורכות הדין ארנה לין וג׳קלין סילברמן ממשרד ארנה לין ושות׳, המשנה ליועמ״ש באגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות עו״ד אלעד מורג ועורכות הדין מאיה צחור-אבירם וסיון רדיאן מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, מסר: "זהו ניצחון ברור של ההסתדרות הכללית על ההסתדרות הלאומית שניסתה בכל דרך לחרחר מלחמה ולפגוע בעבודה המאורגנת ובעובדי נמל אשדוד. ההסתדרות הכללית הייתה, הינה ותמשיך להיות הבית האמיתי של עובדי נמל אשדוד וכל הנמלים בישראל".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, הוסיף: "בית המשפט העליון סגר סופית את הניסיון של הלאומית לקנות יציגות בנמל ולפלג בין עובדיו. כולנו ביחד בהסתדרות הכללית רתומים למשימה להביא להסכם שיבטיח את זכויות עובדי הנמל ואת יציבותו לשנים קדימה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך