המשטרה בהודעה חשובה לתושבי אשדוד על עוקץ כרטיסי הכספומט

בשבוע שעבר חשפנו כאן באתר את פרשת העוקץ שצבר תאוצה ומאות מכרטיסי הבנק של תושבי אשדוד הועתקו על ידי כנופיה, כעת המשטרה בהודעה חשובה לכל מי שנעקץ וכרטיסו נחסם

מקרי העוקץ הרבים שמתרחשים במדינתו מדירים שינה מגורמי אכיפת החוק, לאחר שהנוכלים מצליחים להערים עליהם פעם אחר פעם, עם שלל מקרי עוקץ שגורמים לתושבים רבים ואומללים לאבד את כספם.

אלא שהנוכלים לא מסתפקים רק בקשישים או תמימים, שיטה חדשה להעתקת כרטיסי כספומט בה משתמשים נוכלים באזור אשדוד מדי יום, מאיימת על כל אדם באשר הוא שמשך כסף או ביצע פעולות דרך כרטיס המגנטי שלו.

בשבוע שעבר חשפנו לכם עדות מכלי ראשון שהגיעה אלינו, על הפעילות הענפה של אותם נוכלים באזור אשדוד. מאיר תושב העיר המתגורר באזור ג' סיפר לאתר 'אשדוד אונליין' כי בסוף השבוע שעבר הוא משך כסף מכספומט השייך לבנק במרכז המסחרי ברובע ו', ולאחר יומיים כרטיסו נחסם בחשד להעתקת מספר הכרטיס והקוד בהמשך השבוע התברר לנו שהמכה הזו ידועה בכל אשדוד ותושבים רבים נעקצו גם בכרטיסי האשראי שלהם.

מאיר סיפר "משכתי כסף לפני יציאה קבועה שלי ביום חמישי האחרון, הרגשתי משהו חשוד במיוחד שאחריי נכנס לכספומט אדם אחר למרות שליידי היו עוד עמדות פנויות, אבל לא יחסתי לזה חשיבות, כי המצלמות במקום הרגיעו אותי, אבל ביום ראשון בשעת בוקר מוקדמת אני מקבל שיחה מהבנק שלי שהכרטיס שלי נחסם בעקבות ניסיון העתקה של הספרות והקוד, בטענה שהניסיון נעשה ביום חמישי במקום שהוצאתי ממנו כסף".

צוות האתר החליט לערוך בדיקה מקיפה סביב העניין ולבדוק האם מדובר בתופעה נפוצה, ואכן למרבה הצער ממס' שיחות ותיעודים שהתקבלו במערכת מתברר שהתופעה היא רחבת היקף באזור אשדוד ובעיקר בכספומטים המונחים ברובע ב' – א' – ו'.

יתרה מזאת, מהתחקיר שביצענו מתברר כי העתקה מתבצעת גם לכרטיסי אשראי וחלק מתושבי אשדוד נעקצו גם בקניה על חשבונם דרך הרשת. התחקיר מלמד כי ככל הנראה העתקה מתבצעת על ידי סריקת הכרטיס שמוכנס לכספומט, וכן ע"י מצלמה זעירה שמונחת באזור.

המשטרה הוציאה הודעה חשובה בעניין לתושבי אשדוד בה נכתב כי "הנושא מוכר ונמצא בחקירה. במידה וישנם אזרחים נוספים שקרה להם, מומלץ שיגיעו אך תחנת המשטרה לדווח על כך".

צילום: פלאש 90, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך