התפתחות בפרשת עוקץ העתקת כרטיסי הכספומט באשדוד

פרשת ההונאה שנחשפה כאן באתר אמש הצליחה לזעזע את תושבי אשדוד, וגרמה לחשיפה נוספת בדרכי הפעולה של העוקץ האשדודי, וגם מה אתם צריכים לעשות כדי למשוך כסף ולהמנע מלהיות קורבן בעוקץ החדש ?

אתמול חשפנו כאן באתר 'אשדוד אונליין' את העוקץ החדש ממנו סבלו מס' תושבים מאשדוד שפנו אלינו וסיפרו על כך שכנופיית הונאה חדשה ניסתה להעתיק את ספרות כרטיס הכספומט שלהם בסמן שהם משכו כסף באחד מהעמדות הקיימות במרכזון שברובע ו', למזלם הבנק עלה על כך וחסם להם את הכרטיס במטרה למנוע את זיופו.

תגובות רבות הגיעו למערכת את 'אשדוד אונליין בעקבות הכתבה שזכתה לעשרות שיתופים ומאות תגובות, חלקן אף הזדהו עם הסיפור והודו שגם להם קרה בדיוק כמו בעדות שנכתבה בכתבה.

צוות האתר החליט לערוך בדיקה מקיפה סביב העניין ולבדוק האם מדובר בתופעה נפוצה, ואכן למרבה הצער ממס' שיחות ותיעודים שהתקבלו במערכת מתברר שהתופעה היא רחבת היקף באזור אשדוד ובעיקר בכספומטים המונחים ברובע ב' – א' – ו'.

יתרה מזאת, מהתחקיר שביצענו מתברר כי העתקה מתבצעת גם לכרטיסי אשראי וחלק מתושבי אשדוד נעקצו גם בקניה על חשבונם דרך הרשת. התחקיר מלמד כי ככל הנראה העתקה מתבצעת על ידי סריקת הכרטיס שמוכנס לכספומט, וכן ע"י מצלמה זעירה שמונחת באזור.

לרעתם של מבצעי ההונאה הבנקים מצליחים לזהות את רוב ניסיונות העתקה ובמוקדם או מאוחר חוסמים את הכרטיסים שנחשדים כמעותקים, אך יחד עם זאת התופעה מתרחבת בכל רובעי העיר אשדוד כאשר טרם ברור אם המשטרה הצליחה לשים את ידה על מארגני העוקץ שצבר תאוצה וגורם לכולנו לכאב ראש לא קטן.

מומחה בנקאי ששוחח איתנו הבוקר טען כי הדרך הטובה להישמר היא להסתיר את הכרטיס ממצלמה אפשרית כשמכניסים אותו לחריץ הכספומט וגם לכסות בשתי ידיים את הקוד הסודי שאנו מקלידים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך