337 "טרנטות" פונו מרחבי אשדוד בשנת 2018

כמעט בכל רחוב מרכזי בעיר ניתן היה לראות רכב נטוש, סוג של "טרנטה", שעומד במשך תקופה ארוכה עם אבק בלתי נגמר ומפגעים נוספים אחרים. מחלקת הפיקוח העירוני פינתה 337 גרוטאות שכאלה במהלך שנת 2018, שהועברו אחר כבוד לגריטה, מחלקת הפיקוח העירוני קוראת לציבור לדווח למוקד 106 על רכב נטוש המצוי בסביבת המגורים שלהם, בציון מספר הרכב ומיקומו
337 "טרנטות" פונו מרחבי אשדוד בשנת 2018

זה לא נעים לראות "טרנטה"… בהתאם לחוק שימור רחובות, מחלקת הפיקוח העירוני פעלה במהלך השנה האחרונה לפינוי גרוטאת רכב, המוגדרת בחוק כ"רכב שפורק או התבלה או התקלקל או שנקבע כרכב באובדן גמור או שאינו ניתן לשימוש או שתוקף רישיונו פקע או שנמצא ברחוב בלא אוויר בגלגליו, וכן שלד של רכב או חלקים ממנו". פינוי הרכבים הללו בשנת 2018 נעשה במסגרת מבצעים שנערכו ברחבי העיר, בעקבות פניות תושבים למוקד 106 או באמצעות זיהוי של סיורים רכובים. "אנו פועלים לפינוי הרכבים הנטושים אשר פוגעים בחזות העיר ומהווים מפגע סביבתי מסוכן, וכן פועלים לאיתור כלי רכב ללא רישיון החונים ברחבי העיר", אומר יובל אלוש ממחלקת הפיקוח העירוני.

העבודה המאומצת של המחלקה הביאה לפינוי של 337 כלי רכב שהוגדרו כגרוטאות, והועברו לגריטה בשנה האחרונה. בנוסף, בשנה זו טיפלה המחלקה בלא פחות מ-2,237 אירועים הקשורים לרכבים נטושים, מתוכם פונו כ-1890 רכבים על ידי בעלי הרכבים עצמם. "הרכבים שהועברו לגריטה פונו באופן מרוכז על ידי זכיין העירייה, לאחר הליך מסודר ומחייב שכלל מיון וסינון", אומר אלוש ומדגיש כי "מבצעי הפינוי מתבצעים באופן תדיר בכל רחבי העיר, כאשר הרכבים הנטושים מאותרים באמצעות סיורים יזומים או בעקבות פניות תושבים למוקד 106".

לביצוע אכיפה זו יש חשיבות רבה משום שהרכבים הנטושים מהווים מפגע חזותי וסביבתי, ועלולים להוות סכנה בטיחותית בסביבת המגורים. סיבה נוספת, משום שרכבים אלה תופסים מקומות חנייה סמוך לבתי התושבים וגורמים למצוקת חנייה באזור. "תושבים מתלוננים כי כלי רכב נטושים שחונים ברחבי העיר, היא תופעה מטרידה ביותר הפוגעת באיכות החיים ובביטחון התושבים, וההערכה היא כי בעלי הרכבים מתעצלים לפנות את רכבם, או שאין להם כסף לתקן או שהם מחכים להזדמנות למכור אותו לחלקים", אומרים במחלקת הפיקוח העירוני ומציינים כי הם לא ימתינו וינקטו בכל הכלים שברשותם על מנת להרחיק את המפגע הזה מאזורי מגורים, ולהביא לשיפור ביטחון הציבור, ליצירת מקומות חניה נוספים ושמירה על חזות העיר.

בעירייה מסבירים כי קודם להליכי האכיפה וגרירת הרכב, מודבקת הודעה על שמשת הרכב, ובה נדרש בעל הרכב לפנות את רכבו. בחלוף זמן ההתראה נגרר הרכב ובעל הרכב מחויב בגין כל יום אחסון, בתוספת הוצאות הגרירה. נוהל זה מאפשר לבעל הרכב לפעול בעצמו קודם שננקטים צעדי האכיפה. בתוך כך, מחלקת הפיקוח העירוני קוראת לציבור לדווח למוקד 106 על רכב נטוש המצוי בסביבת המגורים שלהם, בציון מספר הרכב ומיקומו. הודעות יכולות להיות אנונימיות ואין חובה להזדהות. כמו כן ישנה פנייה לבעלי הרכבים הנטושים ודרישה מהם לפנות את רכבם בעצמם, בטרם יופעלו אמצעי האכיפה. כמו כן מבטיחים במחלקה ואומרים שאין מדובר באכיפה חד פעמית, אלא בתהליך מתמשך ובפעילות שתלך ותגבר ביתר שאת, גם במסגרת מבצע רחב היקף של גרירת רכבים נטושים שנמצאים ברשות הרבים והושארו על ידי בעליהם, וגם בפעילות מזדמנת כמענה לתלונות תושבים.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך