"אבא שלי חב את חייו לאסותא אשדוד"

נעמה יחיאלי איסקוב, אחת ממייסדות מפלגת "הלביאות" באשדוד, לחצה להעביר את אביה חולה הדיאליזה לבית החולים אסותא אשדוד. מסתבר כי הפעולה הזו מנעה מוות וודאי של האב ישראל (75), נעמה: "אבחון מהיר של פרופסור עדי לייבה והחלטה קריטית שלו, השאירו את אבא שלי בחיים"
"אבא שלי חב את חייו לאסותא אשדוד"

נעמה יחיאל איסקוב, שמה לה מטרה, שהצילה את חיי אביה. היא החליטה כי אביה חולה הדיאליזה, יעבור לקבל טיפול בבית החולים אסותא אשדוד. יום לאחר שהגשימה את המטרה, חיי אביה ניצלו במחלקה באסותא. נעמה, ממייסדות מפלגת "הלביאות", מבינה שאלמלא בית החולים אסותא אשדוד, אביה לא היה בחיים.

הכל החל לפני שנה וחצי. אביהישראל יחיאלי בן ה-75, היה במצב כזה שחייב אותו בטיפול דיאליזה, טיפול לאי ספיקת כליות. הוא החל את הדיאליזה בבית החולים ברזילי באשקלון. מאחר והדיאליזה כרוכה בחולשה, הנסיעות הארוכות מאשקלון לביתו באשדוד הקשו עליו. לאחר בירורים הודיעה לו קופת החולים שלו כי ישנם שני מכוני דיאליזה פרטיים באשדוד, מה שנקרא "דיאליזה בקהילה" והוא עבר לאחד מהם בעיר.

ישראל בן ה-75 סובל מלבד אי ספיקת הכליות מעוד בעיות רפואיות, מה שהחמיר את מצבו הבריאותי. המצב החל להסתבך והיה ברור שצריך שינוי, או נכון יותר פתרון מעמיק יותר מלבד הדיאליזה. מאחר שבמכונים הפרטיים נותנים רק שירות דיאליזה, המשפחה החליטה לחפש פתרון אחר.

והנה בבית החולים אסותא אשדוד נפתח בדיוק באותה התקופה מכון דיאליזה, במסגרת המחלקה לנפרולוגיה ויתר לחץ דם, ונעמה רצתה להעביר את אביה אליו. נעמה: "אבי היה צריך טיפול שונה מבחינת הסיוע הרפואי. הרגשנו שאבא לא מקבל את הטיפול המיטבי".

מסתבר כי על פי החוק אדם יכול לעבור לכל מכון דיאליזה, רק אם הקופה שלו עובדת עם אותו בית החולים, מצב שלא היה מול בית החולים אסותא. נעמה: "הבנו שבלי מכתב מרופא נפרולוג, מומחה לכליות, זה לא יקרה". נעמה לחצה והביאה את האישור מהרופאה הנפרולוגית של ה"דיאליזה בקהילה" באשדוד, ובכך הצליחו להשלים את המעבר המיוחל.

במשפחת ישראלי לא ידעו כמה  קריטי היה המעבר. יום לאחר האישור, יחיאל החל בדיאליזה באסותא. הוא הגיע עם מה שהסתבר אח"כ עם זיהום בדם. מאחר ויש באסותא אשדוד מגוון רופאים במחלקת נפרולוגיה ויתר לחץ דם והבדיקות הן מיידיות, אבחנו מנהל המחלקה פרופסור עדי לייבה והאחות האחראית טטיאנה שריפוב כי מצבו קריטי. לייבה הורה לתת אנטיביוטיקה לאביה של נעמה, ובנוסף החליט על בדיקות נוספות ועוד מספר פעולות מיידיות ובסופן החליט לאשפזו. באותו הלילה כשהוא מאושפז, בגלל הזיהום בדם, הוא חש לא בטוב וקרס. החלה בו החייאה של 4 שעות עד שהצילו את חייו.

נעמה: "החיים של אבא שלי ניצלו. אם הוא היה ב'דיאליזה בקהילה' פשוט לא היה להם את הכלים שיש בבית חולים, כולל האבחון המהיר והאשפוז שהציל את חייו. אבחון מהיר של פרופסור לייבה, מנהל המחלקה והחלטה קריטית שלו, השאירו את אבי חי. תאר לך שהוא היה הולך הביתה ושם קורס? מי היה מבצע בו החייאה כזו מהירה?  יש במחלקת הנפרולוגיה באסותא צוות מדהים, החל מפרופסור עדי לייבה דרך שאר הרופאים, האחיות כח העזר ואפילו המנקות. פשוט אני חייבת להם תודה על אבא שלי".

פרופסור לייבה התייחס למקרה: "יש באשדוד מספר מכוני דיאליזה, ומזה שנה גם בבית החולים אסותא אשדוד. המשפחה התעקשה מול קופת החולים שלה להביא אותו לטיפולים אצלנו. כשהגיע לטיפול הראשון, ראיתי אותו וראה אותו גם ד"ר קציר מנהל הדיאליזה וד"ר האוזמן. שמנו לב שהוא לא נותן שתן, אף שבדרך כלל תפוקת השתן שלו טובה. הוא היה עם חום גבוה וסימנים מחשידים לזיהום. נעזרנו בכל הכלים האבחוניים שיש בבית חולים ואבחנו כי הוא במצב זיהום בדם. נתנו אנטיביוטיקה, נתנו נוזלים, בדיקות דם ואח"כ המשיכו הפנימאים, משם הקרדיולוגים, עד שהצילו את חייו".

פרופסור לייבה הוא כאמור מנהל מחלקת נפרולוגיה ויתר לחץ דם בביה"ח אסותא אשדוד ויו"ר החברה הישראלית ליתר לחץ דם.  לייבה הוא פרופסור באוניברסיטת בן גוריון ופרופסור משנה באוניברסיטת הרווארד בארה"ב. לייבה: "הצטרפתי לחזון הציוני, בית החולים אסותא באשדוד, שבעיניי הוא האירוע הגדול ביותר שהיה ברפואה בישראל לאחרונה. זו הסיבה שעברתי מתל השומר ומצה"ל , שם הייתי כסגן אלוף, ראש ענף אקדמיה ומחקר, לאשדוד וכך גם אשתי שהייתה מנהלת השירות למילומה בתל השומר ועתה עומדת בראש המחלקה ההמטו אונקולוגית באשדוד".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך