בית המשפט קבע: כל הזרמה לנחל לכיש חשופה להליכים פליליים

אומנם הוא לא עצר את ההזרמה של מי שפכים, על ידי מועצת באר טוביה, אך שולל מהם את הזכות לחסות בהגנה להזרמה. כלומר רשויות החוק רשאיות לנקוט בהליכים פליליים בגין המשך ההזרמה. מעיריית אשדוד נמסר: "לא נסבול עוד הזרמות ונעקוב מקרוב אחר ביצוע השיקום".
"הפסיקו את הזרמת השפכים המזהמת את נחל לכיש"
מזהמים אותו. נחל לכיש

היום, רביעי, התקיים דיון בבית המשפט המחוזי בחיפה, בנושא בקשה לעיכוב ביצוע צו הרשאה עד להכרעה בערר שהגישו עיריית אשדוד ואיגוד ערים לאיכות סביבה אשדוד חבל יבנה, באמצעות עו"ד אמיר ברק ועו"ד מתן גורנפיקל נגד החלטת רשות המים להתיר הזרמת קולחים מזוהמים ממאגרי המועצה האזורית באר טוביה אל נחל לכיש . לערר הצטרפו גם 319 גולשים, שוחרי ים, שחיינים ופעילי ספורט ימי, המיוצגים על ידי משרדו של עו"ד טדי מנשה, גולש ותושב העיר אשדוד והעמותה לקידום גלישת הגלים והספורט הימי

היום ניתנה החלטת בית הדין לעינייני מים בעתירות העיריה והציבור למתן צו מניעה כנגד המשך הזרמת קולחין לנחל לכיש. בהחלטה המשתרעת על פני 10 עמודים קובע בית המשפט כי קיים יסוד של ממש לפגמים מהותיים בהתנהלות ובאופן קבלת ההחלטות למתן צווי ההזרמה. בסופו של יום כותב השופט כי לאור העובדה שהוזרמו קולחין ללא היתר ומאחר והובהר לו כי תומשך הזרמת הקולחין בין כך ובין כך, הוא מאפשר את המשך ההזרמה אך שולל מהם את הזכות לחסות בהגנה להזרמה. כלומר רשויות החוק רשאיות לנקוט בהליכים פליליים בגין המשך ההזרמה.

על פי עיריית אשדוד, במהלך המאבק נרשמו מספר הישגיים: מועצת באר טוביה עצרה הזרמה ללא היתר, של מאות אלפי קוב', לאחר שהחל הקמפיין לפעול. צמצום ההזרמה בחודש ימים. בזכות המאבק ,המדינה מבינה שהיא חייבת לטפל בדחיפות במטש תימורים כבר מחר בבוקר במטרה למנוע את מקרה חוזר בחורף הבא . הבנה שעיריית אשדוד לא תסבול יותר הזרמות לנחל גם עם קבלת היתר.

מעיריית אשדוד נמסר : "מדינת ישראל, מחוייבת לטפל כבר מחר בבוקר במט״ש תימורים כפי שועדת ההיתרים ציינה ובהתאם להבנה גם של רשות המים. לא נסבול עוד הזרמות ונעקוב מקרוב אחר ביצוע השיקום" .

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך