המהפכה של כחלון לגיל הרך – מעון לילד רק ב- 1200 ₪

מפלגת כולנו, בראשות שר האוצר משה כחלון השיקה היום (ד) את התוכנית הלאומית לחינוך הגיל הרך. התוכנית תהיה בשורה של ממש לכלל תושבי ישראל, אשר תסייע לצמצום הפערים, החיסכון החודשי למשפחה כ- 15,000 שקלים בשנה

שר האוצר יור' מפלגת כולנו משה כחלון: "55 ימים לפני הבחירות הכלליות. הרבה מלל נשפך, שמענו על חיבורים, פילוגים, רשימות חיסולים, נאומים וסרטונים. דבר אחד שכחו לומר כולם, מה הם מתכוננים לעשות לטובת הציבור, לטובת הזוגות הצעירים, לטובת הילדים. לטובת הגיל הרך. כולנו הוכיחה ב 4 שנים האחרונות שאין סתירה בין דאגה לזולת, חמלה, שוויון, וכלכלה חזקה".

כחלון הוסיף "לגבי התכנית של היום, אנחנו יודעים כמה קשה לזוגות הצעירים לשלוח למעון. אנחנו מכירים את העלויות, את איכות החינוך, והחלטנו כי צריך לשנות. אני רוצה שהנכדה שלי תהיה במעון בפיקוח במשרד החינוך ולא תחת משרד העבודה, ואני רוצה שכל ילדי ישראל יקבלו חינוך איכותי, איכותי במחיר הוגן אלה הדברים שאנחנו נציג היום. עשינו מהפכות, מהפכת הסלולר לקחה 3 שנים, הדיור למשתכן, לקחה 3 שנים, צהרונים, חיילי החובה בצהל. היום נציג תכנית שתדבר על הוזלה משמעותית במעונות היום יש כאן בשורה ענקית לילדי ישראל".

עיקרי התוכנית:
• מחיר מעון מסובסד לילד יעמוד על כ-1200 ₪ לחודש.
• האחריות המלאה על מעונות ילדי גיל הרך תועבר למשרד החינוך
• חוק חינוך לגיל הרך- יחוקק בקדנציה הקרובה ויאפשר לקיים רצף חינוכי החל מגיל שנה ועד לגיל 3 (הכניסה לגנים עירוניים) וכך יושלם הרצף החינוכי.
• פיקוח ללא פשרות- נמשיך להעמיק את מערך הפיקוח עד למצב של פיקוח מלא.
• בינוי ותקינה- נקדם בינוי בהיקף נרחב של מעונות יום ונעודד התאמות של מבנים קיימים.
• נסדיר ונקצר את מתן ההיתר להפעלת מעון פרטי מול השלטון המקומי.
• מנגנון הנחות למשפחות חלשות- נבטל את הבירוקרטיה בשיטת הסבסוד למשפחות חלשות על מנת שיוכלו לממש את זכויותיהן. מי שזכאי היום להנחה גדולה יותר על פי מבחן ההכנסה ימשיך להנות מהנחה קיימת גם בהמשך.
• נרחיב ונחזק את מרכזי הגיל הרך- נצמצם פערים באמצעות זיהוי, אבחון והתערבות בשלבים מוקדמים.
*בעקבות התוכנית תרד מכל ההורים מעמסת תשלומי המעון מגיל חצי שנה ועד שלוש ותתווסף הכנסה פנויה של כ-1300 ₪ בממוצע למשפחה בגין כל ילד בגיל הרך, שהם 15,600 ₪ תוספת הכנסה בשנה.
עלויות הפרויקט:
• התוספת התקציבית שנדרשת לתוכנית כולה- 4.2 מיליארד ₪ בבסיס התקציב (כ-2.1 מיליארד ₪ לכל שנתון). נתחיל ביישום מיידי והדרגתי עד למיצוי מלא בשנה הרביעית.
• תוספת תקציב חד פעמית לטובת הכשרות, כוח אדם ותקורות- 1 מיליארד ₪.
• תוספת תקציב חד פעמית לטובת בינוי, הסבת מבנים קיימים ומנגנון תמרוץ- 2.6 מיליארד ₪.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: היום אנחנו מביאים בשורה משמעותית לעשרות אלפי הזוגות הצעירים בישראל, היום אנו נותנים לכם את האפשרות לצאת לעבודה, להתפרנס בכבוד כשהילדים שלכם במסגרת- ובמחיר שפוי. יציאה לעבודה זו זכות בסיסית. אין שום סיבה שהורים שרוצים לצאת ולהתפרנס בכבוד יצטרכו לחשוב פעמיים. זהו אינטרס של האנשים ואינטרס של המדינה. מדובר במהלך שחשוב למשק, שיגדיל את הפריון והתעסוקה וחשוב מכל יתן לכולם הזדמנות שווה. ילדים לא נולדים בגיל 3. ילדים לא מתחילים לאכול בגיל 3, לא צריכים בגדים, צעצועים בגיל 3 ובוודאי שלא מתחילים להתייחס אליהם בגיל 3! הגענו לפוליטיקה כדי לשנות וזה מה שאנחנו עושים היום.

שרת הבינוי והשיכון ויו"ר הוועדה לזכויות הילד לשעבר, ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון: ילדים לא נולדים בגיל שלוש ועלינו לדאוג להם מרגע לידתם. חוק הפיקוח על מעונות היום וחוק המצלמות אשר קידמתי בקדנציה הנוכחית הנם רק היסודות למהפכה שנדרשת בתחום הגיל הרך. השינוי מתחיל בתפיסת מסגרות אלה כמסגרות חינוכיות לכל דבר ועניין ולכן עליהן להיות באחריות משרד החינוך, ובפיקוח כולל המתייחס למוגנות הילדים, לתכנים חינוכיים והתפתחותיים ולכח האדם המקצועי בהן. כאשת חינוך אני גאה להיות חלק ממפלגה ששמה לה למטרה להוביל את מהפכת החינוך בגיל הרך, לדאוג לחינוך ילדינו ולמוגנותם כבר מגיל שנה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך